WMMP na Torze Poznań - tytuły już na horyzoncie

Autor: Teresa Cichacka 2013.08.28, 09:28 11 Drukuj

W miniony weekend na Torze Poznań odbyła się IV Runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski i Pucharu Polski. Zawody cieszyły się sporym zainteresowaniem kibiców, którzy na pewno nie byli zawiedzeni sportowym widowiskiem. Zarówno w sobotę jak i niedzielę dopisała pogoda, nie brakowało również sporych emocji na torze. Ale po kolei.

W klasie Superbike wszyscy ostrzyli sobie zęby na rywalizację Ireneusza Sikory i Pawła Szkopka. Ten weekend zdecydowanie lepiej będzie wspominał ten pierwszy. Zarówno w sobotę jak i w niedzielę Sikora okazał się najlepszy w łączonym wyścigu klas Superbike i Superstock 1000. Szkopek z kolei w sobotę finiszował na trzecim miejscu, a w niedzielę był drugi i obecnie w klasyfikacji generalnej traci do Sikory już ponad 30 punktów. Cichym bohaterem klasy Superbike był Janusz Oskaldowicz. 55-letni "Profesor" popisał się znakomitą jazdę i w sobotę zameldował się na drugim, a w niedzielę na trzecim stopniu podium. W "generalce" Oskaldowicz ustępuje jedynie Sikorze i Szkopkowi.

Rywalizację w klasie Superstock 1000 tradycyjnie zdominował Filla. Czech odniósł piąte i szóste zwycięstwo w sezonie i tym samym przypieczętował zdobycie tytułu Mistrza Polski. Bardzo ciekawie wyglądała natomiast rywalizacja o drugie miejsce w każdym z wyścigów. W sobotę przypadło ono w udziale Mariuszowi Kondratowiczowi, który na ostatnim okrążeniu wyprzedził Pawła Górkę. Kondratowicz z jeszcze lepszej strony mógł się pokazać w niedzielę, gdy przez jakiś czas przewodził stawce w wyścigu łączonym z klasą Superbike. Uległ jednak wypadkowi na wyjściu "pod mostek" i ostatecznie w ogóle nie zapunktował. Drugie miejsce zajął więc Górka, a na najniższym stopniu podium stanął Jerzy Berger.

W klasie Supersport 600 znów znakomite pojedynki toczyli między sobą Sebastian Zieliński i Marek Szkopek. W sobotę startujący z Pole Position Szkopek zawalił start i Zieliński szybko objął prowadzenie.  Szkopek podążał za nim jak cień, ale nie był w stanie go wyprzedzić. Zaryzykował na ostatnim okrążeniu, ale przeszarżował na dwunastym zakręcie i wypadł z toru. Zdołał się jednak szybko pozbierać i dojechał do mety na trzecim miejscu. Triumfował Zieliński, przed Litwinem Sarunasem Pladasem. Rywalizacja pomiędzy Zielińskim, a Szkopkiem jeszcze większych emocji dostarczyła w niedzielę. Obaj omal nie wypadli z toru na ostatnim kółku. Do incydentu pomiędzy nimi doszło na "małej patelni". Na szczęście obyło się bez upadku i obaj dojechali do mety. Prędzej na kresce zameldował się Zieliński i obecnie ma on nad Szkopkiem już ponad 20 punktów przewagi w klasyfikacji generalnej i jest bardzo bliski sięgnięcia po tytuł mistrza Polski.

Rywalizacja w Pucharze Polski w klasie Rookie 1000 stała pod znakiem popisów Robina Kraaikampa. Holender startujący z polską licencją bezdyskusyjnie triumfował w obu wyścigach i umocnił się na prowadzeniu w "generalce". W obu wyścigach na drugim miejscu plasował się Konrad Stawicki, który po raz pierwszy startował na nowym motocyklu i ze swoich rezultatów może być więcej niż zadowolony. W klasie Rookie 1000 najwięcej emocji dostarczyli zawodnicy walczący o trzecie miejsce. W sobotę błysnął Piotr Kałużka, który po tradycyjnie kiepskim starcie na dystansie odrabiał straty. Ambicja i wola walki pozwoliły mu wyszarpać miejsce na podium na samej kresce. W niedzielę zaciętą walkę o trzecie miejsce stoczyli Kałużka, Marian Wiśniewski oraz Kamil Barański i tym razem najlepszy z nich okazał się ten ostatni. W klasie Rookie 600 klasą dla siebie tradycyjnie był Przemysław Krajewski, który odniósł kolejne dwa zwycięstwa i utrzymał status niepokonanego. Za plecami Krajewskiego o drugie miejsce rywalizowali Mieszko Laszecki i Maciej Sikora. W sobotę lepszy okazał się Laszecki, a w niedzielę Sikora. Równie wiele powodów do radości co Kraaikamp i Krajewski miał Michał Małek, który zdominował rywalizację w klasie Aprilia RSV 4. Małek w obu wyścigach okazał się najlepszy i w klasyfikacji generalnej powiększył przewagę nad Wojciechem Durynkiem, który dwukrotnie finiszował na drugim miejscu. W sobotę najniższy stopień podium przypadło w udziale Andrzejowi Bezulskiemu, a w niedzielę Beniaminowi Bednarskiemu.

W klasie Open 125 triumfował Tomasz Pawelec, który jednak startował z licencją A jako VIP i jego punkty nie są doliczane w klasyfikacji generalnej. O drugie miejsce znakomitą walkę stoczyli Wojciech Jakubowski oraz Marcin Szałata, z której zwycięsko wyszedł ten drugi. Na najniższym stopniu podium stanął Krzysztof Żyła, który w taki właśnie sposób uczcił narodziny syna, który na świat przyszedł w nocy z soboty na niedzielę. W młodzieżowej klasie 125 linię mety jako pierwszy przeciął Alex Pawelec, przed Radosławem Gęgniewiczem i Dominikiem Stefanowskim. Pierwsza dwójka została jednak  zdyskwalifikowana za nieregulaminowy układ dolotowy i dlatego z kompletu punktów mógł się cieszyć Dominik Stefanowski, który wyprzedził Marcelego Bezulskiego i Kamila Młodawskiego. W klasie Pretendent najlepszy okazał się Michał Kojkoł, który startował z Pole Position. Za jego plecami linię mety minęli Jacek Jędrzejczyk i Piotr Prendota.

W ten weekend na torze w Poznaniu toczyła się nie tylko rywalizacja o punkty Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Wielkopolski oraz Pucharu Polski. Nie lada gratką dla kibiców były wyścigi w holenderskiej klasie Classic 50 GP. Zawodnicy rywalizowali w niej na motocyklach, które w latach 80-tych używane były w wyścigach Grand Prix. Na jeszcze starszych maszynach ścigali się Polacy w klasie Classic. Niektórzy z nich zaprezentowali motocykle jeszcze z lat 70-tych.

Do końca sezonu Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski pozostały jeszcze cztery eliminacje. Kolejne dwie odbędą się na Słowacji, a na zakończenie rywalizacji najlepsi motocykliści powrócą jeszcze do Poznania. Automobilklub Wielkopolski już dziś zaprasza wszystkich kibiców na zakończenie zmagań najszybszych jeźdźców w sezonie 2013.

Pełne wyniki rundy dostępne są na stronie PZM.

Zdjęcia
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: BMW = beste 28/08/2013 11:22

Suzuki fan?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę