Vespa jest warta maj±tek, a wycena marki pozytywnie zaskakuje. W ci±gu dwóch lat wzros³a o 173 mln euro
Marka Vespa powstała w 1946 roku i od dekad jest nie tylko symbolem dobrego stylu, ale również jedną z ikon popkultury. Wszystko przez swoją historię, występy w kultowych filmach, wyjątkowy styl i nietypową budowę, ponieważ skuter jest jedną wielką ramą. Teraz możemy dowiedzieć się, ile marka jest warta i jak wzrosła jej wycena od ostatniego badania w 2021 r.
Jak informuje Grupa Piaggio, w 2021 r. marka Vespa była warta 906 mln euro. Według najnowszej wyceny wartość kultowego producenta skuterów wzrosła o 173 mln euro i teraz wynosi 1,079 mld euro. To oznacza wzrost aż o 19 proc i pokazuje, że świat nadal chce poruszać się w dobrym stylu. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Interbrand, która skupiła się na 10 najważniejszych rynkach.
Gdzie w takim razie Vespa sprzedaje się najlepiej? Wśród krajów, które zostały wzięte pod uwagę przy dokonywaniu wyceny, są Włochy, Francja, Niemcy, Hiszpania, Stany Zjednoczone, Wietnam, Tajlandia, Indonezja, Chiny i India. Wartość marki podnoszą również kolaboracje z takimi markami jak Dior, Disney i Lego oraz gwiazdami pokroju Justina Biebera. Sama Grupa Piaggio również ma powody do zadowolenia, bo w 2022 r. wszystkie jej marki po raz pierwszy w historii przekroczyły pułap 2 mld euro przychodów.
- Pojęcie "ikoniczna" jest często nadużywane, ale nie ma innego słowa, które mogłoby określić tę markę. Vespa to marka z tradycjami, która cały czas ewoluuje. Jest zasadniczo włoska i kochana na całym świecie. Jest jednocześnie w segmencie premium i inkluzywna - mówi Mandfredi Ricca, globalny szef ds. strategii Interbrand.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze