Triumph Daytona 660 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Zmieniaj± siê czasy i zmieniaj± siê klasy
Zgodnie z oczekiwaniami po grudniowych zapowiedziach Triumph wskrzesił swój sportowy model Daytona i zrobił to na bazie platformy 660. Producent nie ograniczył się jednak do prostego zabiegu ubrania Tridenta 660 w owiewki. Silnik w sportowym motocyklu z Hinckley jest mocniejszy i ma więcej momentu obrotowego. Co jeszcze czeka nas w powrocie legendy?
W ostatnich latach klasa średnich motocykli sportowych przeszła sporą metamorfozę i choć moc motocykli spadła w porównaniu z supersportami ze starej szkoły, to emocje nadal są na wysokim poziomie, a maszyny te cieszą się sporą popularnością. Oczywistym jest, że do gry musiał dołączyć również Triumph, który najpierw przedstawił model Trident 660, dzielnie broniący się wśród nakedów klasy średniej, a teraz wjeżdża z nową interpretacją Daytony.
Jak sama nazwa wskazuje, Triumph Daytona 660 będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 660 cm3. Ma on jednak inną charakterystykę niż w Tridencie, ponieważ moc wzrosła do 95 KM przy 11 250 obr./min, a moment obrotowy - do 69 Nm przy 8250 obr./min. Krzywe mocy i momentu zostały tak zestrojone, by zapewniać płynne przyspieszenie od samego dołu. Specjalnie dla Daytony 660 opracowano nowy układ wydechowy o sportowym brzmieniu. Dzięki elektronicznej przepustnicy użytkownik ma do dyspozycji trzy tryby jazdy - Sport, Road i Rain, które różnią się nie tylko mocą, ale także responsywnością kontroli trakcji. Triumph przewidział też wersję dla motocyklistów z prawem jazdy kat. A2. Zestaw do konwersji zawiera akcesoryjną manetkę i nowe oprogramowanie komputera sterującego silnikiem.
W skład nadwozia wchodzi zawieszenie Showa z widelcem upside down i tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego. Za hamowanie są odpowiedzialne czterotłoczkowe zaciski z dwiema tarczami o średnicy 310 mm z przodu, a przewody hamulcowe już w standardzie są w stalowym oplocie. Z tyłu zastosowano tarczę o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk. Motocykl ma bardzo kompaktowe wymiary. Szerokość kierownicy to zaledwie 736 mm, a siedzisko znajduje się na wysokości 810 mm. Rozstaw osi wynosi 1425,6 mm. Motocykl waży 201 kg z płynami i paliwem, co czyni go jednym z najcięższych w klasie.
Ergonomia jest zgodna z trendami obowiązującymi w klasie średniej, a więc mamy sportową kierownicę typu clip-on, która jest zamontowana wyżej niż w typowych sportach, ale niżej niż w motocyklach sportowo-turystycznych, co ma zapewnić balans pomiędzy komfortem i dynamiką jazdy. Dodatkowo można zamówić kanapę obniżoną o 25 mm. Informacje są pokazywane na ekranie TFT zintegrowanym z wyświetlaczem LCD. Dodatkowo można wyposażyć motocykl w system łączności My Triumph, który pozwala m.in. na korzystanie z nawigacji.
Jak zawsze Triumph oferuje bogaty katalog akcesoriów. Wśród nich są m.in. quick shifter, lakierowana osłona siedzenia pasażera i części obrabiane maszynowo. Na liście są też gniazdo USB, podgrzewane manetki, akcesoria bagażowe i system monitorowania ciśnienia w oponach. Triumph Daytona 660 pojawi się w salonach na przełomie marca i kwietnia tego roku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze