Torsten Robbens pobi³ dwa rekordy ¶wiata. Chodzi o motocykle elektryczne
Torsten Robbens, projektant i twórca innowacyjnych motocykli z Oudenaarde, dokonał w miniony weekend niezwykłego wyczynu, bijąc dwa rekordy prędkości świata na swoim najnowszym motocyklu elektrycznym "La Belgitude".
Na zawodach World Speed Trials, które odbyły się na torze Lausitzring w Niemczech, Robbens reprezentował Belgię w dziedzinie wyścigów motocykli elektrycznych.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Fermin Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez, Marc Marquez w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP. W kalendarzu PSP Łukasza Świderka czeka na Ciebie 12 wyjątkowych zdjęć zawodników, którzy w sezonie 2025 zapisywali się na kartach historii motocyklowego Grand Prix.
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
World Speed Trials to zawody, które w miniony weekend miały swoją drugą edycję dzięki współpracy z FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). To wydarzenie przyciąga najszybsze motocykle z całego świata, a Belgia, dzięki Torstenowi Robbensowi, znalazła się w centrum uwagi.
Torsten Robbens, na swoim ultranowoczesnym motocyklu wyścigowym "La Belgitude", ustanowił dwa rekordy prędkości w klasie motocykli elektrycznych o wadze poniżej 150 kg. W kategorii "non-streamlined" (bez opływowej karoserii) osiągnął prędkość 214,15 km/h, natomiast w kategorii "semi-streamlined" (półopływowa) uzyskał imponujące 229,50 km/h. Te wyniki nie tylko potwierdzają zdolności inżynieryjne Belgii, ale również podnoszą jej rangę w świecie sportów motorowych. Ostatni raz belgijski motocyklista zdobył rekord prędkości FIM w 1932 roku - był nim René Milhoux.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że Milhoux, jako zawodnik fabryczny FN dwukrotnie został mistrzem Belgii, w 1931 r. w klasie 350 cm3 i w 1935 r. w klasie 500 cm3. Zajął również drugie miejsce w klasie 500 cm3 w Grand Prix Ulsteru w 1935 r., które było również Mistrzostwami Europy w tymże roku. 22 kwietnia 1934 r. w Bonheiden René Milhoux ustanowił rekord prędkości wyścigową wersją FN M866 500, osiągając prędkość 224,019 km/h i poprawiając poprzedni rekord o 10 km/h.
Wracając do Robbensa, jego "La Belgitude" to motocykl wyścigowy w całości wykonany ręcznie. Celem Belga było przełamanie stereotypów, że motocykle elektryczne są ciężkie i mają ograniczoną wydajność. Robbens wyraźnie zaznacza: "Nie możemy pozwolić, aby bogata historia Belgii w dziedzinie inżynierii motocyklowej odeszła w zapomnienie. Chcę kontynuować ten poziom rzemiosła przez La Belgitude - to nie tylko motocykl, to pewna postawa".
Torsten Robbens jest postacią szalenie barwną. Z 25-letnim doświadczeniem w branży sportów motorowych, ma na swoim koncie imponującą karierę, obejmującą starty w Formule 1 i wyścigach wytrzymałościowych. W 2004 roku przeszedł do historii jako najmłodszy menedżer zespołu, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans. Jego pasja do innowacji skierowała go również w stronę rozwoju motocykli wyścigowych na napęd elektryczny, które z powodzeniem startowały w takich prestiżowych wydarzeniach jak Isle of Man TT. Praca Robbensa odgrywa kluczową rolę w przesuwaniu granic możliwości motocykli elektrycznych.
Najnowsze osiągnięcia Robbensa na Lausitzring nie tylko potwierdzają jego umiejętności jako projektanta i konstruktora, ale, czy tego chcemy, czy nie, wpisują się w dążenie do zrównoważonej mobilności i ekologicznych rozwiązań w świecie sportów motorowych opartych na jednośladach zasilanych prądem.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze