tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Topowe nowości Bridgestone - Battlecross X10 i Battlecruise H50
NAS Analytics TAG

Topowe nowości Bridgestone - Battlecross X10 i Battlecruise H50

Autor: Artykuł sponsorowany 2017.04.03, 15:12 Drukuj

Nieważne czy jesteś posiadaczem spokojnego, dostojnego cruisera, czy agresywnego motocykla crossowego - każdy z tych pojazdów potrzebuje opon najwyższej jakości. Przedstawiamy dwie tegoroczne, topowe nowości od Bridgestone – corssową Battlecross X10 i szosową Battlecruise H50.

Battlecross X10

Bezkompromisowa oponę offroadową Bridgestone Battlecross X10 wyposażono w nowy, innowacyjny wzór bieżnika. Inżynierom pracującym nad tym produktem przyświecało kilka celów – zwiększenie przyczepności na luźnym podłożu, sprawniejsze samooczyszczanie się bieżnika oraz uzyskanie jak najlepszej trakcji na piasku w porównaniu do jej poprzednika – modelu M101/M102. Jak to osiągnięto?

Zaprojektowany od podstaw wzór bieżnika zmniejsza sztywność opony na jej środku, wzdłuż całego obwodu, a to przekłada się bezpośrednio na poprawę przyczepności poprzez zwiększenie odkształcania się klocków bieżnika w czasie obrotu opony.

 Zwiększona plastyczność klocków pozwala na ich lepsze przyleganie do podłoża, co również wpływa na poprawę przyczepności. Dzięki ich lepszej elastyczności opona także dużo lepiej oczyszcza się, co pozwala na uzyskanie lepszego trzymania.

Nie tylko te cechy sprawiły, że jazda po luźnym podłożu na nowej X10 jest jeszcze łatwiejsza. W porównaniu do modelu M101/M102 poprawiono również stabilność jazdy przy większych prędkościach.

Opony te zostały gruntownie przetestowane przez zawodowców. Jednym z nich jest Joanna Miller, czołowa zawodniczka polskiego motocrossu:

Miałam okazję już trenować na oponie Battlecross X10. Opona idealnie nadaje się na głęboki piach, gdzie inne opony nie dają rady. Dzięki kostkom ułożonym w kształt tak zwanej „łopaty”, opona większą powierzchnią jest w stanie zgarniać piach, a jednocześnie nie zalepia się nim, co przekłada się na przyczepność i prędkość motocykla. Bardzo polecam oponę Battlecross X10 osobom, które chcą spróbować szybkiej jazdy również na głębokim piachu.

Model Battlecross X10 uzupełnia szeroką ofertę crossowych opon Bridgestone dostosowanych do każdych warunków terenowych: X20 na miękkie podłoże, X30 przeznaczona na średnio twarde trasy oraz X40 do użytkowania na twardym podłożu.

Opony Battlecross X10 dostępne są już na rynku, na razie w rozmiarach 80/100-21 na przód oraz 100/90-19 i 110/90-19 na tył.

Battlecruise H50

Wypracowane przez lata, zaawansowane technologie produkcji opon Bridgestone pozwoliły na stworzenie modelu Battlecruise H50. Stabilność jazdy, pełna kontrola, maksymalna przyczepność zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni oraz wysoka trwałość bieżnika – to cechy charakterystyczne H50-tki.

Opatentowana przez Bridgestone technologia U-EYE pozwala na „prześwietlenie” pracy opony. Inżynierowie mogą uzyskać takie parametry jak powierzchnia styku opony z podłożem i wartość powstałych przy tym naprężeń. Dane te zbierane są w różnych warunkach atmosferycznych, dla różnych prędkości, obciążeń i kątów przechyłu.

Dane te, gromadzone w trakcie testów, pozwalają na precyzyjne określenie zachowania opony na jej styku z nawierzchnią, jej odkształceń podczas pracy i innych parametrów, dzięki którym wiadomo w jaki sposób można zoptymalizować jej kształt. Najnowszą technologię U-EYE wykorzystywano wcześniej tylko przy projektowaniu opon Battlax Hypersport 21.

Technologia U-EYE pozwoliła na bardziej równomierne rozłożenie nacisku opony na podłoże oraz zwiększenie powierzchni jej styku z asfaltem. To przełożyło się bezpośrednio na precyzję prowadzenia motocykla, co czuć najlepiej w czasie pokonywania zakrętów. Przeprowadzone przez Bridgestone testy wykazały, że siły działające na kierownicę są znacznie niższe dla Battlecruise H50 w porównaniu ze zbliżonymi rodzajami opon.

Optymalizacja pionowej sztywności przedniej opony pozwoliła na lepsze tłumienie wstrząsów i drgań, co podniosło komfort jazdy na każdej nawierzchni.

Battlecruise H50 to opona, którą pokochają właściciele mocnych motocykli z silnikami V. W takich motocyklach tylna opona znika w oczach, ale nie H50. Zmiany optymalizacyjne w kształcie, obejmujące poszerzenie profilu czoła tylnej opony oraz odpowiedni dobór mieszanki, wpłynęły pozytywnie na jej trwałość, czyli wydłużenie żywotności.

Opony Battlecruise H50 są dostępne w czterech rozmiarach na przednie i tylne koło.

Więcej o oponach motocyklowych Bridgestone na stronie producenta.

Zdję™cia
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę