tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Swigz Pro Racing - elektryczny napęd w wyścigu do chmur
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Swigz Pro Racing - elektryczny napęd w wyścigu do chmur

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.06.29, 13:13 Drukuj

Na sekcji asfaltowej elektryk miał wspaniałe, dziewiąte miejsce w stawce 112 startujących motocykli

W kategorii motocykli, tegoroczne Pikes Peak po raz drugi z rzędu wygrało Ducati Multistrada 1200S. Jedną ze startujących klas były jednoślady elektryczne. Tego z kolei nie mógł odmówić sobie Chip Yates, co zresztą zapowiedział już wcześniej. Na swoim superbiku na prąd, Amerykanin zdążył udowodnić w wyścigach, że jest bardzo szybki. Pobił też już rekord prędkości dla motocykla elektrycznego. Startując w Pikes Peak chciał pokazać, że taki napęd może być konkurencyjny i na pewno nie będzie nudny.

Na podjeździe Pikes Peak 9o długości niespełna 20 kilometrów, zwycięzca na Multistradzie osiągnął najlepszy dotąd czas 11:11,32. Chip również pobił rekord, ale dla motocykli elektrycznych – wykręcał czas 12:50,09. Pośród 112 startujących motocykli w ogóle, na asfaltowej sekcji Yates miał wspaniałą, dziewiątą pozycję. Sporo czasu stracił na szutrze, spadając na 30. lokatę w generalce. Mimo tego wydaje nam się, że po raz kolejny dowiódł swojego - sprzęty elektryczne to przyszłość motocyklizmu. Yates miał przy okazji najmocniejszy motocykl w stawce, przypomnijmy: 240 KM oraz 495 Nm. Co ciekawe, zespół Swigz Pro Racing Team jest zupełnie prywatny, ze wsparciem kilku sponsorów. Panowie rozwijają projekt swojego elektryka po powrocie do domu z właściwej pracy. Czego możemy spodziewać się za rok, gdy cały podjazd na Pikes Peak zostanie wyasfaltowany? Swoją drogą, wyobrażacie sobie okiełznanie 495 Nm na szutrze? 

Chip Yates:

„Czasy poszczególnych odcinków pokazują raz jeszcze, że motocykle napędzane benzyną postawiliśmy pod znakiem zapytania, a elektryczny napęd może być w przyszłości poważnym zagrożeniem dla nich nawet w najwyższych klasach. Za rok, gdy będę miał asfalt po swojej stronie, liczę na pozycję w pierwszej dziesiątce w klasyfikacji generalnej.”

Zobaczcie nagranie on-board z treningu przed rekordowym przejazdem elektryka na Pikes Peak:

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę