tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R750 2011 na torze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R750 2011 na torze

Autor: Lovtza 2011.04.28, 16:20 Drukuj

Ta modernizacja była wyczekiwana od dawna. Po kosmetycznych zmianach w modelu K8, przyszła nareszcie pora na grubszą przebudowę. Jeździliśmy chyba wszystkimi modelami tego motocykla, które wprowadzono na rynek w ciągu ostatniej dekady i daje nam to wyobrażenie tego jak ogromy postęp wykonało Suzuki w ciągu tego czasu. Zacznijmy od tych najważniejszych.

W stosunku do roku, ubiegłego GSX-R schudł o 8 kilogramów! Z premedytacją używam tutaj wykrzyknika, bo odchudzenie dzisiejszego sportowego motocykla o tyle kilogramów bez radykalnej zmiany technologii produkcji, tudzież jego konstrukcji, to jak próba odchudzenia samobieżnego wieszaka, potocznie zwanego top modelką. To prawda, 8 kg szokuje, ale gdy jednak wczytać się uważnie w materiały producenta szybko odkryjemy, że większość zysku na masie uzyskano stosując lżejsze owiewki i nowy tłumik, czyli rzeczy które w przypadku jazdy po torze natychmiast wymieniane są na elementy akcesoryjne. Suzuki poszło jednak dalej. Nowa lżejsza rama i wahacz zmieniają nie tylko wagę, ale też rozstaw osi. Jeśli dodamy do tego nowe zaciski Brembo otrzymamy praktycznie nowy pojazd. Anatomię nowej wyścigówki z Hamamatsu opisaliśmy zresztą obszernie w naszej prezentacji tego modelu tuż po jego premierze, dziś przekonamy się natomiast, jak zmiany te sprawdzają się w praktyce.

Jednostka napędowa przekonuje elastycznością. Dodanie gazu natychmiast podkreśla przewagę 750 nad 600-tkami. Już od średnich obrotów czterocylindrowiec ciągnie mocno i bezdyskusyjnie, by powyżej 9000 dać porządnego kopa. Wszystko to znamy już z poprzedniego modelu Gixxera. Precyzyjna skrzynia biegów, lekko pracujące sprzęgło i pewny antyhopping to cenione od paru ładnych lat zalety 750-tki.

Więcej zmian jest w podwoziu. Przedni widelec BPF zapewnia szeroki zakres regulacji, ograniczone opory wewnętrzne oraz większą precyzję pracy w porównaniu z klasycznym rozwiązaniem spod znaku USD. Dostęp do punktów regulacyjnych jest bardzo łatwy, co jest dużą zaletą. Nowe rozwiązanie odwala dobrą robotę. Motocykl pozostaje stabilny na hamowaniach, pewnie wjeżdża w zakręty i precyzyjnie prowadzi się w łukach. Doskonała geometria podwozia sprawia, że mocowany fabrycznie amortyzator skrętu nie ma za wiele do roboty. Tylne zawieszenia to oaza spokoju, Gixxer daje precyzyjną informację zwrotną na temat pierwszych objawów uślizgu, dzięki czemu nawet jazda na fabrycznych Bridgestonach przebiega relatywnie bezstresowo.

Nowe zaciski Brembo Monoblock radzą sobie znakomicie, ale na torze wystarczy kilka okrążeń, aby zaczęły puchnąć gumowe przewody hamulcowe. Wiem, że w przypadku skali produkcji koncernu takiego jak Suzuki kilka Euro oszczędzone na przewodach ze stalowym oplotem robi duże oszczędności w skali roku, ale jeśli chodzi o modele stricte sportowe, Japończycy mogliby już wyciągnąć wnioski z posunięć europejskiej konkurencji.

Całościowe wrażenie jest takie, że Suzuki jest lżejsze i precyzyjniejsze od swoich poprzedników. Motocykl stanowi dopracowaną, spójną całość w której trudno znaleźć słaby punkt. Zgadzam się z inżynierami z Hamamatsu, że nie ma sensu w 750 zwiększać mocy, bowiem już od roku 2006 jest jej pod dostatkiem, a najlepszym podkreśleniem potencjału maszyny jest fakt, że np. w pucharze markowym Suzuki 750-tki doskonale radziły sobie z 1000-cami.

Dane techniczne

Model GSX-R 750
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 750 cm3
Średnica x skok tłoka 70,0 mm x 48,7 mm
Stopień sprężania 12,5:1
Moc maksymalna brak danych
Moment obrotowy brak danych
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość całkowita 2030 mm
Szerokość całkowita 710 mm
Wysokość całkowita 1135 mm
Rozstaw osi 1390 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Masa (do jazdy) 190 kg
Zawieszenie przód USD Big Piston Fork, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe.
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe.
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony przód 120/70 ZR17 M/C 58W
Opony tył 180/55 ZR17 M/C 73W
Zbiornik paliwa 17,0 L
silnik gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 34
wahacz gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 44
wydech gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 48
zadupek gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 54
zegary gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 59
made in china gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 19
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
jazda gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e1 13
przyspieszenie gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e4 31
suzuki gsxr750 2011 test tor poznan e4 36
trakcja gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e4 39
tyl gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e4 41
wrazenia gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e1 46
wyjscie z zakretu gsxr750 848 ducati suzuki porownanie tor poznan f6 51
zakret gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e1 57
zlozenie gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan e1 60
bok gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan g 06
lampa gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 15
kokpit gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 14
hamulce przod gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 10
lewa manetka gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 18
podnozki gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 24
prawa manetka gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 27
opona gsxr750 suzuki 2011 test tor poznan f1 23
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę