tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati 848 EVO 2011 na torze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati 848 EVO 2011 na torze

Autor: Lovtza 2011.04.28, 16:20 8 Drukuj

Polakierowany białą perłą sprzęt z Bolonii ubiera w konkret włoską manierę budowania w kliencie wrażenia, że ten otrzymuje dużo więcej, nawet jeśli w sumie nie otrzymuje praktycznie niczego nowego. Dopisek EVO informuje o zmodernizowanej wersji modelu 848, którą prezentowaliśmy wam w ubiegłym roku. W wydaniu na rok bieżący Ducati dodało do swojej maszyny nowe zaciski hamulcowe Brembo, amortyzator skrętu oraz 6KM mocy więcej. Uzupełnieniem pakietu są nowe wzory malowań, które jednym przypadną do gustu, a innym… niekoniecznie.

Skąd ta nuta ironii? Dlatego, że już poprzednia wersja 848 była znakomita i poprawiać w niej nie bardzo było co. Nowe zaciski uczynią szybszymi tylko chłopaków pokroju Carlosa Checi, podobnie zresztą jak nieregulowany amortyzator skrętu i kilka dodatkowych koni mechanicznych. Szczególnie, że cały czas mówimy o pozaklasowym sprzęcie do cywilizowanego zażywania jazdy motocyklem sportowym, a nie o maszynie do walki o ułamki sekund. No ale EVO na owiewce zrobi swoje budząc skojarzenia z ewolucją, nowym poziomem, nowymi doznania itd. Podejrzewam, że Japończykom w życiu nie przyszłoby do głowy tworzenie w katalogu de facto nowego modelu w oparciu o tak powierzchowne zmiany, co zresztą doskonale obrazuje dzisiejszy adwersarz Ducata. Ale o tym za chwilę.

Skupmy się na samym motocyklu. Jest wspaniale lekki, już zajęcie miejsca za sterami daje pojęcie o sportowym potencjale tej maszyny. Jeszcze tylko szybki rzut oka na mało czytelny kokpit, który nota bene ciągle nie ma wyświetlacza wybranego biegu i ruszamy na tor. Tym co jako pierwsze przychodzi na myśl, gdy mówimy o silniku w układzie V2 jest elastyczność. O ile jestem w stanie zgodzić się z takim skojarzeniem w przypadku Intrudera M1800, to Ducati może doprowadzić do rewolucji światopoglądowej. Ten silnik potrzebuje obrotów, to radykalnie krótkoskokowa jednostka napędowa. Która nie została zaprojektowana do generowania „ciągu z piwnicy” jak zwykł mawiać jeden z moich znajomych. Nie zrozummy się źle, to nie jest tak że 848 nie wyjeżdża z zakrętów. Po prostu poniżej 6000 obrotów dodanie gazu zamiast wyraźnego przyspieszenia, daje przede wszystkim wyraźnie głośniejszy odgłos pracy silnika. Dopiero powyżej 7000 dwucylindrowiec rozwija cały swój potencjał. Powiecie, że to dosyć wąski zakres użytecznych obrotów? Nie jest tak źle. Wysokie obroty trzeba utrzymać wyłącznie gdy chcemy wycisnąć z maszyny ostatnie soki opędzając się przed stadem wiszących na plecach 600-tek. Do normalnej eksploatacji nie trzeba aż tak ostro poganiać Ducata, choć i tak nie lubi on pracy poniżej 4000 obrotów, o czym nie zapomina zresztą przypomnieć za każdym razem, gdy zapuścicie się tam na którymś z wyższych biegów.

Podwozie motocykla jest niezmiennie znakomite. Co ciekawe zawieszenie w fabrycznym wydaniu zestrojone jest miękko i komfortowo, co powinno przypaść do gustu tym, którzy lubią spędzić w siodle więcej czasu, niż godzinę dziennie. Przy jeździe po torze i korekcie ustawień, będziecie w stanie uzyskać czarującą precyzję prowadzenia, małą siłę potrzebną do wprowadzenia motocykla w zakręt. Dzięki niskiej masie i jej doskonałej centralizacji, jeździec dosiadający Ducati jest w stanie utrzymać wysoką prędkość w zakręcie. Jeśli na wyjściach z zakrętów zatrzepocze przednie zawieszenie, spokojnie można złożyć to na karb wiszenia na kierownicy, a nie na problemy z geometrią. Fajnie, że Włosi dorzucili amortyzator skrętu, ale prawda jest taka, że w żaden drastyczny sposób nie zmienia on jakości prowadzenia Ducata.

Rzeczą do której rzeczywiście trudno się przyczepić jest wyprofilowanie zbiornika paliwa. Skosy na baku umożliwiają wygodną jazdę po ulicy, ale zajęcie stabilnej pozycji za kierownicą w czasie jazdy sportowej jest utrudnione. Tu rzeczywiście można by trochę poprawić.

Choć żywiołem tego motocykla jest tor wyścigowy, 848 wydaje się być idealnym pomysłem dla fana motocykli sportowych do codziennego użytku. Nie ma tutaj hardości bijącej od większego 1198, jest natomiast lekkość i poręczność, która w połączeniu z wąskim nadwoziem potrafi zdziałać cuda w miejskiej dżungli. Wizyta w górzystych krajach Europy południowej daje wyobrażenie na temat tego, na jakie trasy poza miastem zbudowano tą maszynę. Kręte, przyczepne drogi to naturalny habitat tego modelu i warto o tym pamiętać decydując się na jego zakup.

Dane techniczne

Model Ducati 848 EVO
Silnik
typ: dwucylindrowy L-Twin, 4 zawory na cylinder Desmodromic, chłodzony cieczą
pojemność: 849.4 cm3
średnica x skok tłoka: 94 x 61.2 mm
stopień sprężenia: 12:1
moc maksymalna: 140 KM - 103 kW @ 10500 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 96 Nm @ 8250 obr/min
układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Marelli
układ wydechowy: system 2-1-2, katalizator, sonda lambda, podwójny wydech ze stali nierdzewnej
norma emisji: euro 3
Napęd
skrzynia biegów: 6 biegów
przełożenia 1-37/15, 2-30/17, 3-28/20, 4-26/22, 5-24/23, 6-23/24
napęd łańcuch
sprzęgło mokre, wielotarczowe, sterowanie hydrauliczne
Podwozie
rama stalowa, kratownicowa Trellis
rozstaw osi 1430 mm
kąt pochylenia główki ramy 24.5o
kąt skrętu 57o
przednie zawieszenie Showa 43 mm, USD, pełna regulacja
skok przedniego zawieszenia 127 mm
przednie koło aluminiowe, 5-cio ramienne, 3.50 x 17
przednia opona 120/70 ZR17
tylne zawieszenie progresywne, amortyzator Showa, pełna regulacja, aluminiowy monowahacz
skok tylnego koła 120 mm
tylne koło aluminiowe, 5-cio ramienne, 5,50 x 17
tylna opona 180/55 ZR17
hamulce przód 2 tarcze semi-floating 320 mm, radialne zaciski Brembo czterotłoczkowe
hamulce tył tarcza 245 mm, zacisk dwutłoczkowy
pojemność baku 15.5 l
masa "na sucho" z wyłączeniem akumulatora oraz środ. smarnych 168 kg
wysokość siedzenia 830 mm
maksymalna wysokość 1100 mm
maksymalna długość 2100 mm
gwarancja 2 lata, bez limitu kilometrów
tylna os 848 evo ducati test 2011 poznan f1 42
wahacz 848 evo ducati test 2011 poznan f1 43
zadupek 848 evo ducati test 2011 poznan f1 53
radialna pompa hamulcowa brembo 848 evo ducati test 2011 poznan f1 32
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
848 evo ducati test 2011 poznan c1 02
ducati 848 evo test 2011 poznan c1 07
jazda 848 evo ducati test 2011 poznan b1 11
prowadzenie 848 evo ducati test 2011 poznan a2 28
przyspieszenie 848 evo ducati test 2011 poznan a2 30
tyl 848 evo ducati test 2011 poznan a4 40
wyjscie z zakretu gsxr750 848 ducati suzuki porownanie tor poznan f6 50
zakret 848 evo ducati test 2011 poznan a4 55
skrecanie 848 evo ducati test 2011 poznan a2 35
wrazenia 848 evo ducati test 2011 poznan b4 45
bok 848 evo ducati test 2011 poznan g 05
lampa przod 848 evo ducati test 2011 poznan f1 16
wydech 848 evo ducati test 2011 poznan f1 47
amortyzator tylny 848 evo ducati test 2011 poznan f1 04
hamulce przod 848 evo ducati test 2011 poznan f1 09
zegary 848 evo ducati test 2011 poznan f1 58
lewa manetka 848 evo ducati test 2011 poznan f1 17
prawa manetka 848 evo ducati test 2011 poznan f1 26
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: ^^ 03/05/2011 17:52

Rossi pisze po polsku?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę