tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki DL 650 XT test motocykla
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki DL 650 XT test motocykla

Autor: Kaja Klimkiewicz 2021.05.04, 16:11 Drukuj

Suzuki DL 650 XT  to motocykl, o którym na przełomie ostatnich lat powiedziano już niemal wszystko. Sprzęt ten jest dość uniwersalny. Wyprawa w miejską dżunglę w drodze do pracy, podróż w dalszą trasę czy wypad poza miasto w lekki teren nie sprawiają problemu użytkującemu kierowcy.  To, co stanowi o wyjątkowości tej maszyny to przede wszystkim niezawodność. Jadąc na drugi koniec kraju, mamy pewność, że nasz mechaniczny rumak nie stanie gdzieś na poboczu odmawiając posłuszeństwa.

Suzuki w tym modelu zastosowało niezawodną i sprawdzoną platformę dopracowaną przez ostatnie 2 dekady. Mamy tu silnik o mocy 71 KM. Niektórzy twierdzą, że przy masie motocykla oscylującej powyżej 200 kg nie jest to demon prędkości. Ja w pełni się z tą tezą zgodzę, ale warto się zastanowić czy na prawdę o prędkość chodzi w tym motocyklu? V max. na poziomie 180 km/h jest w zupełności wystarczający przy najczęściej wykonywanych drogowych manewrach. Wyprzedzanie, omijanie korków w mieście, czy pokonywanie zakrętów na Bieszczadzkich serpentynach nie sprawiają kłopotów użytkownikom. Co więcej, z perspektywy użytkownika mogę stwierdzić, że jazda tym motocyklem jest niezwykle łatwa i przyjazna.

NAS Analytics TAG

To, co się zmieniło w tym motocyklu w stosunku do poprzednika to oczywiście aktualizacje związane z dostosowaniem do kolejnych norm Euro. Nowa stylistyka maszyny jest bardziej "drapieżna" i nowoczesna. W DL 650 XT pojawił się system kontroli trakcji, który poprawia nasze bezpieczeństwo podczas jazdy w trudniejszych warunkach. Szprychowe koła są cięższe od aluminiowych, jednak przetrwają zdecydowanie więcej i są dodatkowym atutem wizualnym.

12 Suzuki DL 650 XT bokiem

Ale koniec suchych faktów. Ten motocykl aż prosi się, żeby zabrać go w nieznane. Pozycja za kierownicą sprawia wrażenie, że wtapiamy się w motocykl, a kierownica jest dosłownie przedłużeniem naszych rąk. Dlaczego jest to takie ważne? Bo odpowiednia pozycja za kierownicą nie tylko poprawia nasz komfort, ale też bezpieczeństwo podczas wykonywania manewrów. W tym modelu, dzięki dość głęboko wyprofilowanej kanapie o encyklopedyczną postawę nie trudno. Motocykl jest nieco wysoki, jednak warto pamiętać, że to nie jest tylko wymysł projektantów. W tym motocyklu wszystko jest przemyślane, a wysoko umiejscowiona kanapa musi taka być ze względu na przeznaczenie tej maszyny. Nie jest jednak tak, że niższe osoby nie będą w stanie sobie z tym motocyklem poradzić. Mam 172 cm wzrostu a sięgałam do ziemi. Co prawda nie całymi stopami, ale na tyle stabilnie, że nie musiałam się martwić o żaden niepotrzebny upadek. Małe niedogodności związane z wysokością siedzenia kompensuje nam jednak płynność jazdy i sposób, w jaki Suzuki się prowadzi. Mimo swojej wagi i gabarytów podczas jazdy nie odczuwamy, że mamy między nogami 216 kg. Płynne oddawanie mocy przez 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC silnik wpływa na pewność jazdy i poprawia kontrolę nad motocyklem.  Sześciobiegowa skrzynia biegów pracuje bez zarzutów.

23 Suzuki DL 650 XT silnik

Jednak co to by był za motocykl bez "bajerów". Dla mnie ciekawym rozwiązaniem jest system wspomagający ruszanie. Kiedy wrzucamy jedynkę i odpuszczamy sprzęgło, motocykl zwiększa obroty i dodaje gazu, dzięki czemu minimalizuje ryzyko tego, że motocykl nam zgaśnie. Przydaje się o szczególnie początkującym kierowcom i kiedy jedziemy obciążonym motocyklem w trudniejszym terenie.

02 Suzuki DL 650 XT bloto

Dodatkowo podgrzewane manetki pomagają zachować komfort termiczny w chłodniejsze dni. Podczas jazdy tym motocyklem w pierwszej chwili zapomniałam o tej funkcji i naciśnięcie sprzęgła lub przedniego hamulca nie należało do przyjemnych. Przy czterech czy pięciu stopniach na dworze, podczas jazdy dłonie miałam tak zdrętwiałe, że zostały mi tylko resztki czucia w palcach. Po włączeniu podgrzewanych manetek problem zniknął, więc zaczęłam doceniać o udogodnienie.

19 Suzuki DL 650 XT przodem

Bardzo przydatne jest też gniazdo do naładowania np. telefonu o napięciu 12 V. W dzisiejszych czasach każdy ma przy sobie telefon, nawigację czy power banka. Ja jeżdżę zwykle z nawigacją w telefonie i nie chciałabym zabłądzić gdzieś w obcym miejscu, tylko dlatego, że zabrakło mi prądu.

Pakując się w dalszą podróż do dyspozycji mamy kufry o pojemności 35 l.  Przednia szyba dobrze chroni od wiatru, dzięki czemu jazda jest jeszcze bardziej przyjemna. Fantastyczny pomysł Suzuki miało dając w tym modelu poszerzenie bocznej stopki. Na mniej zbitej nawierzchni nie musimy się obawiać, że motocykl nam się przewróci podczas postoju.

08 Suzuki DL 650 XT jazda

 

Dane techniczne

Typ silnika:  4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 90° V-Twin
Średnica cylindra x skok tłoka:  81,0 mm x 62,6 mm
Pojemność skokowa:   645 cm3
Długość całkowita:  2275 mm
Szerokość całkowita:  V-Strom 650XT: 910 mm
Wysokość całkowita:  1405 mm
Rozstaw osi:  1560 mm
Prześwit:  170 mm
Wysokość siedzenia:  830 mm
Masa własna:  216 kg
Stopień sprężania:  11,2 : 1
Zasilanie w paliwo:  Wtrysk paliwa
Rozrusznik:  Elektryczny
System smarowania:  Mokra miska olejowa
Przekładnia:  6-biegowa z zazębieniem stałym
Przełożenie wstępne:  2,088 (71/34)
Przełożenie końcowe:  3,133 (47/15)
Zawieszenie - Przód:  Teleskopowe, sprężyny śrubowe, amortyzatory olejowe
Zawieszenie - Tył:  Wahaczowe, sprężyna śrubowa, amortyzator olejowy
Pochylenie/ wyprzedzenie:  26˚ / 110mm
Hamulce - Przód:  Tarczowy podwójny
Hamulce - Tył:  Tarczowy
Opony - Przód:  110/80R19M/C 59V, bezdętkowe
Opony - Tył:  150/70R17M/C 69V, bezdętkowe
System zapłonu:  Elektroniczny
Pojemność zbiornika paliwa:  20 l
Ilość oleju (całkowita):  3 l
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê