Superbike - Rea dominuje, Sikora w dwudziestce
Brytyjczyk dominuje obydwa wyścigi klasy Superbike podczas rundy serii w Tajlandii. Na drugiej pozycji uplasował się Leon Haslam.
Nowy obiekt w serii World Superbike wyraźnie sprzyjał zawodnikowi Kawasaki, który zdominował obydwa wyścigi. Na drugiej pozycji znalazł się Leon Haslam. Przez sekundę wydawało się, że Haslam będzie miał szansę walki o zwycięstwo, ale błędy na pierwszych okrążeniach pozbawiły go możliwości zbliżenia się do lidera. Ze świetnej strony pokazał się Alex Lowes, który ukończył wyścig na najniższym stopniu podium. Na jednym z ostatnich okrążeń Jordi Torres wyprzedził Toma Sykesa w walce o 4. pozycję.
Irek Sikora powtórzył świetny rezultat z pierwszego wyścigu, kończąc zmagania na 19. miejscu. Sikora walczył ze swoim zespołowym kolegą, Węgrem Imre Toth’em. Dwa miejsca w pierwszej 20. to bez wątpienia sukces - gratulujemy!
WSBK w Tajlandii - wyniki drugiego wyścigu:
1. Jonathan Rea GBR Kawasaki Racing ZX-10R 20 okrążeń
2. Leon Haslam GBR Red Devils Roma Aprilia RSV4 +4.946s
3. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 +8.701s
4. Jordi Torres ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 +10.628s
5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +14.325s
6. Sylvain Guintoli FRA PATA Honda CBR1000RR +23.060s
7. Michael van der Mark NED PATA Honda CBR1000RR +21.246s
8. Matteo Baiocco ITA Althea Ducati 1199R +24.868s
9. David Salom ESP Pedercini Kawasaki ZX-10R +25.744s
10. Leandro Mercado ARG Barni Ducati 1199R +29.692s
11. Troy Bayliss AUS Aruba.it Racing Ducati 1199R +34.533s
12. Nico Terol ESP Althea Ducati 1199R +38.323s
13. Sylvain Barrier FRA BMW Italia S1000RR +45.834s
14. Roman Ramos ESP GO Eleven Kawasaki ZX-10R +45.955s
15. Chaz Davies GBR Aruba.it Racing Ducati 1199R +1m 00.898s
16. Greg Gildenhuys RSA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 23.943s
17. Anucha Nakcharoensri THA YSS TS Honda CBR1000RR +1m 38.125s
18. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR +1 lap
19. Ireneusz Sikora POL Team Toth BMW S1000RR +1 lap
20. Chanon Chumjai THA RAC Oil BMW S1000RR +1 lap
Niesklasyfikowani:
21. Santiago Barragan ESP Grillini Kawasaki ZX-10R 12 ukończonych okrążeń
22. Leon Camier GBR MV Agusta F4 RR 10 ukończonych okrążeń
23. Randy de Puniet FRA Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 5 ukończonych okrążeń
24. Christophe Ponsson LUX Grillini Kawasaki ZX-10R 1 ukończone okrążenie
Foto: Kawasaki, BMW Sikora Motorsport
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeJak ogladaliscie to slyszeliscie za jego predkosc maksymalna to bylo 270 km/h a czolowka jechala 308 km/h . MIal chlop gowniany motocykl i dlatego, ja bym sie tylko wku.... ze zaplacilem za ...
OdpowiedzOdczepcie siê od Ch³opa. Pojecha³ za swoje pieni±dze. Co do szans Polaków w motorsporcie zagranicznym to zamiast pierdzieæ i uprawiaæ pedaliadê na forach to zainteresujcie siê tym co siê dzieje w ...
Odpowiedz¯aden zwi±zek nikomu jeszcze nie pomóg³ , ³±cznie ze zwi±zkiem radzieckim.
OdpowiedzJak w takim razie nazwaæ wyczyn Wilairota ?
OdpowiedzBy³ ostatni i przedostatni i mia³ stratê okr±¿enia jak opis podaje, czyli dosta³ dubla lub by³ bardzo blisko zdublowania, to jest sukces? j.bnijcie siê w ³eb!
Odpowiedzma 45, wystartowal od reki i dostale JEDNEGO dubla tylko. przestan marudzic cwaniaczku, ty byc dostal 12.
OdpowiedzBayliss w Australii tez startowa³ od rêki.
OdpowiedzNie ma te¿ co siê oszukiwaæ w sprawie konkurencyjno¶ci BMW na którym startowa³ Polak. Pewnie na Kawie lub Aprilii przygotowanej przez fabrykê móg³by urwaæ ze 2-3 sec na okr±¿eniu. Niemniej jednak nale¿y takie wystêpy traktowaæ jako epizod. Pod k±tem sukcesu sportowego Polak nic nie osi±gn±³, jednak¿e na pewno zebra³ do¶wiadczenie z zakresu organizacji pracy zespo³u motocyklowego (a to te¿ siê liczy), które mo¿e wykorzystaæ na polskim podwórku.
OdpowiedzWasz tytu³ nie ma ¿adnego przekazu. Wy¶cig ukoñczy³o 20 zawodników, a wy piszecie ¿e p. Sikora dojecha³ w dwudziestce. W dwudziestce to znaczy pierwszy, pi±ty czy piêtnasty? Tytu³ sugeruje ¿e jest ...
OdpowiedzSam fakt ze Polak wystartowa w WSBK to osiagniecie. Co prawda Sikora pokazal przy okazji gdzie jest nasz motorsport ale nie bedzie zmian na lepsze jesli nikt nie bedzie probowa³.
OdpowiedzPrzeciez to bez sensu - zeby znaczyc cos w swiatowym motosporcie to na arenie miedzynarodowej trzeba zaczynac najlepiej jako nastolatek a nie na emeryturze. Polska nie ma nic: szkolenia, torów, zaplecza i co za tym idzie - zawodników.
OdpowiedzNie bêdzie zmian na lepsze dopóki nie pojedzie tam kto¶ m³odszy i szybszy...niestety kasa kasa i jeszcze raz kasa. Sam start w WSBK to ¿adne osi±gniecie dla kogo¶ z takim bud¿etem. Sikora i inne Szkopki to "gwiazdki" naszego marnego placu zabaw i koniec zachwytów ;)
OdpowiedzA powiedz mi kto zainwestuje górê pieniêdzy w Polaka? Nie oszukujmy siê, w Polsce nie ma takiego talentu i byæ nie mo¿e ze wzglêdu: na brak infrastruktury, niskiego zainteresowania sportami motoryzacyjnymi, brak odpowiedniej organizacji zawodów, brakiem pieniêdzy (mimo wszystko Polska to jeszcze biedny kraj a wy¶cigi motocyklowe s± potwornie kosztowne). Z kolei te czynniki skutkuj± s³abym wyszkoleniem technicznym zawodników, brakiem odpowiedniej konkurencji, brakiem odpowiedniej liczby startuj±cych zawodników ( i selekcji) etc. etc. Nawet je¶li pojawia siê jaki¶ jeden zawodnik perspektywiczny to niestety nie ma z kim on siê ¶cigaæ, gdzie ¶cigaæ, sezon jest zdecydowanie za krótki (5 czy 6 wy¶cigów to jaka¶ kpina), a po pewnym czasie brakuje mu pieniêdzy na kolejne starty. I tak mo¿na w kó³ko nawijaæ :). Ja rozumiem ¿e nikt ot tak nie wyspie worka pieniêdzy, ¿e nagle kibice z ca³ej Polski zaczn± siê zje¿d¿aæ, ale mo¿na by poprawiæ organizacjê zawodów! W mojej ocenie kolejny sezon (2015) jest zmarnowany, a tego czasu nikt nie zwróci. Jest wiele mo¿liwo¶ci poprawy organizacji, ale jak zwykle zapewne us³yszymy ¿e siê nie da. Zapewniam Was ¿e siê da, a przynajmniej nale¿y próbowaæ!
OdpowiedzZgodnie z zapowiedziami, w 1 biegu ostatni, w drugim wyprzedzil niezwykle groznego ....Taja...
Odpowiedz