tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Skuteczna ewolucja - Yamaha YZF-R1 i YZF-R1M z roku modelowego 2020
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Skuteczna ewolucja - Yamaha YZF-R1 i YZF-R1M z roku modelowego 2020

Autor: Janusz Bębenek 2019.07.16, 13:12 Drukuj

Zgodnie z przewidywaniami, Yamaha YZF-R1 i jej torowa siostra R1M z roku modelowego 2020 nie będą przełomowymi konstrukcjami, choć otrzymały solidny pakiet poprawek w niemal wszystkich obszarach. Wszystko po to, by jeszcze przez jeden sezon utrzymać się w czołówce segmentu sportowych litrów - nowa generacja tych modeli przewidywana jest dopiero za rok.

W mocno obsadzonym segmencie superbike Yamahy YZF-R1 i R1M wyróżniają się przede wszystkim silnikiem z wałem korbowym typu crossplane, zapewniającym bardzo płynne oddawanie mocy i to się w roku modelowym 2020 oczywiście nie zmieni. W jednostce napędowej pojawiły się jednak nowe elementy, takie jak głowice cylindrów, skrócone kanały dolotowe i nowe wtryski mające usprawnić proces spalania mieszanki. Do tego nowy airbox, dźwigienki pośrednie i krzywki rozrządu. Zmiany te nie spowodowały zwiększenia mocy (200 KM przy 13500 obr/min), jednak silnik ten jest teraz w stanie sprostać wymogom bardzo surowej normy Euro 5.

NAS Analytics TAG

Projektanci Yamahy zamieszali również w kotle z elektroniką. Pojawiła się nowa przepustnica i rolgaz z czujnikiem magnetycznym, którego praca została zoptymalizowana pod kątem odpowiedniego "czucia" mechanizmu przez kierowcę. Do tego doszły modyfikacje kontroli startu LCS, a 6-osiowa jednostka bezwładnościowa IMU otrzymała dwie nowe funkcje - EBM i BC. Pierwsza z nich to układ hamowania silnikiem, działający w 3 trybach. BC wspomaga pracę ABS-u, zarówno w hamowaniu na wprost, jak też w złożeniu. Wszystkie nowe systemy otrzymały swoje wskaźniki na kolorowym panelu TFT w kokpicie.

Nie ma informacji na temat zmian w ramie motocykla, lekko zmodyfikowano natomiast podwozie. W standardowej wersji YZF-R1 pracuje sprawdzony widelec Kayaba o średnicy 43 mm, który otrzymał nowy wsad, a tylny amortyzator oraz amortyzator skrętu mają teraz nowe ustawienia. Motocykl trafi do klientów z nowymi oponami Bridgestone Battlax RS11 i nowymi klockami hamulcowymi. Z kolei wyścigowa R1M pojedzie na zupełnie nowych, elektronicznie sterowanych zawiasach Ohlins, z widelcem ERS NPX.

Plotki o bliskim pokrewieństwie z maszyną MotoGP znalazły jak na razie potwierdzenie w kształcie owiewek, mocno nawiązujących do YZR-M1. Uzyskano dzięki temu opory mniejsze o ok. 5%. Światła LED mają nieco inny kształt, a dolną część owiewek wykonano z tytanu. Motocykl dostępny będzie w kolorach niebieskim i czarnym. W R1M zmodyfikowano zadupek. Teraz jest on karbonowy i ma wytłoczony numer fabryczny motocykla.

Internetowy system rezerwacji modelu R1M ma ruszyć już 25 lipca. Drogowa YZF-R1 pojawi się w salonach we wrześniu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę