Regulamin MotoGP w sezonie 2012 - kolejne informacje
Wczoraj w Barcelonie odby³o siê spotkanie zarz±dców Wy¶cigów Motocyklowych Grand Prix, w celu ustalenia regulaminu serii MotoGP w sezonie 2012. Potwierdzone zosta³y wcze¶niejsze informacje, mówi±ce o ponownym wprowadzeniu jednostek napêdowych o pojemno¶ci skokowej do 1000 cm3 . Silniki bêd± mog³y posiadaæ maksymalnie cztery cylindry, natomiast ¶rednica t³oka nie bêdzie mog³a przekraczaæ 81 mm. Zasady te tycz± siê równie¿ bolidów o pojemno¶ci 800 cm3, które oczywi¶cie bêd± mog³y nadal konkurowaæ w klasie MotoGP. W ich przypadku minimalna masa pojazdu to 150 kg. Dla „litrów" natomiast, granica ta zosta³a podniesiona o warto¶æ 3 kg. Zbiorniki paliwa tych maszyn bêd± mog³y pomie¶ciæ 21 litrów benzyny. Na ca³y sezon, ka¿demu z zespo³ów bêdzie przys³ugiwa³a mo¿liwo¶æ zu¿ycia maksymalnie sze¶ciu jednostek napêdowych.
Komisja zarz±dzaj±ca seri± wy¶cigów MotoGP zdecydowa³a siê równie¿ na wprowadzenie przywilejów dla zespo³ów prywatnych, które nie dysponuj± tak potê¿nym zapleczem technicznym, jak teamy fabryczne. Motocykle dru¿yn, które trafi± na tzw. listê CRT (Claiming Rules Team), bêd± mog³y byæ wyposa¿one w zbiorniki paliwa o pojemno¶ci 24 litrów. Dodatkowo na ca³y sezon przydzielono im nie nie 6, lecz a¿ 12 silników. Wiêcej szczegó³ów na ten temat poznamy przed koñcem maja bie¿±cego roku.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeTo chyba jednak nie powrót do1000 bo wtedy by³o jako¶ mniej
Odpowiedzniech im jeszcze wywal± wszystkie systemy elektroniczne wspomagaj±ce jazdê. To maj± byæ wy¶cigi zawodników nie wojna zbrojna producentów
Odpowiedzmiejmy nadzieje ze zrobia nam taka niespodzianke. mysle ze kierowcy tez beda zadowoleni :]
Odpowiedz