RMT 125 Steezer - na polskie potrzeby

Autor: Lovtza 2016.04.18, 12:45 10 Drukuj

Boom na 125-tki wchodzi w nową fazę. Klient popularnych polskich marek przekonał się, czym jest wygoda posiadania poręcznego jednośladu tej klasy. Teraz klient ten staje się coraz bardziej wymagający, bo po prostu wie czego może wymagać. Chce więcej komfortu, chce lepszej jakości, jest gotowy za tą jakość więcej zapłacić. Dlatego też na naszym rynku pojawiać się zaczynają coraz lepsze maszyny w tej klasie, w tym zupełnie nowe marki. Takie jak chociażby RMT!

Czym jest RMT? To marka popularnego Rometa, bazująca na sprawdzonej i znanej na świecie produkcji Dealima. Ze strony podkarpackiej marki to bardzo sprytne posunięcie. Bez wikłania się w długotrwały proces R&D Romet wychodzi z ofertą sprawdzonych i dopracowanych pojazdów, które… jakby nie patrzeć idealnie wpisują się w potrzeby polskiego rynku.

Na pierwszy rzut oka

RMT 125 Steezer wygląda jak typowy skuter klasy 125. Co prawda w informacjach prasowych czytamy o nowoczesnym i dynamicznym wyglądzie, ale w przypadku maszyn tej klasy klienci szukają ważniejszych zalet – chociażby komfortu. A tego Steezerowi odmówić nie można. Nawet osoby o wzroście rzędu 190 cm znajdą tutaj dla siebie miejsce, bez opierania się kolanami o przedni panel. Kierownica jest na prawidłowej wysokości, siodło jest wygodne i dostatecznie duże. Szyba całkiem nieźle chroni przed pędem powietrza, a nogi wygodnie można ułożyć na dobrze wyprofilowanych podłogach. Na brak miejsca nie może narzekać także pasażer, który dysponuje praktycznym oparciem i składanymi podnóżkami.

Komfort korzystania ze skutera i jego praktyczność poprawia np. system bezkluczykowy. Wystarczy mieć przy sobie pilota, aby bez wyciągania kluczyków z kieszeni otworzyć siodło, wlew paliwa i uruchomić pojazd. Pojemny schowek bez problemu zmieści duże zakupy i kask.

Wykonanie jest typowe dla pojazdów koreańskich. Wszędzie dużo plastiku i pewnie niektóre elementy można by wykonać estetyczniej, ale tak naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Zestaw wskaźników jest czytelny i estetyczny. Jakość spasowania elementów nadwozia nie budzi zastrzeżeń. Lakierowanie jest ładne i pojazd może się podobać. W tej klasie cenowej naprawdę trudno znaleźć cokolwiek lepszego na rynku.

Napęd

Układy napędowe zawsze były mocnymi punktami w przypadku pojazdów tajwańskich i koreańskich. Dzieje się tak dlatego, że producenci z tych krajów najczęściej polegają na sprawdzonych japońskich rozwiązaniach i nie eksperymentują na klientach z własnymi pomysłami. W przypadku RMT jest podobnie.

Silnik Steezera to nowoczesna jednostka napędowa zasilana wtryskiem i chłodzona cieczą. Wyposażono ją w wałek rozrządu w głowicy. Jednocylindrowiec lubi obroty i pracuje bardzo płynnie wyciskając 9kW mocy maksymalnej. Za przeniesienie napędu odpowiada standardowa przekładna CVT z suchym odśrodkowym sprzęgłem. To rozwiązania znane, sprawdzone i niezawodne – a przy tym bardzo wygodne w codziennej eksploatacji.

Na mieście

W warszawskich korkach RMT 125 Steezer czuje się jak ryba w wodzie. Dynamiczny silnik umożliwia łatwe rozpędzania pojazdu, przekładnia pracuje miękko i bez szarpania. Skuter jest wąski, dzięki czemu w centrum miasta nikt i nic nie będzie przemieszczać się szybciej, niż Steezer i jego kierowca. 14 calowe koła zapewniają niezłą trakcję, generalnie podwozie ocenić należy wysoko. Przydałyby się nieco ostrzej biorące hamulce, ale do typowo miejskiej walki w korkach są wystarczające. Na stronie RMT czytamy, że zintegrowany układ hamulcowy CBS (jedna dźwignia obsługuje obydwa hamulce) dba o bezpieczeństwo nie tylko początkujących, ale i doświadczonych kierowców. Być może tak jest, ale jeśli chcecie uzyskać wysoką skuteczność hamowania – konieczne jest wciśnięcie obu dźwigni i to raczej mocno. Tutaj zresztą dochodzimy do najsłabszego punktu pojazdu, czyli braku ABS. O ile w przypadku suchych nawierzchni nie jest to problem, o tyle gdy zaczyna padać, układ przeciwpoślizgowy jest realnym wsparciem dla mniej doświadczonych kierowców.

Wróćmy jednak do zalet. Cicho i przyjemnie pracujący układ napędowy zadowala się małymi ilościami benzyny, co przy prawie 10 litrowym baku daje przyzwoity zasięg. O niezłym komforcie podróżowania wspominaliśmy, warto dodać także niezły widok w lusterkach i skuteczny nocą przedni reflektor (a to nie jest norma w skuterach!). Spory bagażnik aż się prosi o zamocowanie dodatkowego kufra, na wyposażeniu standardowym jest także centralna podstawka.

RMT w Polsce

Jak wspomnieliśmy we wstępie marka RMT wydaje się być skrojona na polskie potrzeby. Dobra jakość wykonania, odpowiadająca np. Kymco, połączono z osiągami porównywalnymi z tajwańską i japońską konkurencją. Jeśli chodzi o cenę, to wydaje się być ona adekwatna w odniesieniu do tego, co oferuje RMT 125 Steezer. Niezawodny, praktyczny i dynamiczny skuter, którym można poruszać się bez motocyklowego prawa jazdy i to w cenie poniżej 12 000zł? Do nas taka kombinacja przemawia!

Dane techniczne:

Model RMT Steezer 125
Silnik 
Typ SOHC 4T
Pojemność 124.9cc
Układ SOHC
Chłodzenie chłodzenie cieczą
Moc maksymalna 9.0kW@8,000rpm
Maksymalny moment obrotowy 10.9Nm@6,500rpm
Prędkość maksymalna 105 (km/h)
Rozruch elektryczny
Zapłon EFI
Smarowanie obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Przeniesienie napędu 
Sprzęgło suche odśrodkowe
Skrzynia biegów CVT
Przeniesienie napędu na tylną oś V-belt
Podwozie 
Długość 2078mm
Wysokość 1304mm
Szerokość 750mm
Rozstaw osi 1,382
Hamulce 
Przód tarcza
Tył tarcza
Zawieszenie 
Przód widelec teleskopowy
Tył Duble absorber
Opony p: 120/70-14” t: 130/60-14”
Pojemność zbiornika 9.6
Obręcze aluminiowe
Masa pojazdu gotowego do użytku 150kg
Cena 11 999 zł
Zdjęcia
miejski smt 125 scigacz pljazda w miescie smt 125 scigacz pl
przod smt 125 scigacz plskrzyzowanie smt 125 scigacz pl
od przodu smt 125 scigacz plmiasto smt 125 scigacz pl
przejscie smt 125 scigacz pljazda miejska smt 125 scigacz pl
uzyteczny smt 125 scigacz plzakret w lewo smt 125 scigacz pl
zakret z smt 125 scigacz plzatrzymanie smt 125 scigacz pl
lewa strona smt 125 scigacz plmiejski smt 125 scigacz pl
od lewej smt 125 scigacz plprawy bok smt 125 scigacz pl
prawy przod smt 125 scigacz plprzod od lewej smt 125 scigacz pl
przod od prawej smt 125 scigacz plskuter smt 125 scigacz pl
od przodu smt 125 scigacz pltyl smt 125 scigacz pl
chlodnica smt 125 scigacz plgniazdko 12v smt 125 scigacz pl
kanapa smt 125 scigacz plkierunkowskaz smt 125 scigacz pl
kluczyk bezprzewodowy smt 125 scigacz plkufer smt 125 scigacz pl
kurek smt 125 scigacz pllampa tyl smt 125 scigacz pl
licznik smt 125 scigacz pllusterko smt 125 scigacz pl
manetka lewa smt 125 scigacz plmanetka prawa smt 125 scigacz pl
miejsce na nogi smt 125 scigacz ploparcie smt 125 scigacz pl
podnozka smt 125 scigacz plpodstawka centralna smt 125 scigacz pl
ponozka pasazera smt 125 scigacz plreflektor smt 125 scigacz pl
silnik smt 125 scigacz plstacyjka smt 125 scigacz pl
stopka smt 125 scigacz pltarcza przod smt 125 scigacz pl
tarcza tyl smt 125 scigacz pltlumik smt 125 scigacz pl
wlew paliwa smt 125 scigacz plwlew wody smt 125 scigacz pl
 duzy kufer smt 125 scigacz pl
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

na górę