Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePrzepis nad którym debatuje parlament jest wzorowany na unijnym, który dotyczy motocykli trójkołowych z homologacją L5e (symetryczne rozmieszczenie kół, nożny hamulec postojowy itp.). Aby kierowca kat. B mógł dany motocykl prowadzić musi on spełniać wszystkie wymogi pojazdu L5e. Dla przykładu skuter Piaggio MP3, choć trójkołowy występował w dwóch wariantach - z homologacją L3e (jak moto jednośladowe) oraz L5e (jak wyżej). W krajach, gdzie przepis na trójkołowce dla kat. B obowiązuje, samochodziarzom z kat. B wolno było jeździć tylko z l5e, która od l3e różniła się m.in. szerszym rozstawem kół przednich i nożnym hamulcem postojowym. Yamaha Nikken na tą chwilę ma tylko model z homologacją L3e, więc bez motocyklowego prawa jazdy nie będzie wolno jej prowadzić i tak. Chyba że Japończycy wypuszczą wersję przystosowaną na L5e, ale wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza