tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Profesjonalny sprzedawca motocykli - jak go poznać? Gdzie warto kupować motocykle, a jakich miejsc unikać?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Profesjonalny sprzedawca motocykli - jak go poznać? Gdzie warto kupować motocykle, a jakich miejsc unikać?

Autor: Mariusz Łowicki @ 2021.02.28, 16:12 Drukuj

Rynek motocyklowy w Polsce się profesjonalizuje. Nie ma co do tego wątpliwości. Wystarczy zestawić ze sobą to, jak salony wyglądały dziesięć, czy dwadzieścia lat temu z tym, co prezentują sobą obecnie. Poziom warsztatów, nie tylko tych autoryzowanych, dostępność produktów, oferta motocykli, odzieży i akcesoriów w praktyce nie odstaje od tego, czego przez lata zazdrościliśmy motocyklistom z szeroko rozumianego Zachodu. Jaki więc powinien być idealny salon motocyklowy w Polsce oraz jacy powinni pracować tam idealni doradcy?

Niezależnie od całego tego postępu o tym, jak zostaniecie obsłużeni, nadal decydują ludzie. Szczególnie dotyczy to sprzedawców. Ich zadaniem jest zachęcenie Was do zakupu pojazdu i sfinalizowanie transakcji. Mówimy o sporych pieniądzach, a cele sprzedawcy nie zawsze muszą się pokrywać z Waszymi celami. Oni mają do zrealizowania plany sprzedażowe, a Wy macie do zrealizowania swoją własną pasję, w której często wpływacie z nowym modelem na nowe, nieznane wody. Dlatego doradztwo w salonie jest szalenie istotne. Jak zatem poznać, że macie do czynienia z profesjonalistą, którego praca stanowi wartość dodaną również dla Was? Oto kilka wskazówek.

Zadaje pytanie na temat Twoich preferencji jeździeckich

Powiedzmy sobie to jasno. Dziś nie ma już kiepskich motocykli. Takich, które są nieudane, wadliwe, zawodne. Raczej nie przydarzy się Wam sytuacja, w której idziecie do salonu renomowanej marki i kupujecie pojazd, który okazuje się kompletnym niewypałem. To co się jednak może zdarzyć, to… pojazd, który został źle dobrany dla Was.

Tu zaczyna się rola profesjonalnego doradcy w salonie. Jeśli dokładnie wiecie, czego potrzebujecie, to wystarczy, że doradca będzie słuchał. Jeśli nie macie jasnego wyobrażenia, co dokładnie byście chcieli, w jakiej wersji, z jakim wyposażeniem… to powinno paść ze strony sprzedawcy trochę pytań. Ile jeździcie, jak daleko, samemu czy z pasażerem, czy lubicie jeździć tylko latem gdy jest ciepło, czy jeździcie także jesienią i wczesną wiosną. To wszystko powinno mieć wpływ na to, jakim wyjedziecie wozem z salonu.

Zna doskonale ofertę swojej marki

To oczywista oczywistość, która jak się okazuje… wcale nie jest taka oczywista. Dzisiejsze motocykle kryją w sobie mnóstwo ważnych, ciekawych, użytecznych rozwiązań. Klienci podejmują decyzje na temat zakupu na podstawie bardzo różnych przesłanek. Być może gdyby wiedzieli, że dany motocykl kryje w sobie rozwiązania, których nie widać na pierwszy rzut oka… to by się na niego zdecydowali. Być może inny model będzie lepiej pasował do potrzeb klienta? Może klient wcale nie potrzebuje wersji z większym bakiem, lub wyższym zawieszeniem? Wiedzę o własnej ofercie można skutecznie wykorzystać, gdy klientowi zadane zostaną właściwe pytania.

Zna ofertę konkurencji

To bardzo ważny składnik kompetencji profesjonalnego doradcy w salonie. W przypadku bardzo porównywalnych produktów i globalizacji nie sposób działać w oderwaniu od realiów rynku. Klienci często próbują "targować się", wskazując na zalety konkurencji, które są wytworem wyobraźni. Każdy produkt ma mocniejsze strony i słabsze strony. Znajomość własnej oferty i oferty konkurencji pozwala na pokazanie zalet własnego produktu i unikanie porównań na polu, na którym nie chcemy porównania. Ta znajomość plusów i minusów oferty własnej i konkurencji może też zapobiec podjęciu przez klienta nie najlepszej decyzji bazującej na niesprawdzonych opiniach, poglądach, czy wyobrażeniach.

Nie dezawuuje tego, co do zaoferowania ma konkurencja

Jak już wyżej wspomnieliśmy, dziś nie ma na rynku kiepskich produktów. Profesjonalny doradca nie dezawuuje tym samym konkurencji, bo sam wystawia sobie takim działaniem nie najlepsze świadectwo. Przykładem najwyższego profesjonalizmu jest… odesłanie klienta do konkurencyjnej marki, jeśli wśród własnych produktów nie ma tego, co jest potrzebne klientowi. Taki klient wiedząc, że był profesjonalnie obsłużony prędzej, a wręcz wcześniej wróci. Bo będzie wiedział, że danemu sprzedawcy może po prostu zaufać.


liberty motors piaseczno

Dobrych doradców motocyklowych w Warszawie znajdziesz w salonie Liberty Motors Piaseczno.

Motocykliści z Warszawy mają ułatwione zadanie przy wyborze miejsca, w którym można wybrać najlepszy dla siebie motocykl. Liberty Motors Piaseczno to centrum motocyklowe, w którym znajdziesz ekspertów od takich marek, jak Aprilia, Moto Guzzi, Ducati, Piaggio, Vespa, Yamaha, BMW oraz od całego wahlarza rozmaitej odzieży motocyklowej i akcesoriów do motocykla. W jednym miejscu masz do dyspozycji motocykle rozmaitych marek oraz doradców, którzy nie tylko specjalizują się w tym markach, ale od lat nimi jeżdżą. Dzięki temu otrzymasz motocykl, który najbardziej Cię zadowoli, a nie taki, który jest akurat dostępny w danym w salonie.

ZOBACZ LOKALIZACJĘ SALONU »

Potrafi wskazać źródła finansowania, opcje serwisowania, konfrontuje opinie i przesądy

Nie jest wielką tajemnicą, że dziś klienci oczekują od sprzedawcy zdecydowanie więcej, niż samego sprzedawania. Mało kto wchodzi do salonu i wykłada dziś gotówkę na stół. Dlatego też doradca powinien być zorientowany w ofercie sprzedaży ratalnej, ofercie leasingowej, czy mieć pojęcie o wynajmie długoterminowym. Nawet jeśli to nie on finalnie poprowadzi temat finansowania, to nie może też zamykać tematu stwierdzeniem, że to nie on się tym zajmuje. "Gdzie ja będę serwisował ten motocykl?" "Gdzie kupię do niego części i akcesoria", "Czy to się nie psuje?". To podstawowe pytania, które zadają sobie kupujący. Jeśli nie uzyskujecie przekonującej, sensownej odpowiedzi to nie jest dobrze. Profesjonalny doradca nie musi być ekspertem od zamawiania części, ale powinien wiedzieć, gdzie możecie je dostać, ile będziecie na nie czekać i jak wygląda obsługa klienta w szczycie sezonu i zimą, gdzie np. można odebrać moto od klienta z garażu.

Jeździ motocyklem

Jest idealnie, jeśli doradca sam jeździ motocyklem. Nie jest to warunek konieczny, ale jeśli sprzedawca sam jeździ, to jest duża szansa, że jego rozumienie potrzeb motocyklisty jest na zdecydowanie wyższym poziomie.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę