Producent motocykli Peugeot przeprowadza restrukturyzacjê. Od teraz bêdzie grup± marek
Motocyklowa dywizja marki Peugeot jest od niej mocno oddzielona kapitałowo, a więc niezależna od tego, co dzieje się w koncernie Stellantis. Teraz Peugeot ogłosił zmianę nazwy na Peugeot Motocycles Groupe. Co to oznacza? Jakie marki będą wchodziły w jej skład?
Peugeot Motocycles Groupe to nowy twór, który będzie składał się z 5 marek. Zmiana ma na celu wzmocnienie pozycji na światowych rynkach. W komunikacie prasowym Peugeot podaje, że będzie zwiększał swoją obecność nie tylko w Europie, ale przede wszystkim w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. To właśnie tam sprzedaje się najwięcej jednośladów.
Wiodącą marką grupy pozostanie oczywiście Peugeot Motocycles. Druga to Kisbee, który wcześniej był po prostu modelem miejskiego skutera. Trzecią jest Django. Dotychczas nazwa ta odnosiła się do modelu w klimatach retro, który łączy klasyczny wygląd i nowe technologie. Choć nie jest zbyt częstym widokiem na ulicach, to Peugeot nadal go rozwija i produkuje. Jest to więc takie działanie, jak gdyby Volkswagen wydzielił model Golf jako osobną markę.
Dalej mamy BSA Motorcycles, które zostało wskrzeszone w 2021 r. Ta brytyjska marka istniała wcześniej od 1861 do 1973 r. Początkowo produkowała broń, a w 1903 r. postanowiła ruszyć z produkcją motocykli. W 2016 r. firma została kupiona przez Classic Legends, spółkę należącą do grupy Mahindra. Ta z kolei jest bardzo ważna w kontekście mówienia o grupie Peugeot.
Ostatnią marką w portfolio ma być DAB Motors, które reprezentuje awangardowe podejście do projektowania motocykli. Ma skupiać się na wyjątkowym designie i innowacyjnych technologiach.
Dlaczego Mahindra jest taka ważna dla grupy Peugeot? W 2016 r. Mahindra kupiła 100 proc. udziałów w marce Peugeot. Już wtedy mówiono o planach ekspansji w Europie i Azji. W 2023 r. do gry wszedł niemiecki prywatny fundusz inwestycyjny Mutares, który kupił połowę udziałów i 80 proc. pakietu kontrolnego.


Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze