Pomiar mocy BMW S1000RR poza skalą!
Gdyby wyniki pomiarów mocy nowego S1000RR skorygować o straty na przeniesienie napędu - wynik nie zmieściłby się w skali pomiarowej
Nie tak dawno dziennikarze brytyjskiego MCN wrzucili nowe S1000RR na hamownię uzyskując niewiarygodne 183 KM na tylnym kole. Oznacza to, że przy typowych 10-15% stratach w układzie przeniesienia napędu, moc silnika mierzona na wale musiała przekraczać 200KM! Tymczasem Bawarczycy przyznają się w katalogach do „skromnych" 193 koni, deklarując przy tym drugą po CBR1000RR najniższą wagę wśród litrowych „1000". Jak widać deklaracje BMW o najlepszym w klasie współczynniku mocy do masy okazują się mieć potwierdzenie w liczbach.
W trakcie prac rozwojowych swoich produktów testy prowadzili także inżynierowie Akrapovica. Słoweńcy zmierzyli na kole BMW aż 185,5KM, co jest wynikiem nie pozostawiającym żadnych złudzeń konkurencji. Szczegóły znajdziecie poniżej:
Wyniki pomiarów mocy na kole z wydechami Akrapovic (modele 2009 lub 2010)
| BMW S1000RR | 185.5 KM przy 13,120 obr/min |
| Apria RSV4 | 165 KM przy 12,400 obr/min |
| Ducati 1198S | 157.4 KM przy 9,800 obr/min |
| Honda CBR1000RR | 170.6 KM przy 12,290 obr/min |
| Yamaha YZF-R1 | 161.6 KM przy 12,430 obr/min |
| Kawasaki ZX-10R | 163.1 KM przy 12,150 obr/min |
| Suzuki GSX-R 1000 | 168.1 KM przy 11,900 obr/min |
| Kawasaki ZX-14 | 174 KM przy 9,400 obr/min |
| Suzuki Hayabusa | 179.5 KM przy 9,300 obr/min |


Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeKur** czekam już 4 lata na R1 która będzie dysponowała mocą 200KM na kole i nic. Yamaha nic nie robi po za wprowadzeniem w 2012 kontroli trakcji. Wciąż ta sama moc lift i nic wiecej. Mogli by ...
Odpowiedzobawiam sie ze z 2 lata jeszcze poczekasz:) zawsze mozna kupic zalozyc pelny uklad wydechowy power commandera zhamowac i cieszyc sie wieksza moca i lepszym przebiegiem mocy
OdpowiedzHayabusa dużo lepsza, osiąga prawie tą samą moc przy dużo niższych obrotach. Pozdrawiam
Odpowiedztylko o ile jest cięższa
OdpowiedzNie porównuj silnika 1.3 do 1.0
OdpowiedzHayabusa to nie motocykl typowo sportowy - nie kręci się aż tak wysoko jak sporty (jej max obroty to coś koło 12-13tys, natomiast S1000rr czy tam GSXR kręcą się koło 15tys.)
OdpowiedzHayabusa jest w klasie super sport
Odpowiedzno BMW widze i w motocyklach chce dominowac PIEKNA BESTIA!! no ta moc... ciekawe co na to ludzie z hondy ^^
OdpowiedzDerees jak dla mnie jestes poprostu idiotą! Od kiedy motocykle BMW kojaża sie z dresami? Pomylił ci sie stareotyp panujacy na samochody marki BMW choc z tego co wiem to tez jakas głupota z tymu ...
OdpowiedzO k... musze go mieć najlepiej w kolorach pasujących do mojego nowego dresu. Myśle ze w naszym stowarzyszeniu wielbicieli strojów luźnych i markowych najlepiej 3 - paskowych bedzie nr. 1 !!!
Odpowiedzpo co wchodzisz na to forum i piszesz takie posty? myslisz e kogos tu pdpuscisz i cie zwyzywaja? Nie wchodz tu wiecej nie chcemy takich jak ty!
OdpowiedzMoc bardzo spora, jestem ciekaw jaki moment obrotowy ma to cudo... Ale coś z tym testem nie tak, honda ma więcej na kole od R1 i GSX-R?
Odpowiedzjaki moment obrotowy... a widziałes może obrazek w załączniku ??
Odpowiedz