Ortezy EVS RS8 - nasza ocena

Autor: Lovtza 2012.11.23, 15:31 5 Drukuj

Dziś nikt o zdrowych zmysłach nie bierze się za uprawianie offroadu bez odpowiedniej ochrony. Kolana, to obok stóp, najbardziej narażone na urazy części ciała w chwili, gdy poruszacie się motocyklem crossowym, endurówką, bądź quadem. Ochrona kolan to rzecz absolutnie kluczowa, bowiem tą newralgiczną część ludzkiego ciała bardzo łatwo jest uszkodzić, natomiast jej leczenie jest trudne, drogie i nigdy nie daje gwarancji pełnego powrotu do zdrowia. Wśród ochraniaczy kolan najlepszymi są z pewnością ortezy kolanowe. Charakteryzują się one zastosowaniem metalowych przegubów, które w sposób skuteczny chronią staw kolanowy przed przeprostem, zerwaniem więzadeł oraz innymi urazami o które łatwo w terenie. Dziś na warsztat bierzemy jedną z popularniejszych na naszym rynku ortez, produkt znanej marki EVS.

Nazwa i model: EVS RS8

Wykonanie: RS8 to produkt wysokiej jakości, starannie wykonany i wykończony. Plastikowa skorupa w której zainstalowane są metalowe przeguby jest solidna i estetyczna. Wygospodarowano w niej również miejsce na obszerne wywietrzniki. Wnętrze wykończono miękką wyściółką, a z kolanem bezpośredni styk ma delikatny zamsz. Całość jest zamocowana wewnątrz ortezy na rzepach, co w teorii ułatwiać ma demontaż i pranie. Mocowania ortezy mają regulację zarówno jeśli chodzi o długość paska (dzięki wykorzystaniu rzepów) oraz jeśli chodzi o siłę zacisku poprzez regulowane zapadkowo zatrzaski.

Dopasowanie/komfort: Producent reklamuje swój produkt, jako najbardziej komfortowe ortezy na rynku. Jesteśmy w stanie się z tym zgodzić, bo dobrze dobrane rozmiarowo RS8 idealnie przylegają do kolana, nie utrudniają ruchów, nie uciskają na kość piszczelową, są generalnie bardzo wygodne. Czasem przy długim treningu w trakcie którego będziecie dużo jeździli na siedząco, dociskając kolano do boczków motocykla możecie poczuć dyskomfort zawiasu uciskającego staw kolanowy. Są to jednak przypadki sporadyczne i nie zmienia to naszej generalnej oceny, że prezentowane EVSy są wygodne.

Same zawiasy dysponują regulacją stopnia ochrony kolana przed przeprostem. Pasy mocujące pozwalają na szybką i bezproblemową instalację ochraniaczy na kolanach. Możliwość wyjęcia i uprania często nieprzyjemniej pachnącej wyściółki również podnosi komfort użytkowania ortez.

Rzecz jasna nie byliśmy w stanie sprawdzić skuteczności prezentowanego produktu, ponieważ nie próbowaliśmy celowo połamać sobie kolan. Faktem jest że prezentowane ortezy zaliczyły wiele upadków, z których kolana jeźdźca wyszły bez szwanku. Nie oznacza to jednak, że obyło się zupełnie bez strat…

Trwałość i wytrzymałość: No właśnie. Tutaj przechodzimy do najsłabszej strony prezentowanego produktu. RS8 zaopatrzone są w delikatne klamry. Przy którymś z upadków klamry te po prostu urywają się. Jesteśmy w stanie to zrozumieć, ponieważ lepiej jeśli energia uderzenia absorbowana jest poprzez pękający plastik, niż pękającą kość. Nie jesteśmy jednak w stanie zrozumieć, że części zapasowych nie da się dokupić w Polsce. W Stanach, skąd pochodzi EVS zapasowe klamry kosztują około 2,5 dolara. Próbując nabyć je w Polsce usłyszeliśmy, że importer z uwagi na niską sprzedaż ortez nie sprowadza do nich części zamiennych. Fajnie? Sytuacja w której wydajecie ponad 1400 zł na komplet ochraniaczy, a następnie w wyniku jednego upadku przestają być one użyteczne, jest delikatnie mówiąc… słaba. Aby korzystanie z ortez było dalej możliwe, my musieliśmy zastosować patent z wykorzystaniem klamry pochodzącej z… plecaka.

Prują się także szwy na wyściółce. Osłony rzepki kolanowej wymagały w obu przypadkach ponownego przyszycia. Sama wyściółka nie jest w stanie utrzymać się na rzepach. W sumie problem dotyczy nie tyle rzepów, co ich mocowania na klej do obudowy. Pod wpływem temperatury ciała klej robi się elastyczny, wszystko wewnątrz zaczyna się przesuwać i rozjeżdżać. Aby wyściółka pozostawała na swoim miejscu my zmuszeni byliśmy zastosować patent z mocowaniem jej na miejscu linką (szara linka widoczna na zdjęciach obok).

Mechanicznie ortezy po około 100 mth na różanych motocyklach offroadowych trzymają się nieźle. Na zawiasach nie ma nadmiernych luzów, dobrze trzyma się sama wyściółka i pasy mocujące. Mocno zużyte są natomiast zatrzaski mocujące. Pomimo niezłej ochrony kolana i wysokiego komfortu to właśnie niska trwałość niektórych elementów, kruchość zatrzasków oraz brak dostępności części zamiennych w Polsce skutkują niską oceną EVS RS8.

Przeznaczenie: EVS RS8 to produkt adresowany do każdego miłośnika offroadu. Sprawdzi się na crossówce oraz na motocyklu enduro. Zimą można wykorzystać go jeżdżąc na nartach, lub na łyżwach.

Cena: 1449zł za komplet

Nasza ocena (w szkolnej skali 1-6): 3

Dane producenta:

  • wykonana w technologii PERFECT FORM FIT FRAME, zapewniającej doskonałe dopasowanie ortezy do kolana
  • zawiasy TRUE MOTION 2.0 idealnie współpracujące z naturalnym ruchem kolana
  • regulowana blokada przeciw przeprostowi kolana
  • ruchomy podwójny ochraniacz zabezpieczający rzepkę przed uderzeniami pod każdym kątem
  • wyjmowana, przystosowana do prania wyściółka z zamszu dla maksymalnego komfortu
  • doskonała stabilizacja stawu kolanowego.

Rozmiary:

  • M (30-36/44-51 cm)
  • L (36-41/51-59 cm)
  • XL (41-46/59-66 cm)
Ortezy EVS RS 8
Ortza EVS RS 8
Zdjęcia
wyjscie na prosta honda crf scigacz pl
W terenie EVS RS 8
EVS RS8
EVS RS8 wysciolka
EVS RS 8
EVS RS 8 wysciolka
EVS RS 8 zatrzask domowej roboty
Logo EVS RS8
orteza EVS RS 8
Rzepy mocujace EVS RS8
Wysciolka EVS RS8
Zawias EVS RS8
EVS RS8 test
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Lovtza 24/11/2012 11:12

Dawaj:)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę