Nowa opona Pirelli zadebiutuje w Moście. Jakie ogumienie dostaną zawodnicy World Superbike?
W weekend 16-18 maja odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Superbike. Tym razem zawodnicy wystartują w czeskim Moście. Pirelli przygotowało na tę okazję nową tylną oponę, której zawodnicy nie mieli okazji jeszcze przetestować. Producent skupia się głównie na pośrednich mieszankach.
Przy okazji piątej rundy Mistrzostw Świata Superbike Pirelli zaprezentuje nową tylną oponę dla klasy Superbike, a jest nią opona o oznaczeniu E0250 w specyfikacji pośredniej. To pierwszy raz, kiedy zawodnicy użyją tego ogumienia. Do wyboru będzie też inna eksperymentalna mieszanka, która zadebiutowała w Australii, a mowa o D0922. Nie zabraknie także standardowych SC0 oraz SCQ.
Biorąc pod uwagę charakterystykę toru, który jest wymagający dla opon, pośrednie mieszanki są odpowiednim wyborem na rundę w Moście. Mieszanka D0922, która zadebiutowała w Australii i otrzymała pozytywne oceny, ma inną strukturę i skład w porównaniu ze standardową oponą pośrednią SC1. Celem jest zapewnienie równych osiągów i większej stabilności w większym odstępie czasowym. Pośrednia opona w specyfikacji E0250, która jest całkowicie nowa, używa takiej samej mieszanki, jaka jest w D0922, ale ma inną strukturę. Jej celem jest zwiększenie stabilności i powtarzalności osiągów. W przypadku opon przednich do dyspozycji zawodników będą standardowe SC1 (pośrednia) i SC2 (twarda).
Dla klasy Supersport przewidziano opony przednie SC1 (pośrednia) i SC2 (twarda) na tył oraz SC0 i SC1 na przód. W klasie Supersport 300 zawodnicy otrzymają opony SC1 na przód i SC2 na tył.
- Most to obok Phillip Island jeden z dwóch najbardziej wymagających torów, jeśli chodzi o zużycie i nacisk na opony, więc to dobra okazja do sprawdzenia jakości niektórych rozwiązań, wynikających z naszych prac rozwojowych, które prowadzimy w obszarze opon pośrednich. Są one zazwyczaj rzadko używane, ale na niektórych torach są obowiązkowym wyborem. Dlatego alokacja zawiera mieszanki, które są twardsze niż na pozostałych rundach z dwoma rozwiązaniami na tył dla zawodników Superbike. Obydwa to opony rozwojowe i pośrednie. Jedna to D0922, która pojawiła się już w Australii, a druga to E0250, która jest całkowicie nową oponą, korzystającą z tej samej mieszanki co D0922, ale ma inną strukturę, której zadaniem jest zwiększenie stabilności i powtarzalności. Podobnie jak w poprzednich latach, rolę SCQ odegra miękka SC0, która bardziej nadaje się na tego typu tor i asfalt. Dlatego będzie to ważna runda z punktu widzenia zebrania informacji i opinii o tych nowych rozwiązaniach i zrozumienia, czy nasze prace rozwojowe podążają w dobrym kierunku - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze