Nowa Yamaha R6 2017!
Yamaha zaprezentowała właśnie nową generację kultowego modelu R6. Motocykl w gruncie rzeczy wygląda podobnie do swojego poprzednika, ale pod nowymi owiewkami kryje się sporo zmian, w tym te kluczowe. Nowa R6 otrzymała pakiet elektroniki, w tym regulowaną kontrolę trakcji, system szybkiej zmiany biegu, a także wyścigowy układ ABS. Najprawdopodobniej mamy zatem sytuację podobną jak w przypadku nowej CBR1000RR SP, gdzie motocykl podobny do poprzednika jest w gruncie rzeczy zupełnie nowym modelem.
Yamaha nie podaje na razie danych technicznych takich jak moc maksymalna, ale nie spodziewamy się, aby były one niższe, niż w przypadku poprzednika. Pełna specyfikacja techniczna zostanie zapewne ujawniona w czasie targów EICMA w listopadzie tego roku. Poniżej prezentujemy kluczowe cechy i dostępne dane techniczne:
- YZF-R6 z nową stylistyką serii R
- Agresywny wygląd przodu motocykla ze światłami pozycyjnymi LED
- Przednia czasza i szyba o doskonałych właściwościach aerodynamicznych
- 6-pozycyjny system TCS
- System zmiany biegów bez użycia sprzęgła QSS
- YCC-T, YCC-I, wyścigowy układ ABS i system D-Mode
- Znany z modelu YZF-R1 przedni widelec o średnicy 43 mm
- Podwójne przednie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z radialnymi zaciskami
- Lepsza pozycja podczas jazdy zapewniająca większą kontrolę nad motocyklem
- Zwarty stelaż tylny wykonany ze stopu magnezu CF
- Lekki, 17-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa
- 4-cylindrowy, rzędowy, 4-zaworowy silnik DOHC o pojemności 599 cm3
Dane techniczne Yamaha R6 2017:
| Silnik | |
| Typ silnika | chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy |
| Pojemność | 599 cm3 |
| Średnica x skok tłoka | 67,0 mm x 42,5 mm |
| Stopień sprężania | 13,1 : 1 |
| Moc maksymalna | Niedostępny |
| Maksymalny moment obrotowy | Niedostępny |
| Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
| Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe |
| Układ zasilania | Wtrysk paliwa |
| Układ zapłonu | TCI |
| Układ rozrusznika | Elektryczny |
| Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
| Napęd końcowy | Łańcuch |
| Zużycie paliwa | Niedostępny |
| Emisja CO2 | Niedostępny |
| Podwozie | |
| Rama | Aluminiowa, Deltabox |
| Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy, Ø 43 mm |
| Skok przedniego zawieszenia | 120 mm |
| Kąt wyprzedzania główki ramy | 24º |
| Wyprzedzenie | 97 mm |
| Układ tylnego zawieszenia | Wahacz, Wahaczowe |
| Skok tylnego zawieszenia | 120 mm |
| Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm |
| Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm |
| Opona przednia | 120/70 ZR17M/C (58W) Tubeless |
| Opona tylna | 180/55 ZR17M/C (73W) Tubeless |
| Wymiary | |
| Długość całkowita | 2 040 mm |
| Szerokość całkowita | 695 mm |
| Wysokość całkowita | 1 150 mm |
| Wysokość siodełka | 850 mm |
| Rozstaw kół | 1 375 mm |
| Minimalny prześwit | 130 mm |
| Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 190 kg |
| Pojemność zbiornika paliwa | 17 litrów |
| Pojemność zbiornika oleju | 3,4 litrów |


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze