Motocykle używane w Polsce w 2022 roku. Polacy sprowadzali mniej i drożej
Firma Clicktrans opublikowała ciekawy raport dotyczący sprowadzania motocykli do Polski oraz ich wywozu z naszego kraju zagranicę. W 2022 r. zarejestrowano mniej sprowadzanych maszyn, o czym z kolei świadczą dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak wyglądały trendy w ubiegłym sezonie?
Według raportu PZPM, w 2022 roku po raz pierwszy zarejestrowano w Polsce 59 873 motocykle, co dało symboliczny spadek o 0,8 proc. w porównaniu z rokiem 2021, kiedy odnotowano 60 374 rejestracje. Serwis Clicktrans to miejsce, w którym możecie znaleźć transport dla dowolnego przedmiotu by przewieźć go do dowolnej lokalizacji. Nic dziwnego, że chętnie korzystają z niego osoby, które sprowadzają jednoślady. Największą popularnością cieszył się transport z Niemiec, a Wielka Brytania popadła w niełaskę, co jest oczywiście spowodowane Brexitem, ale swoją cegiełkę dołożyły też rosnące ceny paliw.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
W 2022 r. tylko 7,5 proc. motocykli pochodziło z Wysp. Największym zainteresowaniem cieszyły się maszyny z Niemiec. Wzrosło zainteresowanie przywozem motocykli z Francji - w 2020 r. kraj ten miał 6,7 proc. udziału we wszystkich zleceniach, a w 2022 r. było to już 9,8 proc. Podobna sytuacja jest z Holandią, która zwiększyła udział w zleceniach z 6,3 proc. w 2020 r. do 9,1 proc. w 2022 r. W ubiegłym roku 74,9 proc. zleceń dotyczyło transportu motocykli do Polski, a tylko 25,1 proc. obejmowało transport z Polski za granicę. Taki trend utrzymuje się od 2018 r., a procentowy udział zmienia się marginalnie. Najwięcej zleceń odnotowano w okresie od kwietnia do lipca, a szczyt przypadł na czerwiec.
Koszty transportu wzrosły dość znacząco. Jak podaje Clicktrans, w 2022 r. transport motocykla na trasach krajowych kosztował średnio 445 zł (+29 proc. r/r), a na trasach międzynarodowych w kierunku do Polski - 898 zł (+26 proc. r/r). Wywożący motocykle poza granice naszego kraju płacili średnio 1237 zł (+43 proc. r/r). Największy wzrost cen na platformie Clicktrans odnotowano na trasie z Francji do Polski, gdzie koszt zwiększył się o 494 zł. Transport z Niemiec podrożał o 147 zł. Regionami docelowymi najczęściej były Mazowsze (13,9 proc.) i Wielkopolska (13,6 proc.). Podium zamykała Małopolska (10,18 proc.).
Jakie marki sprowadzali Polacy? Tu prym wiedzie oczywiście japońska wielka czwórka, na czele z Yamahą, a dalej znalazły się Honda, Suzuki i Kawasaki. Pierwszą piątkę zamknęło BMW. Swojego czasu Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego również publikował ranking najczęściej sprowadzanych marek i tam także rządzili japońscy producenci. W 2022 r. Yamahy sprowadzano głównie z Niemiec i Francji. Co ciekawe, motocykle Suzuki zazwyczaj pochodziły z... Danii.
Raport został oparty na danych z 82 409 zleceń użytkowników serwisu Clicktrans.pl z lat 2011 - 2022 i opublikowany w marcu 2023 r. Pełny raport możecie zobaczyć na stronach Clicktrans.pl.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze