Motocykle Vincent mog± wróciæ na drogi. Marka kupiona przez koncern z Indii
Marka Vincent nie przetrwała próby po II wojnie światowej i została zamknięta w 1955 r., ale teraz ma szansę na powrót dzięki potężnemu graczowi z Indii. Jest jednak pewien haczyk, ponieważ zakup miał miejsce dawno temu, a nowy właściciel jeszcze nie wykonał żadnego kroku w kierunku powrotu.
Można śmiało powiedzieć, że każdy indyjski koncern chciałby być jak Eicher Motors Limited i jego Royal Enfield. Dlatego mamy powrót motocykli BSA i Jawa zafundowany przez Mahindrę, a także wykupienie przez TVS marki Norton, co uratowało ją przed zniknięciem z rynku. Kto stoi za zakupem marki Vincent Motorcycles? Okazuje się, że już w 2017 r. zrobił to Bajaj. Informacja o tym przeszła bez żadnego echa, a marka Vincent nadal leży w szufladzie. Obecnie Bajaj współpracuje z Triumphem przy tworzeniu małolitrażowych motocykli. Czy wykorzysta te doświadczenia i ostatecznie wskrzesi motocykle Vincent? A może po prostu zostanie to potraktowane jak ten ciuch, który kupiliście pod wpływem impulsu, ale leży w szafie i nigdy nie został założony. Prawa Bajaj do Vincent Motorcycles wygasają w 2026 r. Zastanawiające jest jedynie to, że informacje o tym pojawiły się dopiero teraz i wypłynęły z indyjskich mediów. Czyżby było to celowe działanie Bajaj?
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
O motocyklach Vincent zazwyczaj pisze się w kontekście wysokich cen osiąganych przez te maszyny na aukcjach. Na przykład Vincent Black Lightning z 1951 r. został sprzedany za równowartość ponad 3 mln zł. Marka powstała w 1928 r. i założył ją Philip Vincent, który kupił już istniejącą firmę HRD. Początkowo motocykle były składane z podzespołów kupowanych od innych producentów, ale w 1934 r. pojawiły się dwa autorskie silniki - jednocylindrowy o pojemności 500 cm3 i V-twin o pojemności 1000 cm3. W 1948 r. Vincent Black Shadow został najszybszym motocyklem produkowanym seryjnie. W 1944 r. marka pojawiła się w Stanach Zjednoczonych. W 1955 r. Vincent Motorcycles zniknęło z rynku i stało się to tuż przed Bożym Narodzeniem.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze