tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle MotoGP mogą stać się wolniejsze. Trwają rozmowy o ważnych zmianach w klasie królewskiej
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Motocykle MotoGP mogą stać się wolniejsze. Trwają rozmowy o ważnych zmianach w klasie królewskiej

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.08.17, 16:46 Drukuj

Od dłuższego czasu zawodnicy, inżynierowie i szefowie zespołów zwracają uwagę na fakt, że motocykle klasy królewskiej stały się zbyt szybkie. To wymusiło pogoń za coraz lepszą aerodynamiką i nie wszyscy wytrzymują ten wyścig. Mówi się nawet, że w obecnym kształcie motocykle są zbyt szybkie na tory, po których jeżdżą.

Jak informuje niemiecki Motorsport Magazin, w tym roku mają pojawić się regulacje, które zaczną obowiązywać w sezonie 2027 i będą one kluczowe dla produkcji i rozwoju motocykli klasy królewskiej. Według doniesień ma dojść do znacznego ograniczenia aerodynamiki i zostanie wprowadzony zakaz korzystania z urządzeń obniżających motocykle.

NAS Analytics TAG

Z kolei portal GPone twierdzi, że możemy się spodziewać ograniczenia pojemności silników. Obecnie maksymalna pojemność to 1000 cm3. Już wcześniej dokonano takiego zabiegu. W 2002 r. pojemność wynosiła 990 cm3, a od 2007 do 2011 r. była zredukowana do 800 cm3.

Obecnie motocykle bez problemu przekraczają prędkość 360 km/h. Rekord należy do Brada Bindera, który w wyścigu Sprint na torze Mugello rozpędził się do 366,1 km/h. Wcześniejszy należał do Jorge Martina, który w wyścigu o Grand Prix Włoch w sezonie 2022 osiągnął prędkość 363,6 km/h. Trzeci wynik należy do Johanna Zarco. Francuz uzyskał prędkośc 362,4 km/h podczas czwartego treningu wolnego w Katarze w 2021 r.

Jeszcze w 2022 r. organizatorzy optymistycznie zastanawiali się na oficjalnej stronie internetowej, czy motocykle MotoGP przebiją barierę 400 km/h. Już w 1993 r. na torze w niemieckim Hockenheim został przekroczony pułap 200 mil na godzinę, a więc 322 km/h. To oznacza, że obniżenie pojemności wcale nie musi oznaczać ograniczenia prędkości, chociaż może do tego dojść, jeśli zostaną wprowadzone limity dotyczące aerodynamiki motocykli. Jak wiadomo ta pomaga zawodnikom podczas prowadzenia motocykla i jednocześnie utrudnia im życie, kiedy chcą kogoś wyprzedzić.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę