tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kto wygra pojedynek na MOTOR LAND RING? Cztery skutery 125 na tapecie!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kto wygra pojedynek na MOTOR LAND RING? Cztery skutery 125 na tapecie!

Autor: Andrzej Sitek 2025.08.18, 13:06 Drukuj

Codzienna jazda po mieście bywa męcząca, ale dobry skuter potrafi całkowicie odmienić ten obraz. Ale co to znaczy "dobry skuter"?

Ekipa Motor-Landu przygotowała obszerny test czterech popularnych maszyn 125 cm³ z silnikami chłodzonymi powietrzem. Pełny materiał możecie zobaczyć na ich kanale YouTube, a my, na Ścigacz.pl, zachęcamy do obejrzenia tego porównania.

NAS Analytics TAG

Jeśli nie masz w tej chwili pół godziny na obejrzenie całego filmu, to przeczytaj szybkie zestawie informacji na rozgrzewkę. Przede wszystkim  na torze MOTOR_LAND RING stanęły Yamaha RAYZR, Suzuki Burgman, Keeway Vieste oraz Kymco SkyTown.

To oznacza, że wszystkie prezentowane jednoślady reprezentują klasę lekkich, prostych w budowie skuterów, które są tanie w utrzymaniu i świetnie odnajdują się w ruchu miejskim. Brak układu chłodzenia cieczą oznacza mniejszą masę, mniej elementów narażonych na awarię i niższe koszty serwisu, a w efekcie pełną prostotę i niezawodność, której w mieście potrzebujemy najbardziej. I uwaga! Nie dyskutujemy nad przewagą jednostek chłodzonych cieczą, bo nie o to w tym zestawieniu chodzi.

Co ważne, Motor-Land przyjrzał się tym maszynom nie tylko w codziennym użytkowaniu, ale też w warunkach torowych, co pozwoliło na rzetelne porównanie osiągów. Który skuter jest najszybszy, który najbardziej pakowny, a który oferuje najlepszą ergonomię? Odpowiedzi znajdziecie w filmie, ale już teraz wiadomo, że każdy model ma swoją własną mocną stronę. I jeszcze szybkie zestawienie podstawowych parametrów.  

Kymco SkyTown 125 to zawodnik bez wątpienia najmocniejszy w zestawieniu. Ten podniebny zawodnik dysponuje 11 KM przy 8500 obr./min i osiąga moment 9,6 Nm przy 6000 obr./min. Dzięki dodatkowym akcesoriom, takim jak kufer SHAD i wysoka szyba, jest też jednym z najbardziej praktycznych. Jego zbiornik paliwa ma 7 litrów, co przy spalaniu w okolicach 2,5-2,7 l/100 km pozwala uzyskać zasięg rzędu 250-270 km. Prędkość maksymalna to około 95 km/h, co aż nadto wystarczy w mieście i na krótkie wypady poza aglomerację też nie będzie źle.

Keeway Vieste 125, czy jednoślad z Państwa Środka, oferuje 9,8 KM i 10,8 Nm, a dodatkowo przyciąga wzrok nowoczesnym wyświetlaczem i systemem bezkluczykowym. Pali średnio około 2,4 l/100 km, ma zbiornik o pojemności 9,5 litra i może przejechać nawet ponad 350 km na jednym tankowaniu. W sprincie do prędkości miejskich radzi sobie bardzo dobrze, a jego maksymalna prędkość oscyluje wokół 90 km/h.

Suzuki Burgman 125 to skuter-legenda i nie ma co z tym dyskutować. Jednocześnie to odbija się przecież na cenie, chociaż to też pojazd bardziej nastawiony na komfort. Pod względem osiągów dostajemy 8,6 KM przy 6750 obr./min i moment 10 Nm przy 5500 obr./min. To sprawia, że najmniejszy z Burgmanów nie jest demonem prędkości, ale nadrabia wygodą oraz systemem start-stop. Ma zbiornik 6,5 litra, zużywa ok. 2,3 l/100 km, co daje mu zasięg ok. 260 km. Na prostej osiąga około 85 km/h, ale dla wielu użytkowników to w zupełności wystarczy.

Na koniec najlżejsza w tym zestawieniu Yamaha RAYZR 125, która zapewnia 8,2 KM i moment 9,7 Nm. Do tego ma funkcję start-stop oraz aplikację do obsługi, co czyni ją wyjątkowo nowoczesną propozycją w tej klasie. Pali zaledwie 2,2 l/100 km, ma bak o pojemności 5,2 litra i zasięg ok. 220 km. Jest to najlżejszy i najbardziej kompaktowy skuter z całej czwórki, co sprawia, że świetnie sprawdza się w wąskich uliczkach i ciasnych parkingach.

Warto jeszcze zwrócić uwagę, że Motor-Land w swoim materiale pokazuje dodatkowo, jak wygląda ergonomia w przypadku motocyklistów o różnym wzroście. Jest też cenna informacja o tym, który z modeli zapewnia więcej miejsca na nogi, a który ma wygodniejsze kanapy. Pośladki lubią to!

Sprawdzono też hamulce, zawieszenie i detale takie jak jakość plastików czy praktyczność dodatkowych schowków. Zdradzimy Wam już teraz, że nie padła jednoznaczna rekomendacja, bo każdy z tych skuterów odpowiada na inne potrzeby. Innymi słowy, to właśnie Ty sam zdecydujesz, który będzie Twoim idealnym wyborem. No dobra, a teraz opowiadaj: Którego byś wybrał?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê