tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Krzysztof Depta - poradzę sobie bez problemów!
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Krzysztof Depta - poradzę sobie bez problemów!

Autor: Łukasz Świderek 2009.12.14, 17:17 17 Drukuj

Uczestnictwo w pucharze Hondy pomogło mi nabrać doświadczenia

Krzysio Depta wygrał tegoroczną edycję Honda CBR125R i w przyszłym roku powalczy o pierwsze miejsce w Hornet Cup. Jakie to uczucie walczyć na łokcie i mijać metę w tysięcznych sekundy, opowiada tylko czytelnikom Ścigacz.pl

Ścigacz.pl: W tym roku od początku dyktowałeś tempo w Pucharze CBR125. Czy rzeczywiście ten tytuł przyszedł tak łatwo?

Krzysztof Depta: Szczerze mówiąc już po pierwszej rundzie wiedziałem, że jeśli będę
jechał równo i ukończę wszystkie wyścigi, nie powinienem mieć problemów ze zwycięstwem. Przez wszystkie rundy starałem się jechać równo i nie ryzykować niepotrzebnej wywrotki. Z tego, co pamiętam, w jednym z wyścigów nie stanąłem na podium, byłem bodajże piąty, a wynikało to z niesportowego zachowania jednego z zawodników, który notabene był tylko gościem w tym wyścigu i nie walczył o punkty.

Ścigacz.pl: Wasze wyścigi zawsze były bardzo emocjonujące i do ostatnich metrów zacięte. Co myśli zawodnik jadący w takim „stadzie"?

Krzysztof Depta: Zgadzam się, prawie wszystkie wyścigi były zacięte i walka toczyła się do
samego końca. Jako uczestnik pucharu mogę powiedzieć, że walka na torze niejednokrotnie przybierała postać przepychanki na łokcie lub zajeżdżania drogi. Wynikało to zapewne z chęci zwycięstwa i małego doświadczenia zawodników. Ja te sytuacje omijałem szerokim łukiem, ponieważ nie chciałem zakończyć wyścigu poza torem, a poza tym liczy się zdrowa rywalizacja, a nie walka na pięści.

Ścigacz.pl: Co dała Ci jazda w pucharze Hondy?

Krzysztof Depta: Uczestnictwo w pucharze Hondy pomogło mi nabrać doświadczenia, ale w
głównej mierze miało być przepustką do wyższych klas. Już rok wcześniej jeździłem na „setce", ale w pucharze Yamahy, więc w sezonie z Hondą byłem od początku nastawiony tylko na zwycięstwo, aby zapewnić sobie udział w pucharze Hondy Hornet.

Ścigacz.pl: Jak oceniasz swoje postępy na torze?

Krzysztof Depta: Jeśli chodzi o klasę 125ccm na czterosuwach, to muszę stwierdzić, że dwa
sezony to zdecydowanie za długo w tej pojemności. Nie ukrywam, że stało się tak częściowo z powodów finansowych, ale drugi sezon w „setkach" wybrałem świadomie, po to żeby uczestniczyć w nadchodzącym sezonie w pucharze Horneta. Wydaje mi się, że w klasie 600ccm poradzę sobie bez większych problemów. Na co dzień jeżdżę motocyklem o tej pojemności, więc osiągi i prowadzenie nie będą sprawiać mi problemów.

Ścigacz.pl: Jak oceniasz tegoroczny sezon WMMP?

Krzysztof Depta: Zmagania na polskiej scenie wyścigowej w tym sezonie były dość ciekawe, głównie za sprawą Francuzów, którzy ścigali się w teamie GRANDys Duo. Jednak z racji tego, że posiadamy w kraju tylko jeden tor przystosowany do wyścigów motocyklowych, rywalizacja wiele na tym traci, przynajmniej w klasie gdzie nie ma rund za granicą. Taki był puchar CBR125R. Jeśli chodzi o obiecujących zawodników, to uważam, że najlepszą drogą rozwoju jest dla nich jeżdżenie w międzynarodowych zawodach.

Ścigacz.pl: Co chciałbyś zmienić w WMMP?

Krzysztof Depta: Uważam, że powinno się podnieść standardy na torze, tak, aby nie odbiegały od europejskich. Mam tu na myśli profesjonalne trybuny, system kamer itp., poprzez przejęcie obiektu przez prywatnego właściciela, któremu zależałoby na sprawie. Jest wiele rzeczy, które trzeba zmienić, ale jest ich zbyt wiele, abym przedstawił wszystko w tym krótkim wywiadzie:
- nagrody
- promowanie młodych, obiecujących zawodników (sponsorzy), w tym mnie :)
- podwyższenie progu czasowego w klasie Rookie z 1:43 do 1:40
- budowa nowego toru na terenie polski południowej

Ścigacz.pl: Przed nadchodzącym sezonem rozgorzała dyskusja na temat klas, w jakich powinna odbywać się rywalizacja w WMMP. Jakie jest twoje zdanie na ten temat?

Krzysztof Depta: Moim zdaniem klasy w WMMP nie są złe. Ja chętnie zobaczyłbym w
Mistrzostwach Polski klasę mniejszą od 600ccm. Mianowicie 125ccm, tylko na
dwusuwowych silnikach. Zasady mogłyby być podobne, jak w klasie Rookie. Każdy na sprzęcie o tej samej pojemności oraz ilość przeróbek w motocyklu ograniczona do minimum, oczywiście tylko motocykle seryjne, a dwusuwy mają to do siebie, że ich technologia nie zmieniła się od 10 lat, co znacznie wyrównuje szanse niezależnie od grubości portfela. Drugą sprawą są także nagrody za wygranie poszczególnych klas i za trzy pierwsze miejsca, które powinny być współmierne do poniesionych wydatków.

Ścigacz.pl: Jakie są twoje plany na przyszły sezon?

Krzysztof Depta: Jak już wcześniej wspomniałem, nadchodzący sezon będę ścigał się w pucharze Hondy Hornet. Cele takie same, jakie obrałem w CBR125R, czyli wygrana. Zapewniając sobie zwycięstwo w „traktorach", wywalczyłem użyczenie motocykla od HONDY POLSKA na czas sezonu, oraz pokrycie kosztów treningów i opon. Jest to świetna nagroda dla kogoś, kto chce się dalej ścigać, a nie chce lub nie posiada własnych środków, aby inwestować w ten kosztowny sport. Jedynym minusem nagrody jest to, że jeżeli motocykl ulegnie wypadkowi, koszty naprawy muszę ponosić sam. To znacznie podcina skrzydła oraz zmusza do asekuracyjnej jazdy, ale ten temat postaram się jeszcze przedyskutować.

Ścigacz.pl: Najlepszy wyścig w tym sezonie?

Krzysztof Depta: Trudne pytanie, wydaje mi się, że najbardziej emocjonujący dla mnie i
przynoszący mi najwięcej pozytywnych emocji był wyścig pierwszy, rozgrywany na częściowo mokrym torze. Tego rodzaju warunki bardzo mi odpowiadały, Natalia prowadziła stawkę na początku wyścigu, momentami nie mogłem utrzymać jej tempa na zakrętach i tak myślałem, czy przypadkiem nie ma opon deszczowych, ale okazało się, że jednak nie.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę