tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Największe mity motocyklowe - prawda czy...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 45
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: ZeneK_BB CBR637TURBO 17.01.2016 16:43

"Widlaste silniki mają mocny dół i dużo momentu obrotowego" to jest prawda, dotyczy wielocylindrowych liniowych (stąd np. L5-6 BMW 2.0 zamiast L4) oraz silników boxer (patrz osiągi N/A Porsche 3.2) jak i niestandardowo wykorbionych silników L2 i L4 i nie wynika ze sloganów marketingowych ale z fizyki za którą konstruktorzy zmieniają kąt współbieżny cylindrów (np silnik W16 Quad Turbo Bugatti 16.4 Veyron) w celu poprawy liniowości oddawania mocy (czyli momentu obrotowego bez funkcji obrotów co nazywamy mocą). Stąd mamy np w silniku Ninja 500 silnik L2 z wykorbieniem 270* co daje efekt prawie jak układ V2 z wykorbieniem 180 (liniowy moment, moc max wysoko). Stąd mieliśmy RC211V V5 z wykorbieniem tak tajnym, że do dziś nieznanym, a potem? RR'ki z innym wykorbieniem. Chodzi o moment w którym poszczególne cylindry tworzą max ciśnienie generując moment obrotowy oraz kierunek w funkcji kontu wału korbowego wytwarzając wyprzedzenie momentu. PÓŻNIEJ bierze się charakterystyka szeroko pojęta ze stosunków powierzchni tłoka i skoku wykorbienia. Można zbudować mały silnik L4 z mocą 2x przewyższającą V4 i momentem równym jemu, lecz rozkład sił wypadkowych będzie odkładał się na wysileniu silnika i na odwrót. Wysokoobrotowe mocne V nie jest ekonomiczne (masa) dlatego konstrukcyjnie wyważa się masę silnika jego momentem i w zależności od zastosowania można w różny sposób go wystroić (przykład lepszy z brzegu CBR 92-98 i Hornet 00-06) gdzie charakterystyka przebiegu krzywej mocy i momentu oraz ekonomika nastąpiła bez zmian konstrukcyjnych silnika (przykładów jest masa).

Odpowiedz
Autor: nieboczo 08.08.2014 23:05

Czuje pismo bocza...

Odpowiedz
Autor: adi 16/09/2013 14:32

Zielone to się psują ;p

Odpowiedz
Autor: Lisu 12/09/2013 07:50

Like it :)

Odpowiedz
1 2
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę