Kolejny odcinkowy pomiar prędkości na Południowej Obwodnicy Warszawy. Odpowiedź na skargi mieszkańców
Od momentu otwarcia tunelu pod Ursynowem mieszkańcy Wilanowa i Zawad skarżą się na hałas, który jest generowany przez pojazdy przejeżdżające Południową Obwodnicą Warszawy. Dlatego władze miasta postanowiły działać i w porozumieniu z GITD zostanie uruchomiony odcinkowy pomiar prędkości. Już teraz można śmiało powiedzieć, że wcale nie ograniczy on hałasu.
Jak informują różne media, Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotowuje się do uruchomienia kolejnego odcinkowego pomiaru prędkości na drodze ekspresowej S2. Obecnie działa na niej system zainstalowany w tunelu pod Ursynowem, gdzie obowiązuje ograniczenie do 80 km/h. Nowy zestaw obejmie odcinek drogi pomiędzy Wilanowem i zjazdem na Lublin.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Od momentu uruchomienia tunelu pod Ursynowem mieszkańcy warszawskiego Wilanowa i Zawad skarżą się na hałas. Do tego grona stale dołączają nowe osoby, bo oba miejsca dynamicznie się rozbudowują. Władze na różnych szczeblach obiecywały co prawda montaż dodatkowych ekranów akustycznych, ale na razie robią wszystko, by opóźnić tę inwestycję. W zamian mieszkańcy dostaną odcinkowy pomiar prędkości z ograniczeniem do 100 km/h.
Jak informuje TVN24.pl, za węzłem Wilanów w kierunku Wisły i przy węźle Lubelska już pojawiły się znaki i urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości. GITD potwierdza, że trwają przygotowania do jego uruchomienia. Jeszcze w tym roku mają się odbyć odbiory techniczne, później zostaną przeprowadzone testy i dopiero wtedy urządzenia zostaną uruchomione i zaczną łapać kierowców.
Na sprawę hałasu i POW zwrócił uwagę m.in. Dariusz Klimczak, który twierdził, że to właśnie kierowcy, którzy przekraczają prędkość, generują największy hałas. Od lat są oni wyrywkowo dyscyplinowani przez patrole grupy SPEED, które są częstym widokiem na obwodnicy. Jednak w godzinach szczytu rzadko da się tym docinkiem jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości, a w pozostałym czasie np. ciężarówki jadą ze stałą i przepisową prędkością.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze