Kierowca BMW atakuje instruktora nauki jazdy. Bo "eLka" jecha³a 30 km/h w strefie Tempo 30
Z jaką prędkością należy poruszać się w strefie Tempo 30? Okazuje się, że pewien kierowca BMW nie potrafił zaakceptować faktu, że samochód nauki jazdy porusza się w strefie z przepisową prędkością 30 km/h.
Doszło do wyzwisk i oplucia instruktora jazdy przez agresywnego kierowcę, któremu bardzo się spieszyło.
Kierowca BMW atakuje instruktora nauki jazdy, bo ten jechał za wolno w strefie 30. Prawie całe zajście zostało nagrane przez jednego z mieszkańców pobliskiej kamienicy, który udostępnił to nagranie Panu Mikołajowi.
— bandyta z kamerką (@BandytaZKamerka) June 10, 2023
2023-06-07, Alei Daszyńskiego w Krakowie pic.twitter.com/eyBGLXOyMm
Zajście zostało zarejestrowane przez przypadkowego świadka. Agresywny kierowca samochodu niemieckiej marki ostatecznie odjeżdża, do czego przekonał go prawdopodobnie argument w postaci gazu łzawiącego. Instruktor jazdy nie użył gazu, ale został dwukrotnie opluty przez krewkiego kierowcę.
Powiedzmy sobie szczerze, że jazda za samochodem nauki jazdy potrafi być męcząca. Z drugiej strony każdy kierowca znajdował się kiedyś w bardzo podobnym pojeździe i doskonale zdajemy sobie sprawę, że to niełatwe zadanie dla kursanta. Ale instruktorzy też mają nielekko, co obrazuje powyższa historia.
Strefy Tempo 30 mają bardzo ważne zadanie. Chodzi o prostą fizykę, bo w razie wypadku piesi mają większą szansę wyjść z opresji bez szwanku lub z niewielkimi obrażeniami. To metoda na uspokojenie ruchu kołowego w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla pieszych. Kolejny argument dotyczy ekologii. Wolno jadący pojazd emituje mniej zanieczyszczeń, zwłaszcza pyłów z okładzin i opon.
Według badań Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ograniczenie prędkości do 30 km/h jest szczególnie ważne dla poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Pieszy potrącony przez samochód jadący z prędkością 30 km/h, ma statystycznie 90 proc. szans na przeżycie wypadku. Jeżeli prędkość pojazdu wynosi 50 km/h, czyli zgodnie z obowiązującym limitem w terenie zabudowanym, szanse te zmniejszają się do ok. 50 proc.
Strefy Tempo 30 znajdziemy w największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Podobne rozwiązania funkcjonują m.in. w Amsterdamie, Brukseli czy Berlinie.
W 2021 roku całe hiszpańskie miasto Bilbao zostało objęte ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Ale podobne ograniczenia zastosowane na większości ulic Paryża zaowocowało gigantycznym chaosem komunikacyjnym i protestami wielu branż, w tym taksówkarskiej i dostawczej.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze"Strefy Tempo 30 maj± bardzo wa¿ne zadanie" - owszem, ale nie takie, jak siê autorowi wydaje. Celem takich stref jest: 1. wqrwianie kierowców 2. powodowanie korków 3. umo¿liwienie polowania na ...
OdpowiedzNiestety jazda z takimi prêdko¶ciami jest skrajnie niebezpieczna i ¶wiadczy o braku wyobra¼ni zarówno kierowców, jak i urzêdników. Czekamy na strefy 5-10-15, a tak¿e drakoñskie zwiêkszenie kar, co...
OdpowiedzAle w niczym to nie usprawiedliwia buraczanego zachowania tego gostka .
Odpowiedz