tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kierowca BMW atakuje instruktora nauki jazdy. Bo "eLka" jecha³a 30 km/h w strefie Tempo 30
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kierowca BMW atakuje instruktora nauki jazdy. Bo "eLka" jecha³a 30 km/h w strefie Tempo 30

Autor: Andrzej Sitek 2023.06.13, 10:23 3 Drukuj

Z jaką prędkością należy poruszać się w strefie Tempo 30? Okazuje się, że pewien kierowca BMW nie potrafił zaakceptować faktu, że samochód nauki jazdy porusza się w strefie z przepisową prędkością 30 km/h.

Doszło do wyzwisk i oplucia instruktora jazdy przez agresywnego kierowcę, któremu bardzo się spieszyło.

NAS Analytics TAG

Zajście zostało zarejestrowane przez przypadkowego świadka. Agresywny kierowca samochodu niemieckiej marki  ostatecznie odjeżdża, do czego przekonał go prawdopodobnie argument w postaci gazu łzawiącego. Instruktor jazdy nie użył gazu, ale został dwukrotnie opluty przez krewkiego kierowcę.  

Powiedzmy sobie szczerze, że jazda za samochodem nauki jazdy potrafi być męcząca. Z drugiej strony każdy kierowca znajdował się kiedyś w bardzo podobnym pojeździe i doskonale zdajemy sobie sprawę, że to niełatwe zadanie dla kursanta. Ale instruktorzy też mają nielekko, co obrazuje powyższa historia.  

Strefy Tempo 30 mają bardzo ważne zadanie. Chodzi o prostą fizykę, bo w razie wypadku piesi mają większą szansę wyjść z opresji bez szwanku lub z niewielkimi obrażeniami. To metoda na uspokojenie ruchu kołowego w miejscach szczególnie niebezpiecznych dla pieszych. Kolejny argument dotyczy ekologii. Wolno jadący pojazd emituje mniej zanieczyszczeń, zwłaszcza pyłów z okładzin i opon.

Według badań Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ograniczenie prędkości do 30 km/h jest szczególnie ważne dla poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego. Pieszy potrącony przez samochód jadący z prędkością 30 km/h, ma statystycznie 90 proc. szans na przeżycie wypadku. Jeżeli prędkość pojazdu wynosi 50 km/h, czyli zgodnie z obowiązującym  limitem w terenie zabudowanym, szanse te zmniejszają się do ok. 50 proc.

Strefy Tempo 30 znajdziemy w największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Podobne rozwiązania funkcjonują m.in. w Amsterdamie, Brukseli czy Berlinie.

W 2021 roku całe hiszpańskie miasto Bilbao zostało objęte ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Ale podobne ograniczenia zastosowane na większości ulic Paryża zaowocowało gigantycznym chaosem komunikacyjnym i protestami wielu branż, w tym taksówkarskiej i dostawczej.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê