Kawasaki Z500 i Ninja 500 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowe motocykle na prawo jazdy kat. A2
Kawasaki przedstawiło następców modeli serii 400. Na targach EICMA 2023 pojawiły się Ninja 500 i Z500, które według zapewnień producenta mają wysoko zawiesić poprzeczkę w klasie maszyn dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2. Większy silnik, nowy wygląd, przyjazna ergonomia - to wszystko czeka na was w obu modelach.
Silnik z modeli Z400 i Ninja 400 został powiększony o dodatkowe 52 cm3, ale maksymalna moc wynosi 48 KM z racji przepisów, które ograniczają stosunek mocy do masy motocykla. Według wykresu z informacji prasowej, nowy silnik ma lepiej oddawać moc już w najniższym zakresie obrotów. Choć zwiększono pojemność, to zachowano kompaktową budowę silnika, dzięki czemu motocykle są wąskie i odpowiednie dla początkujących jeźdźców. Długie przełożenia sześciobiegowej skrzyni mają zapewnić przyspieszenie niezależnie od warunków.
Rama to stalowa konstrukcja rurowa, która bazuje na serii 250, gdzie silnik jest elementem nośnym. Krótki rozstaw osi wynosi zaledwie 1375 mm, chociaż udało się tu zmieścić długi wahacz, który został tak zamontowany, żeby zapewnić sportowe wrażenia z jazdy. Zawieszenie składa się z widelca teleskopowego z goleniami o średnicy 41 mm. Tylny amortyzator ma 5 stopni regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Za hamowanie są odpowiedzialne m.in. tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm z przodu i 220 mm z tyłu.
Zbiornik paliwa ma pojemność 14 litrów, co przy ekonomicznej naturze silnika może przełożyć się na daleki zasięg. Siedzisko znajduje się na wysokości zaledwie 785 mm. W katalogu akcesoriów pojawi się podwyższana kanapa, która doda do tej wartości 30 mm. Nowy reflektor LED zapewnia lepsze doświetlenie po bokach już od samego dzioba motocykla. Informacje na temat motocykla będą pokazywane na prostym wyświetlaczu LCD, który ma moduł komunikacji Bluetooth i możliwość połączenia z aplikacją Rideology.
W modelu Z500 SE można liczyć na kolorowy wyświetlacz TFT z automatyczną regulacją jasności, dwuczęściową owiewkę dolną, która normalnie będzie dostępna w katalogu akcesoriów oraz gniazdo USB-C. Producent podaje, że w zależności od rynku wersja SE może mieć dodatkowo kierunkowskazy LED, owiewkę, osłonę chłodnicy, slidery, osłonę siedzenia pasażera, tank pad i boczne osłony zbiornika paliwa. Model Ninja 500 SE dostanie m.in. system bezkluczykowy, kolorowy wyświetlacz TFT i w zależności od rynku może mieć wysoką szybę, osłonę siedzenia pasażera, osłonę chłodnicy, slidery, tank pad, osłony boczne zbiornika paliwa i kierunkowskazy LED.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze