KTM SX-E 3 dla najm³odszych adeptów motocyklizmu
Moje dzieciństwo przypadło na erę, w której elektryczne były co najwyżej tramwaje, a szczytem marzeń każdego dzieciaka był rowerek o egzotycznej nazwie "Pelikan". W zasadzie niedostępny.
Dlatego kiedy oglądam kolejne wynalazki Austriaków z KTM, wycelowane w dzieciaki, zaczynam im zazdrościć. No bo zobaczcie ten motorek!
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Fajnie byłoby znowu mieć dziesięć lat i dać czadu na tym elektrycznym diabełku, nie uważacie? Nie mówiąc o tym, że można nim nie tylko jeździć po podwórku, ale i wziąć udział w prawdziwych zawodach, które organizowane są dla najmłodszych adeptów motocyklizmu.
Warto zwrócić uwagę, że po sukcesie w Mistrzostwach Europy Juniorów w E-Motocrossie, KTM SX-E 5 stał się bardzo realną propozycją dla młodych zawodników mini-crossu. Bez wątpienia duże znaczenie ma też wsparcie legendy Freestyle MX Robbiego Maddisona, jego synów Kruza i Jaggera - nie wspominając o codziennej użyteczności, którą zademonstrowała Zoe Birch.
Te działania utorowały drogę dla KTM SX-E 3, zajmując pozycję motocykla klasy podstawowej, a nie dziecięcego mini z napędem elektrycznym.
Podobnie jak KTM SX-E 5, młodszy KTM SX-E 3 zapewnia taką samą wysoką jakość i zaawansowaną technologię większego odpowiednika. "3" został wyposażony w podobną chromowo-molibdenową ramę, wytrzymałe zawieszenie i charakeryzujego go zaawansowana, lekka konstrukcja.
Mówiąc prościej, KTM SX-E 3 zachowuje wszystkie atrybuty "dużego motocykla", ale w bardziej przyjaznym dla użytkownika opakowaniu.
Pojazd jest napędzany tym samym silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym, co jego większy odpowiednik. Oznacza to, że KTM SX-E 3 ma moc 3,8 kW. Sześćdziesiąt ogniw Li-Ion zapewnia pojemność 648 Wh w niskiej konfiguracji 48 V.
Powyższe wartości mają bardzo duże znaczenie, bo w praktyce przekładają się na około dwie godziny szalonej jazdy pomiędzy ładowaniami. Przyznacie, że to powinno wystarczyć zarówno dla trenujących dzieciaków, jak i do bardziej rekreacyjnych celów.
Nie bez znaczenia jest niska emisja hałasu. Dzięki temu KTM SX-E 3 jest bardziej dostępny dla młodszych motocyklistów. Po prostu jest mniej onieśmielający i bardziej akceptowany w miejscach, gdzie hałasu mógłby przeszkadzać ludziom lub być ograniczony przepisami.
Utrzymanie KTM SX-E 3 w stanie naładowania jest łatwe dzięki zewnętrznej ładowarce o mocy do 900 W. Można ją podłączyć do dowolnego gniazdka 110 lub 230 V i przypiąć bezpośrednio do akumulatora, co ułatwia proces. Pełne naładowanie od zera trwa około 70 minut.
KTM słynie z poważnego podejścia do tematu i okazuje się, że dla najmłodszych zawodników również przewidziana jest porządna konfiguracja zawieszenia. Z przodu Austriacy zainstalowali 35 mm nieregulowany widelec WP XACT USD, który skutecznie zajmie się wybojami, zapewniając aż 144 mm skoku koła. Z tyłu, bezpośrednio do wahacza, zamontowano monoshock WP, który gwarantuje 133 mm skoku i jest idealnie dopasowany do przedniego widelca.
Zgodnie ze swoimi gabarytami KTM SX-E 3 jest wyposażony w 10-calowe anodowane na czarno, lekkie, aluminiowe felgi z przodu i z tyłu. Obręcze owinięto porządnymi oponami MAXXIS MX-ST. Wysokość siedzenia wynosi 600 mm, oczywiście z regulacją do 555 mm poprzez obniżenie nadwozia/siedzenia, zamontowanie tylnego amortyzatora w alternatywnej pozycji i obniżenie przedniego widelca w potrójnych zaciskach.
Z rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa, KTM SX-E 3 jest wyposażony w czujnik wywrotki, który odetnie zasilanie w wyniku zderzenia lub wywrotki pojazdu. Ten system wspomaga kolejne rozwiązanie, czyli smycz z kluczem na nadgarstku.
Opcja numer dwa zatrzyma silnik w przypadku każdego innego, niebezpiecznego scenariusza jazdy. Trzy tryby mocy pozwalają dorosłemu opiekunowi ograniczyć moc, a na koniec hydrauliczne hamulce tarczowe na obu kołach skutecznie zatrzymają pojazd.
Nie mamy jeszcze ceny KTM SX-E 3, ale możemy powiedzieć, że jest dostępny w kolorze pomarańczowym (zaskoczeni?) i trafi do dealerów w październiku.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze