tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jonathan Rea i Tom Sykes dominują WSBK w Tajlandii
NAS Analytics TAG

Jonathan Rea i Tom Sykes dominują WSBK w Tajlandii

Autor: Reklama 2016.03.14, 12:56 Drukuj

Najgorętsze wyścigi, nie tylko pod względem temperatury powietrza, rozgrywali między sobą Tom Sykes i Jonathan Rea.

Jonathan Rea wygrał pierwszy wyścig MOTUL FIM World Superbike Championship na torze Chang International Circuit w Tajlandii. Irlandczyk, zeszłoroczny Mistrz Świata, wyprzedził zespołowego kolegę Toma Sykesa i zawodnika Hondy, Michaela van der Marka. Było to trzecie zwycięstwo z rzędu dla zawodnika Kawasaki.

Michael van der Mark zdobył swoje pierwsze Superpole w klasie Superbike z niesamowitym czasem 1’33.452, jednak w wyścigu nie był w stanie rywalizować z duetem Kawasaki. Obydwaj zawodnicy odseparowali się od stawki praktycznie od startu. Ostatecznie z minimalną przewagą linię mety jako pierwszy przekroczył Jonathan Rea, drugi był Tom Sykes.

W pierwszym wyścigu wszyscy zawodnicy korzystali ze standardowej opony Pirelli Diablo Superbike SC0 (miękka mieszanka) z tyłu oraz SC2 w opcji pół-twardej z przodu. To linia opon typu slick, które wykorzystują nie tylko najlepsi zawodnicy serii WSBK - są one dostępne także poprzez sieć dealerską Pirelli dla szerokiej publiki. W kwestii wyboru tylnej opony zawodnicy byli jednomyślni, wybierając standardową oponę SC0 o miękkiej mieszance. Na przód najpopularniejsza była standardowa SC2, jedynie Chaz Davies (Ducati), Michael van der Mark (Honda) i Jordi Torres (BMW) postanowili skorzystać z SC1 S1699 (development).

Drugi, niedzielny wyścig, należał do Toma Sykesa, który zdobył upragnione zwycięstwo i minimalną różnicą pokonał zespołowego kolegę Jonathana Rea. Zielone maszyny z Akashi dały piękne show, ścigane przez Chaza Daviesa na Ducati.

W drugim wyścigu zawodnicy potwierdzili swoje wybory z pierwszego - większość korzystała ze standardowej opony SC0 z tyłu i SC2 z przodu. SC2 daje niesamowite właściwości zwłaszcza przy wysokiej temperaturze, stąd była najczęściej wybierana przez zawodników stawki World Superbike. Tylko garść sportowców, w tym trzeci na mecie Chaz Davies, wybrało oponę SC1 S1699 (development).

Pirelli Diablo Supercorsa w standardowej, miękkiej mieszance SC1 była oponą wybieraną przez zawodników klasy Supersport. Tylko czterech zawodników zdecydowało się na oponę SC2: Patrick Jacobsen, Kule Smith, Ratthapong Wilaroit i Lorenzo Zanetti. Z tyłu wszyscy korzystali ze standardowej SC0.

WSBK - wyścig 1:

1) Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team)
2) Tom Sykes (Kawasaki Racing Team)
3) Michael Van Der Mark (Honda World Superbike Team)
4) Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati)
5) Markus Reiterberger (Althea BMW Racing Team)
6) Alex Lowes (Pata Yamaha Official WSBK Team)
7) Sylvain Guintoli (Pata Yamaha Official WSBK Team)
8) Jordi Torres (Althea BMW Racing Team)
9) Alex De Angelis (IodaRacing Team)
10) Lorenzo Savadori (IodaRacing Team)

WSB - wyścig 2:

1) Tom Sykes (Kawasaki Racing Team)
2) Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team)
3) Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati)
4) Michael Van Der Mark (Honda World Superbike Team)
5) Nicky Hayden (Honda World Superbike Team)
6) Sylvain Guintoli (Pata Yamaha Official WSBK Team)
8) Markus Reiterberger (Althea BMW Racing Team)
9) Lorenzo Savadori (IodaRacing Team)
10) Davide Giugliano (Aruba.it Racing – Ducati)

W drugiej rundzie serii FIM Supersport World Championship Francuz Jules Cluzel zdominował stawkę zza sterów swojej MV Agusty F3. Wyścig był pełen emocji, z kilkoma niesamowitymi wyprzedzeniami zwłaszcza w finałowej jego fazie. Wszyscy zawodnicy skorzystali z tylnej opony Pirelli Supercorsa SC0, co dało im możliwość rywalizacji na wysokim poziomie także pod koniec wyścigu. Po starcie na czele stawki znalazł się Amerykanin Patrick Jacobsen (Honda), wstępnie wydawało się, że to on zgarnie zwycięstwo. Ale Jules Cluzel oraz Kenan Sofuoglu wyprzedzili go na dwa okrążenia przed metą, rozgrywając walkę o zwycięstwo między sobą.

Supersport - wyniki:

1) Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse)
2) Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing)
3) Patrick Jacobsen (Honda World Supersport Team)
4) Randy Krummenacher (Kawasaki Puccetti Racing)
5) Kyle Smith (CIA Landlord Insurance Honda)
6) Alex Baldolini (Race Department ATK#25)
7) Zulfahmi Khairuddin (Orelac Racing VerdNatura)
8) Lorenzo Zanetti (MV Agusta Reparto Corse)
9) Gino Rea (GRT Racing Team)
10) Ondrej Jezek (Team GoEleven)

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę