tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 IV runda SBK i SSP legenda Monzy i legenda Troya Baylissa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

IV runda SBK i SSP legenda Monzy i legenda Troya Baylissa

Autor: Thrillco 2006.05.10, 15:30 Drukuj

Autodromo Nazionale Monza – tor owiany legendą i nieco niechlubną sławą obiektu niebezpiecznego, często zabójczego. Jednocześnie jest to najszybszy tor, na którym rozgrywane są wyścigi serii WorldSBK. Od pewnego czasu to obiekt koronny Troya Baylissa. Czy teraz będzie tak samo?

Kwalifikacje i Superpole należały do mistrza jazdy na szybkie okrążenie, czyli Troya Corsera.

Zaraz po starcie na pierwszej szykanie dochodzi do zbiorowego karambolu. Odpada siedmiu zawodników jadących z tyłu stawki. Są to: Norick Abe, Vittorio Iannuzzo, Gianluca Nannelli, Max Neukirchner, Ruben Xaus, Michel Fabrizio i Fonsi Nieto. Czołówka, czyli Troy Corser, Troy Bayliss, Noriyuki Haga i Karl Muggeridge odjeżdża w zwartym szyku.

Troy Bayliss szybko obejmuje prowadzenie i po paru okrążeniach skutecznie oddala się od reszty zawodników na bezpieczną odległość. Walkę o miejsca na podium prowadzą Troy Corser, Noriyuki Haga i Karl Muggeridge. Ten ostatni niestety nie wytrzymuje tempa i szybko traci pozycję.

Scena mrożąca krew w żyłach rozgrywa się bardziej z tyłu, kiedy Yukio Kagayama uderza w tył motocykla Jamesa Toselanda, który ma drobne kłopoty na wyjściu z zakrętu. Kagayama wykonuje spektakularną figurę, Toseland jedzie dalej.

Do bijących się o podium dołącza świetnie jadący Alex Barros. Ostatnie okrążenia to piękne i widowiskowe walki prowadzone przez Barrosa, Corsera i Hage.

Ostatecznie Brazylijczyk z rodowodem MotoGP ogrywa „superbikerów” na szykanie za prosta startową. Pierwszy dojeżdża Troy Bayliss, który tym samym trafia na szczyt listy zawodników, którzy zaliczyli najwięcej zwycięstw na Monza – Bayliss ma ich już pięć, w tym dwa dublety. Drugi jest Alex Barros, trzeci na mecie melduje się Troy Corser, walczący do samego końca z Noriyuki Hagą.

Ostatnim pechowcem wyścigu jest James Toseland, który zalicza groźnie wyglądający upadek. Na szczęście głównie ucierpiała maszyna.

Drugi wyścig to już nieco inny scenariusz. Najlepiej startują Corser i Haga i to oni walczą o prowadzenie zmieniając się na pozycji lidera. Bayliss opóźnia start i przez pierwsze okrążenia musi walczyć z dobrze jadącym Toselandem. Najgorzej z czołówki rusza Alex Barros i jedzie daleko z tyłu, nie licząc się w walce.

Troy Bayliss pokonuje wreszcie Jamesa Toselanda i dopada Corsera i Hage, by w chwile potem objąć prowadzenie. Za nim zaczepia się jedynie Corser, Haga nie wytrzymuje tempa.

Troy Corser i Troy Bayliss, czyli duet roku, zaczynają bitwę o zwycięstwo. Niestety Corser wyraźnie ją przegrywa. Bayliss, który zwyciężał tu już pięć razy jest nie do pobicia i najwyraźniej zmierza po kolejny dublet na Monzy.

Z tyłu Alex Barros odwala kawał niezłej, wyścigowej roboty przechodząc wszystkich rywali od pozycji ósmej i melduje się za J.Toselandem, którego po krótkiej walce również pokonuje.

Troy Corser ostatecznie odpuszcza i traci dystans do Baylissa. Będzie więc kolejny dublet w tym sezonie i już trzeci na Monzy. Tym samym Troy Bayliss staje się legendarnym zawodnikiem legendarnego toru. Nikt przed nim w serii Superbike nie wygrywał tu tyle razy i nikt nie zaliczył tylu dubletów. Wygląda to tak, że ile razy Bayliss tu jechał, tyle razy wygrywał.

Dwie sekundy straty na mecie notuje Troy Corser. Noriyuki Haga jest trzeci.

RACE I

1 Bayliss T. Ducati Xerox. Ducati 999 F06 32'23.100 18
2 Barros A. Klaffi Honda. Honda CBR 1000RR 32'27.082 18
3 Corser T. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSXR1000 K6 32'27.316 18
4 Haga N. Yamaha Motor Italia WSB. Yamaha YZF R1 32'27.495 18
5 Pitt A. Yamaha Motor Italia WSB. Yamaha YZF R1 32'36.705 18
6 Muggeridge K. Winston Ten Kate Honda. Honda CBR 1000RR 32'36.765 18
7 Laconi R. PSG-1 Kawasaki Corse. Kawasaki ZX10R 32'37.166 18
8 Rolfo R. Ducati SC - Caracchi. Ducati 999 F05 32'42.270 18
9 Lanzi L. Ducati Xerox. Ducati 999 F06 32'48.829 18
10 Nakatomi S. Yamaha Motor France-Ipone 2. Yamaha YZF R1 32'51.450 18
11 Walker C. PSG-1 Kawasaki Corse. Kawasaki ZX10R 32'52.739 18
12 Gimbert S. Yamaha Motor France-Ipone. Yamaha YZF R1 32'53.454 18
13 Foret F. Alstare Eng. Corona Extra. Suzuki GSXR1000 K6 33'06.938 18
14 Alfonsi L. PN Corse. Ducati 999 RS 33'07.412 18
15 Clementi I. Team Pedercini. Ducati 999 RS 33'07.630 18
16 Brignola N. Team Guandalini. Ducati 999 RS 33'28.882 18
17 Mauri L. Spring Ducati. Ducati 999 RS 33'29.602 18
18 Battaini F. Kawasaki Bertocchi. Kawasaki ZX10R 33'52.893 18

RACE II

1 Bayliss T. Ducati Xerox. Ducati 999 F06 32'17.705 18
2 Corser T. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSXR1000 K6 32'19.621 18
3 Haga N. Yamaha Motor Italia WSB. Yamaha YZF R1 32'24.184 18
4 Barros A. Klaffi Honda. Honda CBR 1000RR 32'27.932 18
5 Toseland J. Winston Ten Kate Honda. Honda CBR 1000RR 32'29.615 18
6 Pitt A. Yamaha Motor Italia WSB. Yamaha YZF R1 32'35.256 18
7 Muggeridge K. Winston Ten Kate Honda. Honda CBR 1000RR 32'35.425 18
8 Nieto F. PSG-1 Kawasaki Corse 2. Kawasaki ZX10R 32'35.530 18
9 Walker C. PSG-1 Kawasaki Corse. Kawasaki ZX10R 32'40.578 18
10 Rolfo R. Ducati SC - Caracchi. Ducati 999 F05 32'49.308 18
11 Lanzi L. Ducati Xerox. Ducati 999 F06 32'49.315 18
12 Nakatomi S. Yamaha Motor France-Ipone 2. Yamaha YZF R1 32'51.987 18
13 Foret F. Alstare Eng. Corona Extra. Suzuki GSXR1000 K6 32'52.978 18
14 Fabrizio M. D.F.X. Treme. Honda CBR 1000RR 32'53.011 18
15 Xaus R. Sterilgarda - Berik. Ducati 999 F05 32'58.227 18
16 Abe N. Yamaha Motor France-Ipone. Yamaha YZF R1 33'09.221 18
17 Iannuzzo V. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSXR1000 K6 33'14.101 18
18 Nannelli G. D.F.X. Treme. Honda CBR 1000RR 33'16.384 18
19 Alfonsi L. PN Corse. Ducati 999 RS 33'16.840 18
20 Brignola N. Team Guandalini. Ducati 999 RS 33'18.696 18
21 Borciani M. Sterilgarda - Berik. Ducati 999 F05 33'30.286 18
22 Mauri L. Spring Ducati. Ducati 999 RS 33'44.088 18
23 Battaini F. Kawasaki Bertocchi. Kawasaki ZX10R 33'44.659 18

Szybki tor ożywił też rywalizację w klasie Superstock. Nie stało się tak, dlatego, że Sebastian Charpentier nie radzi sobie na Monzy. Radzi sobie i to doskonale, lecz na samym starcie popełnia wyraźny falstart. Karą jest przejazd przez całe pitlane z prędkością tam dozwoloną, czyli 60km/h. Oznacza to ogromna stratę. O podium biją się tym razem Yoann Tiberio, Robin Harms i Kevin Curtain.

R.Harms popełnia błąd na hamowaniu przed pierwszą szykaną i traci dystans. Y.Tiberio prowadzi zaciekłą walkę z K.Curtainem. Niestety w motocyklu K.Curtaina eksploduje silnik i kończą się jednocześnie marzenia o zwycięstwie. Yoann Tiberio zostaje samotnym liderem.

S. Charpentier tymczasem goni, co sił i popełnia błąd, przez który traci to, co dotychczas nadrobił. Zespół jest zrezygnowany, ale nie zawodnik. Podejmuje dalsza walkę i…odzyskuje w błyskawicznym tempie pozycje za pozycją, aby ostatecznie dojechać jako trzeci z dwusekundową przewagą nad kolejnym zawodnikiem. I tym samym udowodnił, że jest „Rossim” Supersportów i obecnie nie ma zawodnika, który mógłby się z nim równać. Młody Y.Tiberio zalicza swoje pierwsze zwycięstwo w klasie Superstock, a jest to dopiero jego czwarty start w tej serii. Drugi niezagrożony dojeżdża Robin Harms.

1 Tiberio Y. Megabike Honda Team. Honda CBR 600RR 30'14.618 16
2 Harms R. Stiggy Motorsports. Honda CBR 600RR 30'16.542 16
3 Charpentier S. Winston Ten Kate Honda. Honda CBR 600RR 30'18.873 16
4 Roccoli M. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF R6 30'21.842 16
5 Sofuoglu K. Winston Ten Kate Honda. Honda CBR 600RR 30'22.117 16
6 Easton S. Team Manila Grace SC. Ducati 749 R 30'23.633 16
7 Parkes B. Yamaha Motor Germany. Yamaha YZF R6 30'23.735 16
8 Stigefelt J. Dark Dog Stiggy Motorsports. Honda CBR 600RR 30'25.484 16
9 Fores J. SLM Racing. Yamaha YZF R6 30'25.615 16
10 Chambon S. Gil Motor Sport. Kawasaki ZX6RR 30'36.460 16
11 Lauslehto T. Dark Dog Stiggy Motorsports. Honda CBR 600RR 30'39.950 16
12 Cruciani S. Passione Moto. Honda CBR 600RR 30'40.096 16
13 Checa D. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF R6 30'41.272 16
14 Kallio V. Yamaha Racing Support. Yamaha YZF R6 30'48.630 16
15 Andersen K. Hoegee Suzuki. Suzuki GSX 600R 30'53.024 16
16 Berger M. Gil Motor Sport. Kawasaki ZX6RR 30'53.702 16
17 Sanchini M. RG Team. Yamaha YZF R6 30'59.809 16
18 Miksovsky T. Intermoto Czech Klaffi. Honda CBR 600RR 31'03.940 16
19 Praia M. Team Parkalgar. Honda CBR 600RR 31'03.963 16
20 Peris C. Bikersdays Yamaha Moto 1. Yamaha YZF R6 31'06.350 16
21 Berta A. SLM Racing. Yamaha YZF R6 31'08.185 16
22 Ivanov V. Vector Racing. Yamaha YZF R6 31'11.098 16
23 Leblanc G. Vazy Racing Team. Honda CBR 600RR 31'45.872 16

zdjęcia: worldsbk.com

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę