tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna TE310 model 2011
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husqvarna TE310 model 2011

Autor: Lovtza 2011.10.07, 11:59 Drukuj

strony: 1 2 3 4

Jak już wiecie KTM swoją „endurówkę dla mas” stworzył zupełnie od podstaw, zapożyczając jedynie silnik od crossówki. Husqvarna chcąc stworzyć enduro dynamiczniejsze niż 250cc i mniej potworne niż 450cc wybrało zupełnie inne rozwiązanie. Włosi po prostu rozwiercili dopracowaną „ćwiartkę”, którą od jakiegoś czasu mieli już w ofercie.

NAS Analytics TAG

Lekko, lżej, Husqvarna

Model TE250, który stał się bazą dla modelu 310 to maszyna nie tylko dopracowana, ale też utytułowana. Włoscy inżynierowie z dumą podkreślają, że singiel ich małej endurówki, to najlżejsza jednostka napędowa w swojej klasie. Nie każdy jednak tak jak Bartek Obłucki potrafi iść niezależnie od terenu całą naprzód, utrzymując silnik na wysokich obrotach i wyciskając z niego bez przerwy ostatnie soki. Dla tych miłośników offroadu, których związek z Bartkiem Obłuckim ogranicza się do posiadania jego plakatu konieczna była ścieżka na skróty. Najprostszą okazał się rozwiert.

Lekkie zwiększenie średnicy i skoku tłoka dało w rezultacie zdecydowaną zmianę charakterystyki silnika. Mały singiel wyposażono przy tym w dopracowany układ wtryskowy, dzięki któremu włoska endurówka zawsze odpala chętnie i bezproblemowo. No i jak fajnie pracuje! Silnik ochoczo i spontanicznie wkręca się na obroty dostarczając cały czas sporą dawkę momentu obrotowego. Czuć, że jednostka napędowa KTMa jest mocniejsza, ale wydobywanie mocy przychodzi łatwiej Husqvarnie. Ta jednostka napędowa radzi sobie w terenie zdecydowanie lepiej niż 250-tka, przy czym nie jest to okupione żadnymi kosztami, ani ograniczeniami opisanymi gdzieś na dole drobnym druczkiem. Po prostu otrzymujecie lekką endurówkę klasy 250, tylko że mocniejszą i elastyczniejszą.

Sprawdzone rozwiązania są… sprawdzone

Jak już wspomnieliśmy wyżej TE310 została oparta na modelu TE250. Właściwie jeśli pominiemy silnik, są to dwa bliźniacze motocykle. Tymczasem to właśnie 250-tka jest maszyną na której Meo wygrał Mistrzostwo Świata w E2. Ponadto nawet w tym, co klient odbiera w pudełku Huska dokonała wielu usprawnień. Przede wszystkim Włosi zdecydowali się na przedni widelec Kayaba, bo chyba mieli już dość narzekania na kłopotliwe strojenie podzespołu Marzocchi stosowanego wcześniej. Z tyłu dobrze zestrojony został element resorująco tłumiący dostarczany przez Sachsa, ale w modelu na rok 2012 zastąpi go, podobnie jak z przodu, Kayaba.

Analogicznie jak w przypadku KTMa, Husce nie sposób zarzucić czegokolwiek jeśli chodzi o funkcjonalność i ergonomię. Po zajęciu miejsca za sterami TE czuć natychmiast że sprzęt ten zaprojektowali i objeździli ludzie, którzy wiedzą o co chodzi w enduro. Motocykl co prawda odstaje od KTMa w kilku punktach (jak choćby brak przejrzystego zbiornika paliwa), ale jest to ciągle w pełni funkcjonalne narzędzie do poruszania się w najcięższym terenie. Choć w ostatnich latach BMW wprowadziło drakońskimi metodami radykalną poprawę jakości, ciągle jest nad czym pracować. Plastiki nie dość że wyglądają słabiej niż w austriackim konkurencie, to ich spasowanie i kształt sprawia, że przy wywrotkach po prostu lubią się czasem urwać.

Zachowanie motocykla nie daje podstaw do krytyki. Podobnie jak w przypadku KTMa w czasie jazdy nie ma potrzeby siłowania się z maszyną. 310-tka łatwo wchodzi w łuki i pozostaje w nich neutralna. Motocykl chętnie zmienia kierunek. Przedni widelec oferuje dobre wyczucie tego, co dzieje się z przednim kołem, pozytywny obraz uzupełnia dobrze dozowalny i precyzyjny przedni hamulec. Zawieszenie jest dobrze dobrane dla kierowców o masie 75-80kg. Dobór sprężyn i tłumień pozwala na ustawienie maszyny pod większość zastosowań i preferencji jeździeckich. TE dobrze wybiera dziury, zawieszenie jest wyraźnie bardziej sprężyste niż w KTMie i wykazuje mniejszą tendencje do dobijania. 310-tką można agresywnie atakować przeszkody, lekkość i elastyczność jednostki napędowej umożliwia sprawne manewrowanie przy niskiej prędkości w trudnym terenie. Oboma motocyklami z uwagi na ich poręczność bardzo fajnie porusza się w gęsto zalesionym terenie, gdy trzeba przedzierać się w chaszczach oraz na luźnych podłożach.

Mniej znaczy więcej?

Tegoroczny tytuł Mistrza Świata zdobyty przez Antoine Meo właśnie na 310-tce w klasie E2 (czyli tam, gdzie jadą 450-tki) nie jest przypadkiem. Francuz zdecydowanie pokonał rywali wygrywając połowę rund i we wszystkich stając na pudle. Oczywiście motor startujący w MŚ i ten oferowany w salonie mają ze sobą tyle wspólnego ile minister z ministrantem, ale nie zmienia to faktu że TE310 to bardzo dobry motocykl. Szczególnie trafna wydaje się być koncepcja wzmocnienia i uelastycznienia bardzo dobrej, sprawdzonej „ćwiartki”, co dało w rezultacie maszyną odpowiadającą swoim charakterem i parametrami bardzo szerokiemu gronu odbiorców.

Bartek Obłucki dla Ścigacz.pl o Husqvarnie TE310

Bartek ObluckiHusqvarna TE310 to moim zdaniem bardzo dobry pomysł fabryki. To super motocykl dla amatorów, bo jest dosyć mocny, a zbudowany na bazie 250-tki, czyli bardzo lekki. To idealny sprzęt, którym można pojeździć i po torze i bawić się w typowe enduro w otwartym terenie. Jeśli chodzi o ściganie się tym motocyklem, to Huska pozwala podciągnąć trochę moc, bo 310 to już jest klasa E2 ale wiem, że fabryka pracuje nad zmianami które pozwolą dorównać w mocą do chociażby KTMa350. Oczywiście dorównać w tym względzie 450-tkom będzie bardzo trudno, bo różnica pojemności jest jednak zbyt duża. Jeżdżąc TE310 należy jednak koncentrować się na wykorzystaniu zalet tego motocykla takich jak niska waga i bardzo dobre podwozie.

Mój motocykl od seryjnego różni się tylnym amortyzatorem Kayaby, który w modelach na 2012 będzie już w serii, zupełnie inne mam zestrojenie całego zawieszenia – przede wszystkim jest ono dużo twardsze. Mam inne, mocniejsze hamulce – zarówno pompy, jak i większe tarcze. Zmieniony został wydech na kompletny zestaw Akrapovica. System wtrysku paliwa jest zmieniony, inny jest sam wtryskiwacz, który zamiast 4 ma 12 otworów, inna jest elektronika zarządzająca silnikiem. Półki wymienione są na kute, dające inny offset przedniego widelca. Oczywiście reszta motocykla jest indywidualnie ustawiona pode mnie.

strony: 1 2 3 4

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Husqvarna przelotkaPrzejazd przez kaluze
NAS Analytics TAG
Huska stoppieBywa i tak
guma przez blotoHuska na gumie
Skok Husqvarnaprzez bloto
Husqvarna i KTMzbiornik husqvarna
przod husqvarnaprawy tyl husqvarna
prawy przod husqvarnalewy tyl husqvarna
lewy bok husqvarnaprawy bok husqvarna
lampa przednia husqvarnakierownica husqvarna
manetka lewa husqvarnamanetka prawa husqvarna
silnik prawa husqvarnazacisk przedni husqvarna
zacisk tyl husqvarnazebatka husqvarna
tlumik husqvarnazbiornik husqvarna
kolo przednie husqvarnaamortyzator husqvarna
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê