tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda, motocykle elektryczne i rewolucja w bateriach. Shinji Aoyama o ambitnych ekologicznych planach marki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda, motocykle elektryczne i rewolucja w bateriach. Shinji Aoyama o ambitnych ekologicznych planach marki

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.05.05, 10:03 2 Drukuj

W 2022 r. Honda zapowiedziała, że do roku 2040 chce osiągnąć neutralność klimatyczną w segmencie jednośladów. Producent ma w planach zaprezentowanie 10 nowych motocykli elektrycznych, a sprzedaż tych maszyn ma wynosić 3,5 mln szt. rocznie w 2030 r. W planach producenta są nie tylko jednoślady z kategorii urban mobility, ale także odpowiedniki popularnych platform o średnich pojemnościach.

Japoński magazyn Young Machine przeprowadził wywiad z Shinji Aoyamą, który pełnił funkcję managera generalnego działu motocykli, a teraz będzie odpowiedzialny za elektryfikację produktów japońskiej marki. Nowa strategia zakłada m.in. zaprezentowanie do 2025 r. aż 10 elektrycznych jednośladów.

NAS Analytics TAG

Po konturach nietrudno wywnioskować, że tylko 2 z tych modeli będą miały formę klasycznych motocykli. Pojawi się też maszyna przeznaczona do jazdy w terenie, a pozostałe 7 sprzętów to skutery, w tym jeden maksi skuter.

Z wywiadu wynika, że wspomniane motocykle będą odpowiednikami obecnych platform 500 cm3 i 750 cm3, które w tej chwili stanowią jeden z najpopularniejszych wyborów wśród klientów. Jednocześnie nadal trwają prace nad zapewnieniem dalekich zasięgów i tu Aoyama zwraca się w kierunku wodoru, ale jako ogniw paliwowych, które według niego stanowią bardziej efektywne rozwiązanie na długie dystanse.

Aoyama mówi też o konieczności dokonania rewolucji w kwestii baterii do pojazdów elektrycznych, które obecnie mają elektrolit w stanie ciekłym lub pod postacią żelu. Mowa o akumulatorach, gdzie elektrolit będzie w stanie stałym. Takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze i bardziej efektywne. Baterie ze stałym elektrolitem mogą mieć nawet do 8 razy większą gęstość energii niż znane obecnie baterie litowo-jonowe. Są też odporne na wahania temperatur, a więc wykazują mniejsze ryzyko zapłonu. To z kolei pozwala na zredukowanie elementów zabezpieczeń do niezbędnego minimum obniżając masę pojazdu i koszty produkcji oraz uwalniając miejsce na dodatkowe ogniwa, które zwiększą zasięg. Kolejną zaletą jest krótszy czas ładowania.

Mówi się, że to właśnie baterie ze stałym elektrolitem mają być kolejną rewolucją, której potrzebują pojazdy elektryczne. Jeżeli pojawi się rozwiązanie na miarę Walkmana, płyt CD i DVD czy kaset VHS, to z pewnością zachęci użytkowników pojazdów spalinowych do przesiadki na elektryki.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê