Honda VTX 1800 RR z 2005 jako piekielny power cruiser z Szajba's Garage. Mo¿e byæ Twój!
W 2000 roku Honda postanowiło pokazać, że ich inżynierowie mają między nogami coś konkretnego i twardego, a nie pluszowe kostki do gry, nadające się tylko na lusterko różowego samochodu. Dotknięciu krytyką pojemności ich poprzednich V-ek wypuścili na rynek dwa cylindry w układzie V o pojemności 1800 cm³ . W momencie swojej premiery Honda VTX 1800 była największym V-Twinem na świecie. Kawasaki potrzebowało aż 4 lat by odpowiedzieć na to wyzwanie godnie, czyli 2-litrowym Kawasaki Vulcan. Co ciekawe, pomimo większej pojemności Vulcan i tak ustępował VTX-owi w wyścigach na ¼ mili i w sprincie do 100 km/h.
Ostatnio w ręce Szajby trafiła trochę nadgryziona zębem czasu Honda VTX 1800 z roku 2005. Emocje, które towarzyszyły temu modelowi przez lata, sprowokowały Arka do paru modyfikacji, które pozwoliłyby podkreślić ostry, sportowy charakter jej silnika. W ten sposób powstał widoczny na zdjęciach power cruiser.
Z customizingiem jest jak z tatuażami. Gdy się zacznie, trudno poprzestać na jednym. Dlatego Szajba nie poprzestał na odświeżeniu wyglądu tej Hondy VTX 1800. Ponieważ bazowo motocykl ten był w dużej mierze pokryty chromem, a ten kojarzy się raczej z paradnym przemierzaniem promenad, a nie ze sportem, dlatego Arek zaczął od wyeliminowania wszystkich elementów oryginalnie chromowanych. Również silnik został pomalowany na czarny mat.
Oryginalny licznik został wymieniony na cyfrowy SPEEDPARK. Manetki i końcówki manetek to akcesoria BARRACUDA. Kierownica została poszerzona o 20 cm względem oryginału. Całości dopełniają wyścigowe lusterka CNC i akcesoryjne przełączniki świateł z motocykli supersport. Jeżeli chodzi o światła, to z przodu założono akcesoryjną lampę, a z tyłu zastosowano oświetlenie z Ducati Panigale ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Z Ducati Panigale pochodzi również tylna sekcja za kanapą motocykla. Kanapę stworzyła firma Moto-Tapicer.
W układzie hamulcowym mamy pompę hamulca przedniego BRAKING. Z BRAKING jest również pompa sprzęgła. Ciśnienie w tylnym układzie hamulcowym wytwarza z kolei pompa z Hondy CBR1000RR z modelu 2006. Z tej CBRki są również sety. Przewody są w stalowym oplocie.
Koło z przodu jest posadzone na customowej feldze 21 cali z oponą Metzeler 130/50vr21. Z tyłu mamy customową felgę 18 cali z oponą Metzeler 240/40vr18. Zawieszenie jest pneumatyczne i pochodzi od firmy FOX. Szajba zmodyfikował układ wydechowy tak, by był on przelotowy. Zaprojektował i wykonał też owiewki pługa, ogona i błotnika. Również modyfikowana nakładka zbiornika pochodzi z Szajba’s Garage.
Silnik dostał filtr K&N i osłonę filtra Charger. Półki zostały wykonane na zamówienie. Na przednich lagach pojawiły się tłoczone poszerzenia. Malowaniem zajął się Szajba’s Garage.
Motocykl powstawał równolegle z diabelskimi bliźniakami Mephisto i Gruwaldem:
Mephisto i Grunwald. Jak zrobione są diabelskie bliźniaki ze stajni Szajba's Garage »
Ten motocykl jest do kupienia na OLX:
DESIGN - Szajba’s Garage
WŁAŚCICIEL - Szajba’s Garage
Foto - Societa Studio
Podziękowanie za udostępnienie hali dla OSIR Sulechów (port Cigacice).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze