tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CRF250R 2011 - czerwony oręż
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CRF250R 2011 - czerwony oręż

Autor: Eliasz Dawidson 2011.02.28, 13:26 9 Drukuj

W sezonie 2010 Honda zaprezentowała całkowicie nowy oręż na polu walki w klasie MX2. Po prezentacji zeszłorocznej, całkowicie odmienionej maszyny, teraz przyszedł czas na kolejny model, nie tak rewolucyjny, ale z listą ciekawych modyfikacji. Honda ustawiła poprzeczkę bardzo wysoko, a teraz musi obronić swoje dobre imię wywalczone w wielu wygranych testach i porównaniach. Czy uda jej się to, zobaczymy na torze. Tymczasem przyjrzyjmy się jej nieco bliżej.

Z zewnątrz to samo…

Jak odróżnić tegoroczny model od poprzedniczki? Z zewnątrz jest to dosyć trudne, oba motocykle różnią się tylko końcówką wydechu oraz delikatną zmianę grafiki na osłonach chłodnic. Te drobne szczegóły sprawiają, że tylko najbardziej spostrzegawczy obserwator, w tłumie CRF 250 znajdzie tą najmłodszą, z rocznika 2011. Ćwierćlitrówka dotrzymuje kroku motocyklowej modzie, ubrana w krwistoczerwone plastiki może pochwalić się zgrabnymi kanciastymi kształtami. Można powiedzieć, że jest ona kopią starszej siostry ścigającej się w MX1. I duża i mała CRFa ma te same plastiki.

A w środku?

Silnik to ta sama jednostka, która została wprowadzona w modelu 2010. Cztery zawory pracujące w hondowskim systemie Unicam na pojedynczym wałku rozrządu odpowiedzialne są za płynną charakterystykę pracy. Czerwona Japonka jako pierwsza w dwieściepięćdziesiątkach została wyposażona we wtrysk paliwa. Już drugi rok korzystać będzie z PGM-FI o średnicy gardzieli 50mm. Nowe są także mapy zapłonowe – nowocześniejsza wersja zastępująca gaźnikowe zmiany dysz. Skośnoocy inżynierowie zmniejszyli ilość paliwa dostarczaną w górnej strefie obrotów (powyżej 11 000 obr/min), a zwiększyli w przedziale 6000 – 11 000 obr/min. Ma to na celu poprawienie pracy sinika w połączeniu z nową końcówką wydechu. Honda przyjęła wyzwanie limitu głośności w AMA - 94 dB. Najprostszym sposobem na to jest powiększenie objętości i zarazem zdławienie tłumika, tak też zrobili czerwoni. Zmniejszyli średnicę wylotu, zmienili przepływ gazów wewnątrz rdzenia oraz wydłużyli całą końcówkę o 100mm. Przesunięte zostało również mocowanie tłumika do tyłu. Mamy więc złą wiadomość – układy wydechowe od poprzednich modeli nie będą pasować. Są też jednak plusy. Od tego momentu CRF 250 ma taki sam stelaż jak większa siostra oraz nosi te same plastiki.

Po zwiększeniu średnicy przednich lag oraz zmianie pozycji tylnego amortyzatora w ramie w roku ubiegłym, teraz Honda poprawiła podzespoły Showa na rok 2011. Zwiększona została kompresja tłumienia. Tylny zawias przeszedł takie poprawki, aby mógł dobrze współpracować z przodem. Japoński producent jako jedyny do swoich crossówek seryjnie montuje amortyzatory skrętu, nazwane przez siebie HPSD (Honda Progressive Steering Damper). W tegorocznym modelu zwiększona została średnica jego tłoka i ma on 24 mm zamiast 20 mm, ale pasować będzie do CRFy z 2010 roku.

Honda trzeci raz z rzędu zmienia przełożenia w swojej dwieściepięćdziesiątce. W 2009 montowane były zębatki 13/51, w zeszłym roku zmniejszyli tylną o 3 zęby – 13/48, by teraz spróbować z przełożeniami 13/49. Zobaczymy jak sprawdzi się ta najnowsza kombinacja. Ostatnią poważniejszą zmianą w krwistoczerwonej maszynie na 2011 jest zmiana ułożenia filtra powietrza. Z pozycji poziomej został przestawiony do pionu, aby ułatwić podstawowe czynności serwisowe i ograniczyć jego zapychanie się.

Przewidziana cena detaliczna w Polsce to 31 200 zł, czyli tak jak cała Japonia. Jedynie Kawasaki niżej wycenia swoje crossówki. Maszyny Hondy mają jednak wyrobioną renomę, a ponadto importer przewiduje spore rabaty dla zawodników, szczególnie tych ze ścisłej czołówki. Czerwoni zapowiadają, że chcą opanować rynek, pytanie tylko czy im się to uda? Wiemy tylko, że w Polsce dużo zawodników już wybrało kolor czerwony, tak jak Łukasz Lonka czy Arek Mańk, którzy będą walczyć o najwyższe laury w naszym kraju. O tym, czy była to dobra decyzja, przekonamy się w sezonie.

Konkurenci:
Kawasaki KX250Fi 2011
sxf ktm 2011 250

Honda CRF 250 2011 - dane techniczne:

Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, czterozaworowy, SOHC, jednocylindrowy.
Pojemność skokowa 249.4 cm3
Średnica x skok tłoka 76,8x53,8mm
Stopień sprężania 13,2:1
Moc maksymalna 44 KM przy 11000 obr./min.
Moment obrotowy 29 Nm przy 8000 obr./min.
Dawkowanie paliwa PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Średnica gardzieli przepustnicy 50 mm
Zbiornik paliwa 5,7 litra
Skrzynia biegów 5-stopniowa
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Rama Kołyskowa (w połowie podwójna), aluminiowa, 2-belkowa
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2,183 x 827 x 1,273 mm
Rozstaw osi 1,49
Kąt nachylenia główki ramy 27°12’
Wyprzedzenie 117 mm
Wysokość siedzenia 955 mm
Prześwit 325 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) 101,8 kg
Zawieszenie Przód 48 mm odwrócony widelec teleskopowy Showa typu cartridge z 16-stopniową regulacją siły tłumienia i odbicia, skok osi 273 mm
Zawieszenie Tył Wahacz wleczony Pro-Link, amortyzator Showa z regulacją wolnej (13-stopniowa) i szybkiej (3,5 obrotu) regulacji siły tłumienia oraz 17-stopniowej regulacji siły odbicia, skok osi 320 mm
Hamulce Przód 240 x 3 mm, pojedynczy tarczowy, 2-tłoczykowy
Hamulce Tył 240 x 4 mm, pojedynczy tarczowy, jednotłoczkowy
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę