Honda CBR1000RR oficjalnie - zdjcia, dane techniczne
Długo oczekiwana, nowa, ale wcale nie rewolucyjna Honda Fireblade została zaprezentowana oficjalnie. Do tej pory, z okazji wycieku zdjęć do sieci, dobrze wiedzieliśmy, jak będzie wyglądała CBR1000RR na rok 2012. Teraz, na dwudziestolecie serii Fireblade, Honda dokonała oficjalnej prezentacji swojego nowego sprzętu w miniony weekend równocześnie na Mistrzostwach Świata Endurance na torze Le Mans oraz na 11. rundzie World Superbike na Imoli.
Zmiany nie są zbyt wielkie, a wielu fanów serii Fireblade zostało zawiedzionych. Z zewnątrz nowością jest przednia owiewka. Ma wyglądać agresywnie i dynamicznie, a dzięki zastosowaniu warstw, wiatr zamiast na kierowcę, będzie kierowany wprost na silnik. Aerodynamiczne linie mają też ograniczać unoszenie się przy dużych prędkościach.
Jedną z najbardziej znaczących zmian jest zawieszenie. Z przodu znalazła się technika Big Piston Fork z katalogu Showa. Natomiast z tyłu, po raz pierwszy w motocyklach seryjnych zastosowano amortyzator dwururowy. Honda nazwała go Balance Free Rear Cushion i ogólnym założeniem jest, że składa się z rury zewnętrznej, zwanej zbiornikiem wyrównawczym oraz rury wewnętrznej, zwanej cylindrem roboczym. Celem zastosowania takiego rozwiązania ma być większa kontrola tłumień i lepsze wyczucie motocykla. Aby sztywność stała na jeszcze wyższym poziomie, na pokładzie znalazły się nowe felgi - 12-ramienne, odlewane z aluminium.
W jednostce napędowej zmiany ograniczyły się do nowego systemu wtryskowego, który ma oferować delikatniejszą pracę szczególnie przy małym otwarciu przepustnicy. Zegary są teraz w całości elektroniczne. Na ekranie LCD znalazły się wszystkie niezbędne informacje, wliczając lap timer i wyświetlacz biegów. Jako opcja jest zmodyfikowany system C-ABS.
To, czego nowy Fireblade nie ma, to przede wszystkim kontrola trakcji. Zabrakło też sytemu ride-by-wire, o którym mówiło się, że pojawi się w motocyklu produkcyjnym. Poza tym, CBR1000RR wciąż ma taką samą moc i wagę jak poprzedni model.
Honda CBR1000RR 2012 – dane techniczne:
| Silnik | |
| Typ | Chłodzony cieczą, 4-suw, 16-zaworowy, DOHC, 4 cyl. w rzędzie |
| Pojemność | 999.8cm3 |
| Średnica x skok | 76 x 55.1mm |
| Kompresja | 12.3: 1 |
| Max. moc | 131kW/12,000min-1 (F-type: 78kW/11,000min-1 (95/1/EC)) |
| Max. moment obrotowy | 112Nm/8,500min-1 (F-type: 86Nm/7,000min-1 (95/1/EC)) |
| System zasilania | |
| Wtrysk | PGM-DSFI elektroniczny wtrysk paliwa |
| Średnica przepustnicy | 46mm |
| Filtr powietrza | Suchy, panelowy filtr papierowy |
| Zbiornik paliwa | 17.7 l |
| Spalanie | 5.57 l / 100km - norma WMTC |
| Elektryka | |
| Zapłon | Sygnał sterowany komputerowo z elektronicznym wyprzedzeniem |
| Rozrusznik | Elektryczny |
| Akumulator | 12V/8.4AH |
| Przeniesienie napędu | |
| Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
| Sterowanie sprzęgłem | Mechaniczne, sterowane linką |
| Skrzynia biegów | 6-biegowa |
| Przełożenie wstępne | 1.717 (79/46) |
| Przełożenia 1 bieg | 2.286 (32/14) |
| 2 bieg | 1.778 (32/18) |
| 3 bieg | 1.500 (33/22) |
| 4 bieg | 1.333 (32/24) |
| 5 bieg | 1.214 (34/28) |
| 6 bieg | 1.138 (33/29) |
| Przełożenie końcowe | 2.625 (42/16) |
| Napęd | Łańcuch O-ring #530 |
| Rama | |
| Typ | Typ Diament, odlewana z aluminium, dwubelkowa |
| Podwozie | |
| Wymiary | 2,077 x 826 x 1,135mm |
| Rozstaw kół | 1,407mm |
| Kąt główki ramy | 23° 18' |
| Wyprzedzenie | 96.3mm |
| Promień zawracania | 3.2m |
| Wysokość siedzenia | 820mm |
| Prześwit | 130mm |
| Waga w stanie do jazdy | 200 kg (211 kg z C-ABS) |
| Zawieszenie | |
| Przód | Teleskopowe odwrócone zawieszenie o średnicy goleni 43 mm. Typ Big Piston Fork z pełną regulacją. Skok 120 mm |
| Tył | Balance Free Rear Cushion z pełną regulacją. Skok 62 mm |
| Koła | |
| Typ | 12-ramienna, odlewana z aluminium |
| Felga przód | 17M/C x MT3.5 |
| Felga tył | 17M/C x MT6 |
| Opona przód | 120/70 -ZR17M/C (58W) |
| Opona tył | 190/50 -ZR17M/C (73W) |
| Hamulce | |
| Przód | Dwie tarcze 320 x 4.5mm z 4-tłoczkowymi zaciskami |
| Tył | Tarcza 220 x 5mm z 1-tłoczkowym zaciskiem |
|
|


























































Komentarze 7
Poka wszystkie komentarzeBMW I TAK JEST NAJLEPSZE BO JEST SUPER I JU ,, KUPUJCIE BMW BO TO SIA I PRESTI ,, I SA NAJLEPSZE WE WSZYSTKIM ,, BMW 1000 RR WYGRYWA KAZDY TEST BO JEST MEGA MEGA GUT ,,
OdpowiedzBMW jest dla muslimw.
OdpowiedzGlupi jeste i tyle
Odpowiedzzaraz zaraz.. a ride by wire?? rea testowa takie cus, a na sezon 2012 miao znale si w nowym bladym... Moe honda zakoczy vfr-em w tym roku??
OdpowiedzSpalanie 5,57. chyba wpisali najnisze jakie udao im sie osign jadc na kropelce, pewnie nieosigalne dla wikszosci
OdpowiedzPowiedz krtko - Ale to przecie HONDA :) Niewiarygodne jak marka leci na sawie sprzed lat. Nikt normalny nie kupi chyba hondy ktre wpieprza litr oleju na 1000km w cenie Kawy, BMW bez kontroli...
Odpowiedzuwielbiam takich podwrkowych znawcw... popatrzy w necie , posucha od innych fachowcw, a czasem to nawet przysidzie si do fotki podczas targw, a moe nawet jaki znajomy jego kumpla takim si przejecha na dniach testowych... ale zdanie ma ju wyrobione na kady temat.
Odpowiedznie gadaj bo dobrze gada! Cena Hondy oscyluje w granicach ceny BMW czy Kawy. 80% ludzi ktrzy beda mieli do wydania 70ty z na zakup nowego motocykla kupia to co najlepsze czyli bmw, tylko te 20% ludzi (Fanatycy hondy) kupi firebladego.
OdpowiedzMyle e jak na Lifting to zdecydowanie wyszo to blademu na dobre, detale jak bardziej agresywna przednia owiewka czy zmienione felgi wygladaja agresywniej. Co do braku kontroli trakcji, fakt bmw ...
OdpowiedzHONDA !!!
Odpowiedz