tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR 1000RR-R Fireblade - wrażenia z jazdy [FILM]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR 1000RR-R Fireblade - wrażenia z jazdy [FILM]

Autor: Barry 2020.02.10, 13:43 Drukuj

Nowy silnik, bardzo poważne zmiany w podwoziu i elektronice. Nowa Honda Fireblade może się pochwalić mocą na poziomie 217 KM i masą własną 201 kg z pełnym zbiornikiem paliwa. CBR 1000RR-R Fireblade na rok 2020 to motocykl stworzony w oparciu o doświadczenia wprost z serii MotoGP i można się o tym bardzo szybko przekonać. Zobaczcie nasz film z testów nowej Hondy Fireblade.

Plotki o zastosowaniu w nowej Hondzie Fireblade silnika V4 pozostały tylko plotkami. CBR 1000RR-R na rok 2020 ma jednak inne skuteczne sposoby, żeby szokować…

Imponujące 217 KM mocy generowane przy 14 500 obr/min czynią nową Hondę CBR 1000RR-R Fireblade najmocniejszym sportowym „litrem” na rynku. Szybkie spojrzenie w dane techniczne i od razu widać pierwsze podobieństwa do RC213V na której ściga się Marc Marquez.

Żaden poprzedni Fireblade nie był motocyklem tak bardzo bezkompromisowym, tak mocno zorientowanym na jeździe po torze. I świadczy o tym nie tylko charakterystyka oddawania mocy nowego silnika, ale też m.in. bardziej agresywna pozycja za kierownicą.

Premierowe testy nowej CBR 1000RR-R Fireblade w wersji SP zorganizowano na piekielnie szybkim torze Losail w Katarze. Poniżej nasz film z tego wydarzenia i pierwsze wrażenia z jazdy, na gorąco:

CBR 1000RR-R Fireblade ma m.in. tłoki o identycznej średnicy, co wyścigówka z MotoGP. W zestawieniu z konkurentami jest to największa średnica tłoka, co przekłada się na bardzo krótki skok, czyli pierwszy powód, dla którego nowa jednostka napędowa tak dziko potrafi się wkręcać na wysokie obroty.

Kolejne powody to lżejsze o połowę korbowody, lżejsze tłoki i zupełnie nowe rozwiązania w układzie rozrządu, czy smarowania. To wszystko sprawia, że Honda najchętniej pracuje teraz w najwyższym zakresie obrotów. W dolnym i średnim zakresie obrotów osiągi są nieco słabsze w stosunku do poprzedniego modelu.

Równie zadziwiające, co moc maksymalna w nowej CBR 1000RR-R Fireblade, są również niezwykle rozbudowane możliwości regulacji półaktywnego zawieszenia Ohlins w wersji SP. Na kolorowym wyświetlaczu możemy kontrolować zachowania zawieszenia dla kolejnych etapów pokonywania zakrętu (osobne ustawienia dla hamowania do zakrętu, osobne dla jazdy w przez zakręt i wyjścia z zakrętu).

Nowy Fireblade w stanie gotowym do jazdy, zatankowany pod korek, waży dokładnie 201 kg, czyli przy jego mocy 217 KM daje nam stosunek mocy do masy wyższy niż 1:1…

Biegi w górę i w dół zmieniamy za pomocą quickshiftera. Choć tor Losail, na którym jeździliśmy, jest bardzo szybki i dysponuje długą prostą, to nie było konieczności wbijania piątego i szóstego biegu… Na końcu prostej startowej osiągałem blisko 300 km/h na czwartym biegu.

Twórcy nowej CBR 1000RR-R napracowali się również nad aerodynamiką. Wprawdzie skrzydełka w Ducati Panigale V4 wyglądają spektakularnie i bardziej rzucają się w oczy, jednak Honda Fireblade również została wyposażone w niewielkie spojlery, które można nazywać skrzydełkami. W przypadku Hondy zainstalowano je bardziej dyskretnie, wkomponowując w kształty bocznych owiewek. Cel oczywiście ten sam – zwiększenie docisku i przyczepności przedniej opony przy wysokich prędkościach.

Nowa Honda CBR 1000RR-R Fireblade ma więcej literek R w nazwie, niż kiedykolwiek dotąd… Teraz już rozumiemy dlaczego. Jeśli R ma oznaczać Racing, to obecność dodatkowej erki w nazwie jest w tym przypadku w pełni uzasadniona.

Jedynymi niezadowolonymi z faktu tak wyścigowego ukierunkowania nowego modelu mogą być wszyscy fani użytkowania sportowego motocykla na co dzień. Producent wyraźnie dał nam do zrozumienia, że do turystyki, jazdy na co dzień, czy wypadów na górskie serpentyny ma w ofercie inne, lepsze do takich przeznaczeń motocykle. Nowa Honda Fireblade ma służyć do zabawy na torze. To jest jej świat i niech tak pozostanie.

Ceny:

Honda CBR 1000RR-R Fireblade 2020 – cena 92 200 zł

Honda CBR 1000RR-R Fireblade SP 2020 – cena 110 900 zł

Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie Honda Polska

Dane techniczne:

silnik: rzędowy 4-cylindrowy
pojemność skokowa: 999 cm3
średnica x skok tłoka: 81 mm x 48,5 mm
moc: 217 KM przy 14500 obr /min
moment obrotowy: 113 Nm przy 12500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: nożna, 6-biegowa
sprzęgło: mokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: Showa teleskopowe z odwróconym widelcem, średnica wewnętrzna 43 mm, Big Piston Front Fork z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia
zawieszenie tylne: Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm, Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia
hamulec przedni: Tarcze o średnicy 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Nissin
hamulec tylny: Tarcze o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
opona przednia: 120/70-ZR17
opona tylna: 200/55-ZR17
systemy dodatkowe: IMU, HESD, HSTC
długość/szerokość/wysokość: 2100 x 745 x 1140 mm
masa: 201 kg z płynami
wysokość siedzenia: 830 mm
zbiornik paliwa: 16,1 l
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
01 honda fireblade sp cbr1000rr r
NAS Analytics TAG
02 honda scigacz fireblade na prostej
03 honda fireblade cbr 2020 test
04 honda sportowy motocykl 2020
05 honda fireblade 2020 barry
06 nowy fireblade
07 fireblade sp barry test premiera
08 fireblade test katar tor
09 honda cbr 1000rr r fireblade sp test
10 fireblade cbr1000 honda 2020
11 fireblade cbr honda 2020 test
12 fireblade ok barry testy
13 honda cbr1000rrr fireblade sp
14 fireblade testy w katarze 217 km
15 honda cbr fireblade 2020 barry scigacz
16 honda cbr 1000rr r fireblade 2020
17 fireblade sp model 2020 nowa
18 tor losail test nowej hondy fireblade
19 scigacz fireblade honda cbr1000
2020 honda fireblade cbr 1000 rr r sp 01
... więcej zdjęć »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę