HJC IS-17 - uniwersalność przede wszystkim

Autor: Dawid Stolicki 2014.02.12, 11:28 12 Drukuj

Testowany przez nas przez ostatnie pół roku kask HJC IS-17 jest bezpośrednim następcą cieszącego się sporym powodzeniem wśród motocyklistów modelu IS-16 - czołowego przedstawiciela kasków sportowo-turystycznych klasy średniej. Sprawdziliśmy więc, czy IS-17 jest w stanie godnie zastąpić swojego słynnego poprzednika oraz w jakim stopniu poradzi sobie podczas codziennego użytkowania – od jazdy po mieście, po motocyklowe wyprawy.

Nazwa i model kasku: HJC IS-17

Skorupa i wyposażenie: W tym przypadku mamy do czynienia z kaskiem w pełni integralnym, którego powłoka zewnętrzna została wykonana z poliwęglanu - materiału charakteryzującemu się wysoką sztywnością i twardością, a przy tym stosunkowo niską wagą. Waga kasku oscyluje w granicach 1450g, co w przypadku skorupy wyposażonej w przeciwsłoneczną blendę stanowi całkiem przyzwoity wynik. Wspomniana blenda posiada możliwość trzystopniowej regulacji wewnętrznej szybki oraz jej automatyczne podnoszenie, uruchamiane poprzez naciśnięcie przycisku znajdującego się tuż za górną regulacją poziomu wentylacji. Z początkiem użytkowania kasku, obsługa blendy może przysparzać pewnych problemów, jednak z czasem można się do tego przyzwyczaić.

W zestawie z kaskiem znajdziemy pin-lock oraz seryjnie zamontowany deflektor na nos, który pomaga ograniczać parowanie szybki przy zwiększonej wilgotności i niższych temperaturach. W celu zachowania odpowiedniej higieny, istnieje możliwość całkowitego demontażu wnętrza kasku, co od jakiegoś czasu stanowi standard wśród szanujących się marek. Rolę zapięcia pełni klamra zatrzaskowa, którą z powodzeniem można obsługiwać bez konieczności zdejmowania rękawic. Świetne rozwiązanie stanowi zatrzask doszczelniający szybę, który w 100% spełnia swoje zadanie, a przy tym jest bardzo wygodny w użyciu. Dzięki systemowi RapidFire zdejmowanie szybki jest dziecinnie proste i nawet robiąc to po raz pierwszy, można wykonać całą operację w przeciągu kilkunastu sekund.

Komfort i wygoda: Kask ten od pierwszego założenia na głowę zrobił bardzo pozytywne wrażenie. Szczególnie ucieszył fakt, kiedy okazało się, że gąbki na policzkach prawidłowo do nich przylegają, co w wielu kaskach bywa zmorą dla osób o szczupłych twarzach. Wnętrze mimo iż wydaje się sztywne, jest przyjemne w dotyku i bardzo wygodne. Jeżeli lubicie kaski nieco głębsze, których obrys kończy się zdecydowanie poniżej linii waszej brody, powinniście przymierzyć IS'a. Ponadto, mamy tu również do czynienia z systemem wentylacji, która jak się okazuje, całkiem sprawnie spełnia swoje zadanie. W warunkach normalnych nie należy się więc obawiać problemów z przepoceniem, czy też parowaniem szyby, co niejednokrotnie zdarzało się w przypadku konkurencyjnych modeli kasków. 

Istotnym parametrem o którym należy wspomnieć jest poziom wyciszenia wnętrza. Model IS-17 również i na tym polu wypada całkiem nieźle. Poziom natężenia hałasu osiągany wewnątrz kasku podczas jazdy z prędkością autostradową jest na tyle ograniczony, że z powodzeniem można się pokusić o jednorazowe pokonywanie ponad 500 kilometrowych tras bez obawy o spowodowany szumem ból głowy. W moim przypadku, tego typu jazda nie powodowała większego dyskomfortu (mowa oczywiście o jeździe w stoperach - bez nich ani rusz).

Przeznaczenie: Kask ten można polecić osobom, które przede wszystkim cenią w skorupach maksymalną uniwersalność, a ich zakup nie wymaga specjalnego nadwyrężania domowego budżetu. W zestawie otrzymujecie pin-lock, który w ekstremalnych sytuacjach będzie w stanie uchronić Was przed parowaniem szybki, a klamrowe zapięcia oraz ergonomiczne zatrzaski zdecydowanie ułatwią Wam, jako motocyklistom życie. Jedyne do czego tak na prawdę można się w przypadku tego kasku, mówiąc kolokwialnie przyczepić, to sposób obsługi blendy. Będziecie musieli pogodzić się z tym, że co jakiś czas może się zdarzyć, że będzie trzeba nieco pobłądzić za suwakiem pozwalającym ją opuścić.

Ocena (w skali 1-6): - 5

Cena: od 799 zł (w zależności od malowania)

Dane producenta:

  • zaawansowana powłoka z poliwęglanu
  • lekkie, lepiej dopasowane wnętrze podwyższające komfort, dzięki zaawansowanej technologii CAS
  • aerodynamiczna skorupa z większym wizjerem polepszającym widoczność
  • zintegrowana blenda przeciwsłoneczna (Dark Smoke)
  • przyciemniana blenda z trzystopniową regulacją (opatentowany SunShield)
  • zaawansowana wentylacja (ACS - Advanced Channeling Ventilation System)
  • pełny przepływ powietrza, redukujący nadmierną wilgoć oraz ciepło
  • wyjmowane wnętrze z antybakteryjnego materiału SilverCool, zapewniające absorpcję wilgoci oraz zapachu
  • mechanizm RapidFire umożliwiający szybki demontaż i montaż szyby bez użycia jakichkolwiek narzędzi
  • klamra na zatrzask (Micro Buckle) z paskiem umożliwiająca szybkie odpinanie oraz regulację
  • szyba Pinlock-Ready
  • waga – 1450g
Dawid Stolicki NC 700X Fun Safety
jazda prosto Suzuki Inazuma 250
zakret Suzuki Inazuma 250
na placu Suzuki Inazuma 250
od przodu Suzuki Inazuma 250
Zdjęcia
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę