tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Niemiec - powrót Pedrosy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Niemiec - powrót Pedrosy

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.07.17, 21:30 Drukuj

Pedrosa wygrywa, a za nim finiszują Lorenzo i Stoner

Dziewiąta runda Motocyklowych Grand Prix zawitała w miniony weekend na niemiecki tor Sachsenring. 17.lipca to równocześnie półmetek sezonu Motocyklowych Grand Prix.

MotoGP

Pole position to jak często zdarzało się w tym sezonie Casey Stoner. W pierwszej linii znalazł się jednak również Dani Pedrosa. Po długiej nieobecności spowodowanej kontuzją, Hiszpan wraca do gry – znowu popisał się swoim firmowym rakietowym startem wpadając w zakręt jako pierwszy. Koniec pierwszego okrążenia to jednak Lorenzo na pozycji lidera. Za nim o drugie miejsce walczy trzech zawodników Repsol Honda z Marco Simoncellim tuż za nimi. Na czwartym okrążeniu Casey Stoner przeprowadza udany atak na Lorenzo. Pozostałe Hondy w czołówce – Pedrosa, Dovizioso i Simocelli nie dają uciec liderom, równocześnie walcząc pomiędzy sobą.

Taka sytuacja utrzymuje się do 13. okrążenia, kiedy Stonera wyprzedza znowu Lorenzo, a chwilę później także Pedrosa. Za nimi wciąż trwa batalia Hond. Na samotnej szóstej pozycji od samego startu jedzie Ben Spies. Walka o siódmą lokatę rozgrywa się pomiędzy Haydenem, Alvaro Bautistą oraz Rossim. Nazwiska zmieniają się jak w kalejdoskopie, a finalnie walkę tą wygrywa Bautista, przed Haydenem i Rossim. Zawodnicy wpadli na metę w ciągu 0,125 sekundy.

Pedrosa wyraźnie przyśpiesza, a Jorge próbuje bronić swoją linię. Na dziewięć okrążeń przed końcem, kierowca Hondy wychodzi na prowadzenie. Nie oddaje go do samego końca, triumfując w drugim wyścigu po powrocie z kontuzji. Stawka prowadząca rozdziela się i w walce o drugi stopień podium liczy się tylko Lorenzo i Stoner. Kierowcy ostro naciskają, wymieniając się pozycjami kilka razy. Dwa okrążenia przed szachownicą Lorenzo wychodzi na drugą lokatę i już jej nie oddaje. Pod koniec wyścigu dwójka zawodników – Dovizioso i Simoncelli zwalniają. Czwarty finiszuje Andrea, a na ostatnim kółku Spiesowi udaje się wyprzedzić Marco. Kolejność na mecie to: Pedrosa, Lorenzo, Stoner, Dovizioso, Spies, Simoncelli.

W generalce wciąż prowadzi Casey Stoner, 15 punktów za nim jest Jorge Lorenzo, a Andrea Dovizioso zajmuje ostatni stopień.

Poz Pkt Nr Kierowca Kraj Zespół Marka Km/h Czas/strata
1 25 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 160.4 41'12.482
2 20 1 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 160.3 +1.477
3 16 27 Casey STONER AUS Repsol Honda Team Honda 160.3 +1.568
4 13 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 159.7 +10.513
5 11 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 159.7 +10.719
6 10 58 Marco SIMONCELLI ITA San Carlo Honda Gresini Honda 159.6 +10.923
7 9 19 Alvaro BAUTISTA SPA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 158.6 +27.451
8 8 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 158.6 +27.510
9 7 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 158.6 +27.576
10 6 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 158.2 +33.491
11 5 8 Hector BARBERA SPA Mapfre Aspar Team MotoGP Ducati 157.9 +38.944
12 4 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 157.9 +39.148
13 3 14 Randy DE PUNIET FRA Pramac Racing Team Ducati 157.8 +39.415
14 2 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 157.8 +39.477
15 1 7 Hiroshi AOYAMA JPN San Carlo Honda Gresini Honda 156.9 +54.516
16
24 Toni ELIAS SPA LCR Honda MotoGP Honda 155.8 +1'12.335
17
50 Sylvain GUINTOLI FRA Pramac Racing Team Ducati 154.0 1 Okr.

Moto2

Wyścig klasy Moto2 okazał się walką o podium pomiędzy trzema zawodnikami. Po starcie, w pierwszy zakręt jako lider wjechał Stefan Bradl. Chwilę później prowadzenie odzyskał startujący z pole position – Marc Marquez. Swojej pozycji nie oddaje przez pół wyścigu, a na jego plecach walczą Bradl i startujący z drugiego rzędu Alex De Angelis. Ta dwójka wyprzedzała siebie wzajemnie na prawie każdym okrążeniu. Nie odstępują Marqueza na krok, wyprzedzając go nawet w okolicy środka wyścigu. Również od samego startu w stawce prowadzącej znajdują się Thomas Luthi i Yonny Hernandez. Ci jednak ograniczają się do walki o czwartą lokatę, która okazuje się zresztą niezwykle zacięta. Pod koniec wyścigu Hernandez nie wytrzymuje tempa – wyprzedza go Randy Krummenacher. Dwa okrążenia przed szachownicą pokonuje też Luthiego.

Na 8 okrążeń przed końcem wyścigu, Marc wraca na pozycję lidera i nie oddaje jej do samej szachownicy. Na drugiej lokacie utrzymuje się Stefan Bradl, a De Angelisowi nie udaje się utrzymać szaleńczego tempa liderów. Kolejność na mecie to Marquez, Bradl, De Angelis, Krummenacher, Luthi, Hernandez. Zacięta walka potoczyła się też o dziewiątą lokatę – Scott Redding obronił się przed Simone Corsi.

W generalce na prowadzeniu wciąż jest Bradl. Marquez zmniejszył stratę do 47 punktów, a kolejne 36 pkt dalej, podium zamyka Simone Corsi.

Poz Pkt Nr Kierowca Kraj Zespół Km/h Czas/strata
1 25 93 Marc MARQUEZ SPA Team CatalunyaCaixa Repsol 153.5 41'37.457
2 20 65 Stefan BRADL GER Viessmann Kiefer Racing 153.4 +0.896
3 16 15 Alex DE ANGELIS RSM JIR Moto2 153.4 +1.387
4 13 4 Randy KRUMMENACHER SWI GP Team Switzerland Kiefer Racing 153.2 +3.413
5 11 12 Thomas LUTHI SWI Interwetten Paddock Moto2 153.2 +4.185
6 10 68 Yonny HERNANDEZ COL Blusens-STX 153.0 +7.691
7 9 45 Scott REDDING GBR Marc VDS Racing Team 152.8 +10.606
8 8 3 Simone CORSI ITA Ioda Racing Project 152.8 +10.667
9 7 16 Jules CLUZEL FRA NGM Forward Racing 152.7 +12.079
10 6 51 Michele PIRRO ITA Gresini Racing Moto2 152.7 +12.337
11 5 54 Kenan SOFUOGLU TUR Technomag-CIP 152.7 +13.197
12 4 77 Dominique AEGERTER SWI Technomag-CIP 152.1 +21.516
13 3 44 Pol ESPARGARO SPA HP Tuenti Speed Up 152.1 +21.652
14 2 29 Andrea IANNONE ITA Speed Master 152.1 +21.827
15 1 71 Claudio CORTI ITA Italtrans Racing Team 152.1 +22.238
16
63 Mike DI MEGLIO FRA Tech 3 Racing 152.1 +22.359
17
25 Alex BALDOLINI ITA NGM Forward Racing 151.8 +26.498
18
19 Xavier SIMEON BEL Tech 3 B 151.6 +30.137
19
75 Mattia PASINI ITA Ioda Racing Project 151.4 +34.023
20
9 Kenny NOYES USA Avintia-STX 151.4 +34.188
21
18 Jordi TORRES SPA Mapfre Aspar Team Moto2 151.4 +34.300
22
80 Axel PONS SPA Pons HP 40 151.3 +34.949
23
13 Anthony WEST AUS MZ Racing Team 150.5 +49.149
24
64 Santiago HERNANDEZ COL SAG Team 150.5 +49.902
25
14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda Singha SAG 150.3 +53.180
26
39 Robertino PIETRI VEN Italtrans Racing Team 150.0 +57.673
27
97 Steven ODENDAAL RSA MS Racing 149.1 +1'12.318
28
88 Ricard CARDUS SPA QMMF Racing Team 149.1 +1'12.943
29
24 Tommaso LORENZETTI ITA Aeroport de Castello 146.0 1 Okr.
30
95 Mashel AL NAIMI QAT QMMF Racing Team 145.8 1 Okr.
Nieklasyfikowani


72 Yuki TAKAHASHI JPN Gresini Racing Moto2 152.4 6 Okr.


34 Esteve RABAT SPA Blusens-STX 149.7 10 Okr.


38 Bradley SMITH GBR Tech 3 Racing 152.4 14 Okr.


40 Aleix ESPARGARO SPA Pons HP 40 152.6 24 Okr.


76 Max NEUKIRCHNER GER MZ Racing Team 152.5 24 Okr.


53 Valentin DEBISE FRA Speed Up 146.9 27 Okr.


60 Julian SIMON SPA Mapfre Aspar Team Moto2
0 Okr.
Nie wystartował


36 Mika KALLIO FIN Marc VDS Racing Team
0 Okr.

GP 125

Wyścig najmniejszej klasy to tym razem największe zawirowania w wynikach. Startujący z pole position Maverick Vinales od razu spada w głąb stawki. Czołówka wyścigu wyklarowała się jednak już na pierwszych okrążeniach i zawierało się w kilka nazwisk - Sergio Gadea, Luis Salom, Miguel Oliveira, Efrén Vázquez, Nicolas Terol, Johan Zarco, Hector Faubel i powracający Viniales. Maverick dopiero na 16. kółku wraca na prowadzenie. Tych kilku zawodników jechało cały czas z różnicą liczoną w setnych sekundy, a żadne kolejne okrążenie nie było nawet podobne do poprzedniego.

11 kółek przed końcem Vasquez wjeżdża poza asfalt, a próbując gonić stawkę, zalicza glebę. Na dziesięć okrążeń przed metą w walce wciąż liczyło się aż sześciu zawodników, ale ścisła czołówka uformowała się z nazwisk Zacro, Faubel i Viniales. Ostrej walki nie rozstrzygnęła ani szachownica, ani fotokomórka. Dokładnie w tej samej tysięcznej sekundy na metę wpadli Faubel i Zarco. Decyzję o wygranej Faubela przesądza krótszy czas najlepszego okrążenia. Viniales finiszuje trzeci ze stratą 0,272 sek. Dalsza kolejność na mecie to: Terol, Salom, Gadea, Folger i Cortese.

Mimo finiszu na czwartej lokacie, w generalce prowadzi Nico Terol. 32 punkty mniej ma Zarco, a kolejne 12 oczek niżej jest Vinialez.

Poz
Pkt Nr  Kierowca  Kraj Zespół Km/h Czas/strata
1 25 55 Hector FAUBEL SPA Bankia Aspar Team 125cc 148.8 39'57.979
2 20 5 Johann ZARCO FRA Avant-AirAsia-Ajo 148.8 0
3 16 25 Maverick VIÑALES SPA Blusens by Paris Hilton Racing 148.8 +0.272
4 13 18 Nicolas TEROL SPA Bankia Aspar Team 125cc 148.7 +1.723
5 11 39 Luis SALOM SPA RW Racing GP 148.6 +2.784
6 10 33 Sergio GADEA SPA Blusens by Paris Hilton Racing 148.4 +6.786
7 9 94 Jonas FOLGER GER Red Bull Ajo MotorSport 148.0 +13.116
8 8 11 Sandro CORTESE GER Intact-Racing Team Germany 148.0 +13.414
9 7 52 Danny KENT GBR Red Bull Ajo MotorSport 148.0 +13.710
10 6 31 Niklas AJO FIN TT Motion Events Racing 147.0 +29.090
11 5 23 Alberto MONCAYO SPA Andalucia Banca Civica 147.0 +29.341
12 4 42 Toni FINSTERBUSCH GER Freudenberg Racing Team 146.8 +33.483
13 3 84 Jakub KORNFEIL CZE Ongetta-Centro Seta 146.7 +34.357
14 2 99 Danny WEBB GBR Mahindra Racing 146.7 +34.405
15 1 53 Jasper IWEMA NED Ongetta-Abbink Metaal 146.5 +36.878
16
77 Marcel SCHROTTER GER Mahindra Racing 146.2 +43.087
17
15 Simone GROTZKYJ ITA Phonica Racing 146.2 +43.123
18
96 Louis ROSSI FRA Matteoni Racing 145.6 +52.487
19
3 Luigi MORCIANO ITA Team Italia FMI 145.1 +1'01.936
20
30 Giulian PEDONE SWI Phonica Racing 144.9 +1'04.494
21
50 Sturla FAGERHAUG NOR WTR-Ten10 Racing 144.8 +1'05.804
22
43 Francesco MAURIELLO ITA WTR-Ten10 Racing 144.8 +1'05.900
23
36 Joan PERELLO SPA Matteoni Racing 143.8 +1'24.205
24
63 Zulfahmi KHAIRUDDIN MAL Airasia-Sic-Ajo 143.6 +1'27.327
25
19 Alessandro TONUCCI ITA Team Italia FMI 143.6 +1'27.505
26
10 Alexis MASBOU FRA Caretta Technology 143.2 1 Okr.
27
78 Felix FORSTENHAEUSLER GER Schwaben Racing Team 142.8 1 Okr.
Not Classified


26 Adrian MARTIN SPA Bankia Aspar Team 125cc 146.8 1 Okr.


21 Harry STAFFORD GBR Ongetta-Centro Seta 146.7 1 Okr.


41 Luca GRUENWALD GER Freudenberg Racing Team 144.5 4 Okr.


7 Efren VAZQUEZ SPA Avant-AirAsia-Ajo 147.7 7 Okr.


56 Peter SEBESTYEN HUN Caretta Technology 144.1 8 Okr.


70 Marvin FRITZ GER LHF Project Racing 142.6 19 Okr.


73 Jack MILLER AUS RZT Racing 134.3 24 Okr.


44 Miguel OLIVEIRA POR Andalucia Banca Civica 145.0 25 Okr.


17 Taylor MACKENZIE GBR Phonica Racing 143.0 25 Okr.
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
start GP niemiec
stoner lorenzo
ben spies
dani pedrosa
dovizioso pedrosa simoncelli
dovi gratuluje pedrosie
dovi marco spies
faubel zarco gp125
GP Niemiec
hayden gp niemiec
hayden rossi
hiroshi aoyama
jorge lorenzo
lorenzo sachsenroing
marco simoncelli
marc marquez
nicky hayden
rossi sachsenring
sachsenring lorenzo
spies sachsenring
stoner sachsenring
terol viniales
tor GP Sachsenring
valentino rossi
simoncelli sachsenring
casey stoner
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę