tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Chin - wyścig MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Chin - wyścig MotoGP

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2008.05.04, 10:23 1 Drukuj

Triumfując w Grand Prix Chin, Valentino Rossi wraca do walki o tegoroczny tytuł mistrza świata klasy MotoGP.

Ze startu najlepiej ruszył zdobywca pole position, Colin Edwards, jednak już na drugim kółku na prowadzeniu zmienił go chiński zwycięzca sprzed dwóch lat, Dani Pedrosa. Rossi doskonale wiedział, że nie może pozwolić Hiszpanowi na odjechanie na początku wyścigu, bo może go już nie dogonić, jak miało to miejsce w Jerez, więc ruszył w pościg.

Włoch wysunął się na drugą pozycję i ruszył w pościg. Po chwili „Doktor" był już tuż za plecami Pedrosy i wykorzystując przewagę mocy napędzanej silnikiem z pneumatycznym rozrządem Yamahy, wyprzedził Hiszpana na końcu tylnej prostej na piątym kółku.

Liderzy narzucili mordercze tempo, oddalając się od rywali od niemal sekundę na okrążeniu. Rossi niemal przez cały czas bez problemu być w stanie schodzić poniżej bariery dwóch minut, ale chyba sam nie spodziewał się, że Pedrosa da radę utrzymać się tuż za jego plecami.

Przełom nastąpił na osiemnastym z dwudziestu dwóch kółek, gdy Włoch odskoczył rywalowi aż na sekundę. Po wyścigu Hiszpan przyznał, iż jechał tak ostro, że na ostatnich okrążeniach musiał nieco zwolnić aby oszczędzić swoją Hondę. Zużyły się także jego opony i możliwe, że komputer pokładowy nieco ograniczył moc motocykla aby Pedrosie starczyło paliwa aż do samej mety.

Na trzeciej pozycji wyścig, samotnie bo aż piętnaście sekund za zwycięzcą, ukończył obrońca tytułu Casey Stoner, który na mecie narzekał na zbyt miękką tylną oponę, przez którą nie czuł się do końca pewny siebie podczas jazdy. Australijczyk był także autorem najwyższej prędkości. Jak sam przyznał, 343 km/h udało mu się uzyskać dzięki silnym powiewom wiatru w plecy. Barierę 340 km/h przekroczyli także pozostali jeźdźcy Ducati oraz Rossi.

Świetnie spisał się kontuzjowany w piątek Jorge Lorenzo, który wygrał zacięty pojedynek z „odrodzonym" Marco Melandrim i minął linię mety na czwartej pozycji, cztery i pół sekundy przed Włochem. Maszyna Hiszpana zgasła na starcie okrążenia rozgrzewkowego, ale z udało się ją odpalić dzięki pomocy mechaników ekipy Fiat Yamaha i świętujący dzisiaj dwudzieste pierwsze urodziny zawodnik mógł ruszyć do walki.

Prowadzący na początku Edwards najpierw spadł na trzecie miejsce, a następnie stracił kolejne miejsca po przestrzelonym hamowaniu w przedostatni zakręt na początku wyścigu i Grand Prix Chin zakończył na siódmej pozycji, tuż za Haydenem i zaraz przed Tonim Eliasem.

Swój setny start w Grand Prix pechowo zakończył John Hopkins, który spadł na ostatnią pozycję po wyjeździe z toru na pierwszym okrążeniu i linię mety minął na odległej, czternastej pozycji. Biało-czarnej szachownicy w ogóle nie zobaczył z kolei Chris Vermeulen, który zjechał z toru po awarii dźwigni sprzęgła.

Mimo prognoz i porannych opadów wyścig odbył się na suchym torze i przy dość niskiej temperaturze, co sprzyjało żywotności ogumienia. Na dokładne podsumowanie Grand Prix Chin zapraszamy już wkrótce na strony portalu Ścigacz.pl i przypominamy, że piąta runda mistrzostw świata odbędzie się za dwa tygodnie we francuskim Le Mans.

Powiedzieli:

Valentino Rossi: „Jestem bardzo szczęśliwy ponieważ minęło sporo czasu od mojego ostatniego zwycięstwa i nie był to łatwy czas. Zmieniliśmy opony na Bridgestone i wiele róznych aspektów. W ten weekend już w piątek wiedziałem, że stać mnie na zwycięstwo i szybkie tempo. Rano byłem bardzo zły z powodu deszczu ale gdy zobaczyłem, że wysycha tor, wiedziałem, że to będzie mój dzień. Po starcie utrzymywałem świetne tempo ale Dani jechał zaraz za mną prawie do samego końca i musiałem jeszcze przyspieszyć. Dzisiaj mogłem jechać w końcu tak jakbym tego chciał i jestem bardzo pewny siebie przed resztą sezonu."

Dani Pedrosa: „To bardzo trudny wyścig. Pod koniec zwolniłem bo wiedziałem, że nie dogonię Valentino i postanowiłem oszczędzić silnik. Po porannym deszczu niespodziewałem się suchego wyścigu ale jestem bardzo zadowolony z wyniku i dziękuję zespołowi."

Casey Stoner: „Doradzono mi abym założył bardziej miękką tylną oponę ale to był zły wybór bo miała dosyć już po trzech kółkach i nie czułem się pewnie. Gdyby Colin nie wyjechał z toru, pewnie nie byłbym nawet trzeci ale mam nadzieję, że podczas kolejnych rund będzie lepiej. Będziemy ciężko pracować."

Wyniki Grand Prix Chin klasy MotoGP

1. Valentino Rossi, Yamaha 44:08.061
2. Dani Pedrosa, Honda +3.890
3. Casey Stoner, Ducati +15.928
4. Jorge Lorenzo, Yamaha +22.494
5. Marco Melandri, Ducati +26.957
6. Nicky Hayden, Honda +28.369
7. Colin Edwards, Yamaha +29.780
8. Toni Elias, Ducati +30.225
9. Loris Capirossi, Suzuki +31.440
10. Shinya Nakano, Honda +35.969
11. Andrea Dovizioso, Honda +36.246
12. James Toseland, Yamaha +43.191
13. Randy de Puniet, Honda +43.442
14. John Hopkins, Kawasaki +45.855
15. Sylvain Guintoli, Ducati +46.330
16. Alex de Angelis, Honda +50.593
17. Anthony West, Kawasaki +1:05.593

Nie ukończył
Chris Vermeulen

Klasyfikacja generalna

1. Dani Pedrosa 81
2. Jorge Lorenzo 74
3. Valentino Rossi 72
4. Casey Stoner 56
5. Loris Capirossi 33
6. James Toseland 33
7. Colin Edwards 31
8. Nicky Hayden 29
9. Andrea Dovizioso 26
10. John Hopkins 26
11. Marco Melandri 23
12. Shinya Nakano 22
13. Toni Elias 15
14. Chris Vermeulen 14
15. Randy De Puniet 11
16. Alex de Angelis 7
17. Sylvain Guintoli 4
18. Anthony West 3


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę