FZ8 i Fazer 8 - nowe Yamahy ju oficjalnie!
Po kliku zapowiedziach, opublikowanych szczątkowych zdjęciach oraz wyciekach do prasy, mamy w końcu oficjalne informacje od Yamahy na temat modeli Fazer 8 oraz FZ8
Różnicą między nowymi modelami to fakt, iż FZ8 jest typowym nakedem, a Fazer 8 został wyposażony w charakterystyczną dla Fazerów niepełną owiewkę wraz z szybą. Obie nowinki napędzała będzie ta sama jednostka, zbudowana na podstawie „litra" z YZF-R1. Jej dokładna pojemność to 779 cm3, z których wyciśnięto 82 Nm przy 8 000 obr/min oraz 106,2 KM przy 10 000 obr/min. Założeniem projektantów było zbudowanie motocykla, który miałby zadowolić tych, dla których FZ6 to za mało, a FZ1 jest z kolei zbyt potężny.
Dzięki zastosowaniu odpowiedniego stosunku skoku tłoka do jego średnicy, wielkiego air boxa oraz kanałów dolotowych o zmiennej długości, nowe FZy mają być znacznie bardziej elastyczne. Do tego spełniają normę czystości spalin Euro 3. Odlewana aluminiowa rama oparta konstrukcyjnie na modelu FZ1 łączy przednie zawieszenie USD o średnicy goleni 43 mm z pojedynczym wahaczem i elementem resorującym z tyłu. Siedzenie zostało umieszczone na tej samej, co w litrowym Fazerze, wysokości 815 mm. Za hamowanie odpowiadały będą dwie pływające tarcze o średnicy 310 mm z przodu, z 4-tłoczkowymi zaciskami typu monoblock. Na tylnej osi znalazła się pojedyncza tarcza o średnicy 267 mm.
Jak się dowiedzieliśmy, nowiutkie Yamahy FZ8 oraz Fazer 8 mają pojawić się w polskich salonach już w maju. Wyprą one z oferty dotychczasowe sześćsetki z rodziny FZ, które nie będą już sprowadzane - w sprzedaży pozostaną tylko modele, które zostały na placach. Jeżeli jesteście zainteresowani kupnem FZ8 lub Fazera 8, warto wcześniej udać się do dealera i zapisać się na listę. Jak pokazuje historia, modele z pierwszych dostaw znikają z salonu dość szybko. Ceny nowych FZ-ów osiemsetek kształtowały będą się na poziomie dotychczasowych sześćsetek.
Już w najbliższym czasie w naszym dziale motonowości możecie spodziewać się na Ścigacz.pl obszernego opisu Fazera 8 oraz FZ8.
|
|
















Komentarze 6
Poka wszystkie komentarzeW sam raz dla policji ;P
Odpowiedzgdzie ta filozofia yamahy "Kando" zanika,ich motocykle coraz brzydsze,zobaczcie na przykad kolektory na zdjciach z boku,odstaj od bryy tej 800tki jak jaki stelarz pod pug.jak dla mnie design...
Odpowiedzz VFR 800 to si akurat nie wstrzelie... VFR 1200 to nie jest nastpca tego modelu. To nowy odrbny model, rwnolegle oferowany z 800.
OdpowiedzDokd zmierzaj motocykle? Moim zdaniem brakuje jaki fajnych moo z wygldu i charakteru 4oo a tu firmy wkrcaj si w wiksze pojemnoci - vfr z 800 na 1200, fazer z 600 na 800 co bdzie dalej? ...
OdpowiedzNo wanie, brakuje lekkich, rasowych 400.
Odpowiedzbredzisz.wiecej ocy wiecej frajdy.po co mi 400???
OdpowiedzNa papierze silnik z kawy Z750 wyglada duzo lepiej. Elastycznoscia bil na glowe F1000 czemu nie ma sie co dziwic zwazywszy na rodowod z R1. Jakos nowosci z Yamahy nie zaskakuja jakos specjalnie...
OdpowiedzSpodziewac sie obszernego opisu? W zasadzie wszystko powiedzieliscie w tym newsie... po prostu dorwijcie sie do testowki, pojezdzijcie i wtedy zrobcie artykul a nie jakis opis. Bardzo wazne, ...
Odpowiedz