tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Eskuta SX-250 to kolejny rower, który chce byæ jak skuter lub motorower
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Eskuta SX-250 to kolejny rower, który chce byæ jak skuter lub motorower

Autor: Andrzej Sitek 2022.05.26, 09:33 Drukuj

Brytyjska firma Eskuta specjalizująca się w mikromobilności, twierdzi, że jej elektryczny SX-250 łączy w sobie stylistykę motocykla z ceną e-roweru, oferując osobom dojeżdżającym do pracy na dwóch kółkach to, co najlepsze z obu światów.

Konstrukcje próbujące połączyć elektryczne motocykle z rowerami pojawiają się dość regularnie. Kilka miesięcy temu prezentowaliśmy niemiecki pomysł na rowerowo-motocyklową mobilność, czyli eROCKIT AG, którego największą wadą jest cena wynosząca blisko 12 000 euro. Czy Brytyjczycy lepiej wyważyli cenę?

NAS Analytics TAG

Eskuta SX-250 pierwotnie przeznaczony został dla doręczycieli i kurierów, ponieważ jest jednośladem elektrycznym zaprojektowanym do intensywnego użytkowania w mieście. Ale to nie jest elegancki rower kurierski ani wariant przygodowy z grubymi oponami. To raczej miejski pojazd szturmowy przeznaczony do pokonywania dróg i przeszkód żyjącej aglomeracji.

Motocyklowe cechy Eskuta SX-250 to lusterka boczne, kierunkowskazy, "regulowane zawieszenie i hamulce klasy motocyklowej", zamykany przedni schowek, jasne oświetlenie LED z przełącznikiem świateł drogowych i mijania, alarm antykradzieżowy z immobilizerem, bezkluczykowy rozrusznik, aluminiowe koła i opony bezdętkowe. W opcji jest nawet typowy kufer centralny na motocyklowe (lub rowerowe) szpargały. Ale to wciąż jest rower, łącznie z nieodzownymi pedałami.

Jako rower elektryczny SX-250 nie podlega wymogom stawianym motocyklom, takim jak prawo jazdy, rejestracja i ubezpieczenie, chociaż ewentualni właściciele SX-250 w Polsce musieliby chyba liczyć się z częstymi kontrolami patroli policji.

Warto przypomnieć, że w większości państw Europy rower elektryczny nie może mieć więcej niż 250 W mocy i maksimum 25 km/h na liczniku. Nieco inaczej sprawa wygląda w Stanach Zjednoczonych, ponieważ tamtejsze prawo dopuszcza maksymalną moc 500 W i prędkość 20 mph (32km/h). Niektóre rowery elektryczne w USA mogą jeździć nawet z prędkością 28 mph (45 km/h).

Energiczne przyspieszenie zapewnia SX-250 system elektryczny 48 V. Mimo że wygląd na masywny, Eskuta jest lekki - jego masa to zaledwie 54 kg. Akumulator jest wariantem przenośnym, co oznacza, że można go wypiąć i ładować również w domu. Zasięg SX-250 waha się od 64 do 80 km. To sporo, ale duży zasięg osiągnięto ograniczając prędkość maksymalną do przepisowych 25 km/h.

Cenę SX-250 można uznać za niewygórowaną, bo 1795 funtów z podatkami, to nieco ponad 2100 euro, czyli zaledwie jedna szósta ceny niemieckiego eROCKIT AG.  Czy inspirowany światem motocykli i skuterów SX-250 trafi w gusta rowerzystów? Nie sądzę. Ale może rzeczywiście ten niewielki, wspomagany prądem rower, sprawdzi się jako pojazd dostawczy dla sieciówek z jedzeniem. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê