Rowery Ducati ju¿ w salonach. E-Scrambler i MIG-S ju¿ w tym miesi±cu. Na razie w USA
Skąd się wziął pomysł na produkowanie rowerów Ducati? Za pomysłem stoi dwóch Włochów, Stefano Migliorini i Livio Suppo. W Polsce rowery kojarzą się nam głównie z Wyścigiem Pokoju i rodzinami na bulwarach polskich rzek. Kultura rowerowa dopiero rodzi się w naszym kraju i kolarze amatorzy na polskich szlakach turystycznych pojawiają się coraz częściej dopiero od kilku lat. Inaczej ma się sprawa we Włoszech, gdzie rekreacja rowerowa jest niezwykle popularna i jeżdżąc po pięknych drogach Alp czy Toskanii widzi się więcej rowerzystów, niż motocyklistów, czy samochodów. O ile w Polsce światy motocykli i rowerów wciąż dzieli przepaść i wiele antagonizmów, o tyle we Włoszech rower i motocykl są często postrzegane jako dwa środki do osiągnięcia tego samego celu.
Rowery elektryczne Ducati są produkowane na licencji THOK. Za THOK stoi dwóch, wspomnianych wcześniej panów. Jeden, Livio Suppo, był szefem projektu Ducati Corse MotoGP, kiedy to swoje triumfy w klasie królewskiej święcił Casey Stoner. Z kolei Stefano Migliorini jest wielokrotnym mistrzem w konkurencji Downhill. Połączenie dwóch pasji dwóch osób zaowocowało projektem stworzenia wyścigowych rowerów pod nazwą Ducati Powered by THOK.
Rowery elektryczne Ducati bardzo mocno sięgają do motocyklowej tradycji tej marki. Nie przypadkiem trekingowy model nowi nazwę E-Scrambler. Wyposażony w silnik Shimano Steps E7000 i w 504 Wh nawiązuje do tradycji Scramblerów włoskiej marki. Jest przeznaczony częściowo do jazdy po asfalcie, a częściowo po szutrze, jak typowy Scrambler. Motocyklowe akcenty przywołuje też logo Pirelli na oponach tego roweru.
Drugi rower nazywa się Ducati MIG-S i jest elektrycznym rowerem górskim. Posiada silnik Shimano Steps E8000 i baterię 504 Wh. Skok zawieszenia z przodu to 150 mm, a z tyłu to 140 mm. Rower wyposażony jest w widelec Marzocchi Bomber Z2, tylny amortyzator Fox Float TPS, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe SRAM Guide T oraz obręcze Thok w rozmiarze 29" z przodu i 27,5" z tyłu.
Trzeci rower, to odpowiednik motocyklowego enduro. Nazywa się Ducati TK-01RR i jest wyposażony w jednostkę napędową Shimano EP8, która waży zaledwie 2,6 kilograma i daje 85 Nm momentu obrotowego oraz 400% maksymalnego wspomagania serwera. Bateria, to 630 Wh Shimano a ramę wykonano z aluminium. Ducati TK-01RR, podobnie jak pozostałe rowery Ducati, jest wyposażony w cały zestaw najwyższej klasy komponentów: 12 ustawień przerzutki, hamulce Shimano XT, 180 mm widelec Öhlins RXF 38 i opony Pirelli Scorpion, stworzone specjalnie do tego roweru.
Ceny rowerów w USA są następujące: Ducati E-Scrambler jest dostępny w cenach od $3,995 za ramę w kolorze żółtym i czarnym, za Ducati MIG-S trzeba zapłacić co najmniej $5,295, a za TK-01RR e-enduro minium $7,995. E-Scrambler i MIG-S pojawią się w salonach dealerów Ducati w USA już w tym miejsiącu, a Ducati TK-01RR w lutym 2021.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze