tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Elektryczny motocykl Suzuki coraz bli¿ej, ale producent nie jest przekonany do tego pomys³u. Dlatego szuka alternatyw
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Elektryczny motocykl Suzuki coraz bli¿ej, ale producent nie jest przekonany do tego pomys³u. Dlatego szuka alternatyw

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.12.11, 11:59 Drukuj

Japońscy producenci słyną z tego, że działają powoli, ale skutecznie. Nie inaczej jest w przypadku Suzuki, które co prawda pracuje nad motocyklem elektrycznym, ale jednocześnie eksperymentuje z paliwami alternatywnymi. Jakie są plany Suzuki? O tym opowiedział Akira Kyuji w wywiadzie dla brytyjskiego MCN.

Suzuki wycofało się z aktywności sportowych, żeby skupić uwagę inżynierów na przyszłości i przerzucić koszty na to, co przyniesie wymierne korzyści. Akira Kyuji, general manager ds. sprzedaży motocykli Suzuki udzielił wywiadu brytyjskiemu Motorcycle News, w którym opowiadał o ekologicznych planach marki.

NAS Analytics TAG

Kyuji zdradził, że producent pracuje nad motocyklem elektrycznym, który ma być pokazany już w 2024 r. Wtedy również Honda powinna pokazać swoje pierwsze poważne elektryki. W przypadku motocykli elektrycznych Suzuki skupi się na segmencie urban mobility, a więc maszyn służących przede wszystkim do jazdy po mieście. Jednocześnie trwają prace nad motocyklami zasilanymi wodorem, e-paliwami i biopaliwami.

- Myślę, że lepiej dla nas, jeśli skupimy się nad alternatywnymi rozwiązaniami, takimi jak wodór, e-paliwa lub nawet biopaliwa. Jeśli będzie przełom w kwestii technologii, pojemności baterii, kosztów i rozmiarów, to możemy pójść w tym kierunku - powiedział Kyuji w Motorcycle News.

Jako przykład podał motocykle LiveWire i Zero, które nie sprzedają się najlepiej, bo według niego są zbyt drogie, a ich specyfikacja nie odpowiada oczekiwaniom klientów. Zarówno w branży motocyklowej, jak i samochodowej świat szuka rozwiązania na miarę kasety VHS czy płyty DVD, które sprawi, że baterie będą małe, tanie i wydajne. Tylko wtedy motocykle elektryczne mogą mieć sens, ponieważ motocykl kojarzy się z wolnością i przygodą, więc nikt nie zamierza spędzać kilkudziesięciu minut lub kilku godzin przy ładowarce.

Wodór też raczej nie będzie najważniejszym kierunkiem rozwoju, a przynajmniej nie dla Suzuki. Kyuji wyjaśniał, że do pokonania dystansu np. 100 km będzie potrzebne 3 razy więcej paliwa niż w przypadku tradycyjnej benzyny. Najlogiczniejszym rozwiązaniem wydają się więc paliwa syntetyczne, e-paliwa lub biopaliwa. W jakim kierunku pójdzie Suzuki? Kluczem jest opracowanie rozwiązania, które nie zajmie dużo miejsca, ale zapewni odpowiednią wydajność i niskie koszty produkcji.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê