tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Elektroniczne innowacje Ducati. Dziewięć rozwiązań, które zawdzięczamy producentowi z Borgo Panigale
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Elektroniczne innowacje Ducati. Dziewięć rozwiązań, które zawdzięczamy producentowi z Borgo Panigale

Autor: Informacja prasowa 2023.06.28, 09:24 Drukuj

Każde Ducati to magiczne połączenie piękna i technologii. Wyjątkowa równowaga, którą producent z Borgo Panigale był w stanie zbudować przez lata, łącząc dbałość o design z ciągłą pracą badawczo-rozwojową w dziedzinie innowacji. Od Multistrady V4 do Scramblera, przechodząc przez Panigale V4 - każdy model został zaprojektowany tak, aby oferować tylko najwyższą jakość. Wszystko dzięki wyrafinowanym rozwiązaniom, które są w stanie zapewnić niezapomniane wrażenia przy każdej przejażdżce.

Elektronika odgrywa fundamentalną rolę gwarantując kierowcy bezpieczeństwo, a także maksymalizując wrażenia z jazdy i właśnie z tego powodu, szczególnie w ciągu ostatnich 15 lat, Ducati codziennie inwestuje w rozwój najnowocześniejszych technologii. Rozwiązania elektroniczne umożliwiają dopracowanie charakteru każdego motocykla zgodnie z jego przeznaczeniem: niezależnie od tego, czy jest to zapewnienie najlepszych osiągów na torze z Panigale V4, czy zagwarantowanie najbardziej komfortowych i ekscytujących podróży Multistradą V4.

NAS Analytics TAG

Dzięki tej świadomości Ducati przez lata wprowadziło wiele rozwiązań, które później stały się standardem w motocyklach różnych segmentów.

Innowacyjne rozwiązania wprowadzone przez Ducati

W 2008 roku, wraz z modelem 1098R, Ducati było pierwszym producentem motocykli, który wprowadził kontrolę trakcji, gwałtownie przesuwając standardy wydajności i bezpieczeństwa jednośladów supersportowych. Zaledwie rok później, reflektor LED wprowadzony w modelu Streetfighter 1100 stanowił kolejną światową nowość. W 2010 roku Ducati zaprezentowało pierwszy na świecie motocykl zdolny do zmiany charakterystyki pracy silnika dzięki pojawieniu się trybów jazdy, które zadebiutowały w Multistradzie 1200 S. Inne innowacje elektroniczne wprowadzone przez Ducati obejmują montaż wyświetlacza TFT w modelu Diavel w 2011 roku, co jest kolejnym przykładem rozwiązania technicznego, które obecnie stało się standardem w motocyklach w każdym segmencie. W 2012 roku model 1199 Panigale otrzymał prestiżową nagrodę Compasso d’Oro, dzięki zrewolucjonizowaniu rynku reflektorem Full-LED i elektronicznym systemem kontroli hamowania silnikiem.

Ponieważ bezpieczeństwo jest bardzo ważnym aspektem dla Ducati, w 2014 roku producent z Borgo Panigale wraz z Dainese, wprowadził pierwszy motocykl ze zintegrowanym systemem zdolnym do komunikacji z poduszką powietrzną w kurtce - Multistrada 1200 Touring D|Air. W tamtym czasie systemy poduszek powietrznych nie gwarantowały aktualnych standardów bezpieczeństwa, podczas gdy wyrafinowana Multistrada 1200 Touring D|Air wysyłała sygnał aktywacji w ciągu zaledwie 20 ms od momentu zderzenia. W 2018 roku Ducati wprowadziło system Slide By Brake, który umożliwia kontrolowany poślizg podczas hamowania. Natomiast w 2020 roku, wraz z modelem Multistrada V4, włoskie przedsiębiorstwo było pierwszym producentem motocykli, który wprowadził radary do świata dwóch kółek, co pozwoliło na wdrożenie systemów Adaptive Cruise Control i Blind Spot Detection, czyli funkcji aktywnego tempomatu oraz czujnika martwego pola. W 2023 roku w Multistradzie V4 Rally pojawiła się rozszerzona dezaktywacja tylnych cylindrów, czyli wyrafinowany system, który poprzez ich wyłączenie zmniejsza zużycie paliwa i generowane ciepło.

Oprócz pracy nad wprowadzaniem na rynek nowych rozwiązań technicznych, dział badawczo-rozwojowy Ducati codziennie pracuje nad ewolucją i doskonaleniem istniejących modeli. Tak stało się na przykład z właścicielami Multistrady V4, którzy otrzymali bezpłatną aktualizację systemów, wzbogacając tym samym wyposażenie swojego motocykla o system łatwego podnoszenia ze stopki bocznej oraz regulację napięcia wstępnego amortyzatora.

Tworzenie bezpiecznych, wysokowydajnych i wyjątkowych motocykli jest podstawą rozwoju Ducati. Dzięki tym wszystkim innowacjom i ciągłemu rozwojowi rozwiązań już dostępnych na rynku, włoski producent jednośladów oferuje dziś gamę, w której każdy model stanowi technologiczny punkt odniesienia w segmencie, do którego należy. Warto wspomnieć, że niezwykle ogromny nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo, dlatego wszystkie motocykle Ducati są standardowo wyposażone w Cornering ABS i kontrolę trakcji.

Podejście Ducati polega na wewnętrznym opracowywaniu technologii, które mają być wprowadzone w motocyklach, współpracując przy tym z zewnętrznymi dostawcami i tworząc know-how wewnątrz firmy. Konkretnymi przykładami jest ścisła współpraca z Pirelli, Brembo, Bosch i innymi dostawcami, z którymi producent z Borgo Panigale uczestniczy w rozwoju komponentów. Takie podejście jest jeszcze bardziej cenne jeśli chodzi o elektronikę, ponieważ pozwala Ducati mieć pełną kontrolę nad wdrożonymi technologiami, dzięki czemu możliwe jest dostosowywanie jej bez ograniczeń w zależności od zastosowania - od Panigale V4 do Scramblera poprzez Streetfightera, Diavela, DesertX i Multistradę V4, która reprezentuje maksymalną ekspresję technologii elektronicznej Ducati.

Systemy elektroniczne: rozwój i tworzenie specjalistycznej wiedzy

Dążenie do innowacji w elektronice idzie w parze z rozwojem działu Electrical&Electronic Systems, którego zasoby zwiększyły się czterokrotnie w ciągu nieco ponad dziesięciu lat. Dzięki pracy tego działu, który jest częścią pionu badawczo-rozwojowego, Ducati bada, opracowuje i wprowadza do produkcji seryjnej nowe, a także często innowacyjne systemy, które bardzo często swoje korzenie mają w wyścigach motocyklowych. Ciągła praca nad rozwojem i nad udoskonalaniem rozwiązań technicznych oraz technologicznych wprowadziła bardzo szeroki zakres funkcji systemów w całej gamie, do których możemy zaliczyć chociażby Ride-by-wire, kontrolę trakcji, Quickshifter, tryby jazdy, Cornering ABS i wyświetlacz TFT.

Innowacyjność Ducati obejmuje również nowe metody pracy. Oprócz opracowywania nowych technologii wewnętrznie, Ducati od kilku lat posiada kilka własnych laboratoriów do przeprowadzania testów w fazie rozwoju, dzięki którym nie ma konieczności polegania na zewnętrznych zasobach lub dostawcach. Jednym z nich jest laboratorium Electrical&Electronic, które jest odpowiedzialne za testowanie elektrycznych i elektronicznych komponentów, poddając je próbom w celu zmierzenia ich jakości i trwałości w czasie. Cel tego działania jest dwojaki: szybkie rozwiązywanie problemów, które mogą pojawić się w fazie rozwoju i monitorowanie jakości już istniejących systemów.

Wśród testów przeprowadzanych przez wysoko wyspecjalizowany personel w laboratorium znajdują się również takie, które weryfikują działanie komponentów w ekstremalnych warunkach termicznych i środowiskowych. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ogniw zdolnych do odtworzenia temperatur w zakresie od -40°C do 180°C oraz zjawisk atmosferycznych, takich jak ulewny deszcz lub mgła. Wszystkie moduły są również poddawane obciążeniom za pomocą robotów, które powtarzają operacje tysiące razy, takie jak na przykład obracanie kierownicy w celu sprawdzenia niezawodność okablowania lub wielokrotne wciskanie dźwigni hamulca w celu włączenia światła hamowania.

Debugowanie oprogramowania i działania związane z aplikacjami mobilnymi są również przeprowadzane w ramach testów wewnątrz firmy. Z biegiem lat łączność staje się coraz ważniejszym aspektem w branży motocyklowej, a biorąc pod uwagę rosnącą liczbę producentów smartfonów i ciągłe aktualizacje różnych systemów operacyjnych, obecność w tym obszarze staje się coraz ważniejsza. Przykład tej pracy można znaleźć w systemach nawigacji: od rozwiązania Phone Mirroring zastosowanego w Multistradzie V4, które umożliwia przekształcenie deski rozdzielczej w nawigację z kolorową mapą, zawierającą wszystkie informacje niezbędne do jazdy motocyklem, po system Turn-by-Turn, który został wprowadzony w 2023 roku w modelach DesertX i Diavel V4. Te dwa rozwiązania pozwalają Ducati nie być związanym z konkretnym systemem operacyjnym, ale umożliwiają kompatybilność z systemami iOS i Android, a także ciągłą ewolucję oprogramowania, które jest następnie bezpłatnie aktualizowane dla klientów.

Wszystkie te działania rozwojowe nazywane są "Drogą Ducati". To metodologia pracy, która pozwoliła producentowi jednośladów z Borgo Panigale tworzyć z roku na rok coraz bardziej innowacyjne produkty o jeszcze wyższej jakości.

Innowacje i rozwiązania wprowadzone przez Ducati jako pierwsze na świecie:
- 2008, kontrola trakcji DTC - 1098 R
- 2009, reflektor LED - Streetfighter 1100
- 2010, tryby jazdy - Multistrada 1200 S
- 2011, wyświetlacz TFT - Diavel
- 2012, elektroniczny system kontroli hamowania silnikiem (EBC) - Panigale 1199
- 2012, reflektor Full-LED - Panigale 1199
- 2021, adaptacyjny tempomat/wykrywanie martwego pola - Multistrada V4
- 2023, rozszerzona dezaktywacja tylnych cylindrów - Multistrada V4 Rally

Zachęcamy do śledzenia profili Ducati Polska na Facebooku i Instagramie.

Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę