EICMA: Nowości BMW 2018

Autor: Konrad Bartnik 2017.11.07, 12:36 5 Drukuj

W tym roku cała uwaga gości na stoisku niemieckiego giganta skupiała się głównie na nowej generacji bestsellerów z segmentu średnich turystycznych enduro. Nowe F750GS i F850GS naprawde mogą się podobać! Dodatkowo zobaczyliśmy średni skuter C400X oraz luksusowy liniowiec K1600 Grand america.

F750GS/F850GS

Firma BMW Motorrad przez dziesięć ostatnich lat konsekwentnie odświeżała dwa modele z segmentu średnich enduro - F700GS i F800GS, które znakomicie radziły sobie na rynku. Teraz przyszedł czas na nowe rozdanie - motocykle zbudowane całkowicie od podstaw. Zaprezentowane dziś F750GS oraz F850GS to przede wszystkim nowa rama i  nowy silnik, wspólny dla obu modeli rzędowy twin o pojemności  853 cm3 i mocy 77 KM (dla F750GS) lub 95 KM (dla F850GS). Posiada on wał korbowy z 90-stopniowym przesunięciem czopów korbowodowych i 270-stopniowy odstęp zapłonu, a także dwa wałki wyrównoważające. Moc przenoszona jest poprzez wspomagane sprzęgło antyhoppingowe na 6-biegową skrzynię z napędem wtórnym, który powędrował na lewą stronę motocykla.

Silnik sterowany jest elektronicznie poprzez dwie mapy zapłonu: Road lub Rain. Opcjonalnie można zainstalować dodatkowe tryby Pro: Dynamic, Enduro oraz Enduro Pro (ostatni tylko w F850GS). Pakiet elektroniczny dopełniony jest przez układ ABS i kontrolujący stabilność system ASC. Opcje dodatkowe to dynamiczna kontrola trakcji DTC oraz działający w zakrętach system ABS Pro.

Nowe średnie GS-y mają jeszcze lepiej odnajdywać się w swoim podstawowym zastosowaniu - turystyce motocyklowej. Poprawiono i wzmocniono zawieszenie, które musi łączyć ogień z wodą - zapewniać komfortową podróż we dwoje po asfalcie, a jednocześnie doskonale radzić sobie w trakcie terenowych wypadów. Zwiększono również stopień ochrony przed wiatrem. Sporo zmieniło się także stylistycznie - nowe motocykle sprawiają wrażenie bardziej agresywnych, ale także spójnych, m.in dzięki nowym reflektorom LED wyposazonym w światła do jazdy dziennej. Pojawią się oczywiście nowe wzory malowania, w tym wersja rajdowa, przeznaczona wyłącznie dla F850GS.

BMW jak zwykle przewidziało bardzo bogaty pakiet wyposażenia dodatkowego, w którym znajdziemy m.in. kolorowy wyświetlacz TFT z funkcją Connectivity czy automatyczny system powiadamiania o niebezpieczeństwie eCall.

 

Nowe BMW F850GS! 😀 #bmw #bmwmotorrad #f850gs #bmwgs #bmwf850gs #motocykl #motorbike

Post udostępniony przez Ścigacz.pl (@scigacz_pl) 7 Lis, 2017 o 6:20 PST

C400X

O wejściu BMW w segment średnich skuterów mówiło się już od jakiegoś czasu. Finalny produkt jest sporą niespodzianką, głównie ze względu na stylistykę. Nowy C400X śmiało nawiązuje do całej gamy turystycznych enduro GS, oferując przy tym doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Napędzany jest singlem o pojemności 350 cm3 i mocy 34 KM. Automatyczna skrzynia biegów to dobrze znany układ CVT. Skuter wyposażono również w system kontroli stabilności ASC. Nowoczesne akcenty to oświetlenie LED oraz opcjonalny kolorowy wyświetlacz z funkcją Connectivity, pozwalający na łatwe odbieranie połączeń telefonicznych, słuchanie muzyki lub korzystanie z nawigacji. Przestrzeń bagażowa do dwa schowki pod kierownicą oraz sprytny, elastyczny kufer Flexcase pod siodłem.

K1600 Grand America

Luksusowy motocykl turystyczny to rozwinięcie koncepcji baggera K1600B, w którym postanowiono na eleganckie, łagodne linie. Tym razem jest to wersja z kufrem centralnym, w której udało się jednak zachować charakterystyczną linię przypominającą kroplę, opadającą od górnego krańca szyby po końcówki wydechów. Topcase, oprócz wygodnego oparcia dla pasażera, wyposażony jest również w szerokie światło stop. Dla modelu K1600 Grand America przewidziano opcjonalne, dwukolorowe malowanie, które łączy głęboką czerń z intensywnym złotym kolorem. W tym motocyklu zdecydowanie postawiono na komfort - pozycja kierowcy jest maksymalnie zrelaksowana i pozwala na ogromne przebiegi bez zmęczenia. Silnik to dokładnie ta sama, 6-cylindrowa jednostka, co w pozostałych wersjach K1600. Ma ona aż 160 KM mocy, jednak ze względu na masywny tył i charakter podróży tym motocyklem, elektronicznie ograniczono prędkość maksymalną do 162 km/h.

108 bmw c 400 x 11 2017 110 bmw c 400 x 11 2017 112 bmw c 400 x 11 2017
116 bmw c 400 x 11 2017 120 bmw c 400 x 11 2017 137 bmw c 400 x 11 2017
138 bmw c 400 x 11 2017 237 bmw f 750 gs bmw f 8 253 bmw f 750 gs bmw f 8
257 bmw f 750 gs bmw f 8 263 bmw f 750 gs bmw f 8 267 bmw f 750 gs 11 2017
268 bmw f 750 gs 11 2017 270 bmw f 750 gs 11 2017 272 bmw f 750 gs 11 2017
281 bmw f 750 gs 11 2017 288 bmw f 750 gs 11 2017 311 bmw f 750 gs 11 2017
335 bmw f 750 gs 11 2017 343 k 1600 grand america 345 k 1600 grand america
347 k 1600 grand america 349 k 1600 grand america 351 k 1600 grand america
352 k 1600 grand america 355 k 1600 grand america 361 k 1600 grand america
362 k 1600 grand america 363 k 1600 grand america 366 bmw f 750 gs 11 2017
368 bmw f 750 gs 11 2017 370 bmw f 750 gs 11 2017 376 bmw c 400 x 11 2017
396 bmw f 850 gs 11 2017 398 bmw f 850 gs 11 2017 412 bmw f 850 gs 11 2017
421 bmw f 850 gs 11 2017 427 bmw f 850 gs 11 2017 440 bmw f 850 gs 11 2017
452 bmw f 850 gs 11 2017 502 bmw f 850 gs 11 2017 508 bmw f 850 gs 11 2017
511 bmw f 850 gs 11 2017 512 bmw f 850 gs 11 2017 515 bmw f 850 gs 11 2017
Zdjęcia
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę