Dunlop Sportmax Qualifier II

Autor: Informacja prasowa 2009.04.09, 10:00 Drukuj

Dunlop umacnia swoją pozycję na rynku opon do Supersportów

W ostatnich dniach Dunlop zaprezentował najnowszą oponę o nazwie Sportmax Qualifier II. Koncern stara się kusić nowych klientów technologią rodem z toru wyścigowego - MultiTread (MT). Technologię tę zastosowano po raz pierwszy w profesjonalnej oponie wyścigowej D211GP, która cieszyła się bardzo dobrą opinią kierowców wyścigowych. Qualifier II zapewnia krótki czas rozgrzewania się, dużą stabilność podczas hamowania, polepszone prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz dokładną informację zwrotną dla prowadzących motocykle klasy Supersport.

Dzisiejsi motocykliści Supersport żądają więcej

Rynek motocykli klasy Supersport jest wymagający. Współcześni motocykliści oczekują od opony nie tylko wysokiego stopnia przyczepności, pewniejszego prowadzenia oraz lepszego czucia drogi, ale także praktycznej niezawodności, szybszego czasu rozgrzewania się i dłuższej żywotności. Motocykliści potrzebują opony, która nie tylko pozwoli im wykorzystać olbrzymi potencjał ich sportowych pojazdów, ale także takiej, która dowiezie ich do celu bez względu na warunki drogowe i pogodowe. Wszystko to, jak twierdzi Dunlop, zostało wzięte pod uwagę przy projektowaniu opony Qualifier II.

Dziedzictwo sukcesu

Opierając się na doskonałych właściwościach modelu Qualifier, Dunlop podniósł osiągi swoich produktów na jeszcze wyższy poziom. Qualifier II zapewnia motocyklistom klasy Supersport doskonałe połączenie przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wykorzystanie technologii znanych z nagradzanego modelu Roadsmart, charakteryzującego się zaawansowanym wzorem bieżnika, mieszanką gumową MultiTread (MT).

Mieszanka gumowa MultiTread opony D211GP. Z toru wyścigowego na drogę

Qualifier II czerpie korzyści z technologii MultiTread (MT) firmy Dunlop, oferującej idealną przyczepność, przy dużych prędkościach oraz na mokrej nawierzchni. Powstała w ten sposób opona daje motocykliście większy stopień czucia drogi i informacji zwrotnych z nawierzchni, a także wzbudza zaufanie swoją stabilnością podczas pokonywania zakrętów.

Technologia MultiTread. Wszystko zależy od rowków

Wyjątkowy, kierunkowy wzór bieżnika opony Qualifier II zapewnia większe osiągi, redukując równocześnie ścieranie się barku bieżnika. Wykorzystanie nowej mieszanki gumowej pozwala na większy zakres temperatury roboczej, szybsze rozgrzewanie się, nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych, większą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz stabilność przy dużej prędkości, a także zapewnia większą odporność na ścieranie bieżnika. Kształt profilu MultiTread (MT) tylnej opony opracowano tak, aby zapewnić motocykliście lepszą, bardziej jednolitą powierzchnię styku z nawierzchnią.

Kontrola naprężenia szkieletu opony

Dunlop Qualifier II wykorzystuje zaawansowany technologicznie system kontroli naprężenia szkieletu opony (CTCS), pozwalający naprężyć określone obszary opony do różnych stopni sztywności. Technologia ta umożliwia lepsze rozłożenie obciążenia i napięcia wzdłuż warstw osnowy, polepsza rozkład powierzchni styku i zwiększa stabilność krawędzi bieżnika.

Drobne cząstki sadzy

Aby zwiększyć przyczepność na śliskiej nawierzchni, zespół technologiczny Dunlop połączył nową, wysokodyspersyjną krzemionkę ze zoptymalizowanym procesem łączenia, w celu lepszej reakcji wiązania z polimerami. Ukryte głęboko w oponie drobne cząstki sadzy przyczyniają się do lepszej przyczepności, szybszego rozgrzewania się i większego zakresu temperatur roboczych. Nowy Qualifier II, korzystający z tych samych technologii co model Roadsmart,  zawiera dwie mieszanki krzemionki zwiększające przyczepność: Silica A w środkowej części tylnej opony i Silica B w jej części barkowej. Dla motocyklisty oznacza to wyjątkową przyczepność podczas jazdy na prostych odcinkach oraz jeszcze większą, dającą pewność przyczepność pod kątem nachylenia od 35 do 55 stopni.  To wszystko bez uszczerbku na stabilności i żywotności opony. W połączeniu z konstrukcją bezkońcowego opasania (JLB) tylnej opony daje to stabilność przy dużych prędkościach, amortyzację wstrząsów, zwiększa sztywność opony przy jednoczesnym zachowaniu kształtu rowków, dając motocyklistom jeszcze więcej pewności wtedy, kiedy tego potrzebują.   

Opona Qualifier II jest dostępna od połowy marca br. w następujących rozmiarach:

130/70ZR16
120/60ZR17
120/70ZR17
160/60ZR17
170/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17
200/50ZR17

 

Opona Sportmax Qualifier II Dunlopa to zaawansowana technologia na rynku Supersport, cechująca się:

  • technologią MultiTread (MT), zaczerpniętą z cieszącej się uznaniem profesjonalnej opony wyścigowej D211GP, dającą wyjątkową przyczepność zarówno na odcinkach prostych, jak i na zakrętach,
  • doskonałą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni,
  • systemem kontroli naprężenia szkieletu opony (CTCS) dla zwiększonej stabilności oraz powierzchni styku,
  • drobnymi cząstkami sadzy dla wyjątkowej przyczepności, szybszego rozgrzewania się oraz większego zakresu temperatur roboczych,
  • konstrukcją bezkońcowego opasania (JLB) tylnej opony dla stabilności przy dużych prędkościach oraz amortyzacji wstrząsów.
Zdjęcia
Dunlop Qualifier II 1
Dunlop Qualifier II 2
Dunlop Qualifier II 3
Dunlop Qualifier II 4
Dunlop Qualifier II tire
Dunlop qualifier II Tread
Dunlop qualifier II Tread MT
Dunlop qualifier II Tread MT I
Dunlop Wykres II
Sportmax Qual II logo black
Sportmax Qual II logo yellow
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę