tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Streetfighter 848 na torze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Streetfighter 848 na torze

Autor: Lovtza 2012.11.19, 15:08 1 Drukuj

Sylwetkę włoskiego motocykla przedstawiliśmy wam już dokładnie w jego ubiegłorocznej premierowej prezentacji, zatem oszczędzimy Wam technicznego słowotoku na temat kół zębatych, felg, sposobu lakierowania i temu podobnych. Najistotniejsze jest to, że uznaliśmy wtedy, że Streetfigther będzie hedonistyczną zabawką, która w przeciwieństwie do swojego protoplasty o pojemności 1099cc będzie przede wszystkim cieszyć, a nie straszyć swojego właściciela. Wizyta na Torze Poznań potwierdziła prawdziwość tych przypuszczeń.

Za kierownicą kierowca przybiera na Ducati mało naturalną pozycję z mocno pochylonym tułowiem nad zbiornikiem paliwa i nisko opuszczonymi stopami. Streetfighter 848 reklamowany jest jako sprzęt na ulice miast, ale jeśli mamy być szczerzy, jazda nim po zatłoczonym polis na dłuższą metą może być męcząca. Ręce, szczególnie nadgarstki są mocno obciążone, motocykl z uwagi na narwany charakter napędu lubi szarpnąć i wierzgnąć, co uliczną jazdę w stylu stop&go czyni w korkach męczącą. Wszystko się zmienia, gdy rośnie tempo jazdy. Przy wyższych prędkościach pozycja staje się o wiele bardziej efektywna i pozwala łatwo złożyć się na baku. Na torze nieco przeszkadzają nisko umieszczone podnóżki, które przy mocnych złożeniach trą o asfalt, niemniej jednak pozycja za sterami powinna być idealna do szybkiej jazdy po krętych drogach gdzieś z dala od zatłoczonych miast.

NAS Analytics TAG

Nieco odprężony w stosunku do 848 Evo dwucylindrowiec Ducati generuje 132KM i jest to moc w zupełności wystarczająca do dynamicznej jazdy, nawet po torze wyścigowym. Za sterami małego Streetfightera będziesz w stanie utrzymać tempo stricte sportowych motocykli, szczególnie jeśli potrafisz wykorzystać flagowe walory Ducata. Mocny i elastyczny silnik to pierwszy z nich, pamiętać należy jedynie, że aby wydobyć z niego to, co najlepsze, trzeba utrzymywać go na wysokich obrotach. Świetnie pracująca skrzynia biegów i precyzyjne mokre sprzęgło to dwa kolejne mocne punkty układu napędowego włoskiego motocykla. Mnóstwo frajdy dostarczy także eksploracja możliwości kontroli trakcji. Ta, jak wiadomo, działa na dwóch zasadniczych płaszczyznach – psychologicznej i tej związanej z samą przyczepnością. Obok zapobiegania nadmiernemu uślizgowi, elektronika zwiększa także pewność siebie kierowcy i zachęca do mocniejszego oraz wcześniejszego otwierania gazu. 8-stopniowa Ducati Traction Control jest tego doskonałą ilustracją. Uślizg tylnego koła jest precyzyjnie kontrolowany przez elektronikę. Kierowcy nie straszą gwałtowne reakcje silnika i zawieszenia tylnego koła. Efekt? Włoski golas wychodzi z zakrętów jak wystrzelony z procy.

Podwozie Streetfighera 848 zaskoczyło nas na minus, zapewne dlatego że mieliśmy co do niego wygórowane oczekiwania. Przede wszystkim przygotowano je z myślą o lekkim kierowcy i ustawienie go na tor okazało się koniecznością szukania czegoś, co w polityce nazywa się zgniłym kompromisem. Jeśli ważysz w opakowaniu do jazdy więcej, niż 85 kg możesz być pewien, że czeka Cię wymiana sprężyn jeśli chcesz mieć podwozie idealnie skonfigurowane pod siebie. Na torze Ducati dzięki ostremu kątowi główki ramy okazuje się bajecznie zwrotne i chętnie zmienia kierunek. Okupione jest to nieco nerwowym zachowaniem motocykla na hamowaniu oraz pogorszoną stabilnością przy jeździe na wprost z wysokimi prędkościami. Motocykl jest też lekki, czuć to w każdej sytuacji na drodze i na torze.

Układ hamulcowy dostarczony przez Brembo spisuje się, zgodnie z przypuszczeniami, znakomicie. Wysoka skuteczność, doskonała dozowalność i brak oznak zmęczenia przy forsownej jeździe torowym tempem. Mówiąc krótko podwozie, choć nie jest idealne, stanowi mocny punkt Streetfightera, szczególnie jeśli nie zamierzacie żółtego pocisku zbyt intensywnie wykorzystywać na torze.

Przy okazji eksploracji możliwości DTC z uznaniem musieliśmy odnotować niesamowitą przyczepność zapewnianą przez opony Pirelli Diablo Rosso Corsa, których lepkość do asfaltu niewiele odbiega od tego co znamy z ogumienia typowo sportowego.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Niemieckie Ducati Streetfighter 848Poznan Ducati Streetfighter 848
NAS Analytics TAG
Hamowanie Ducati Streetfighter 848Ducati Streetfighter 848
Prawy zakret Ducati Streetfighter 848mala patelnia Ducati Streetfighter 848
Tor poznan Ducati Streetfighter 848Lewy bok Ducati Streetfighter 848
Statyczne Ducati Streetfighter 848Prawy bok Ducati Streetfighter 848
Lampa Ducati Streetfighter 848Kierownica Ducati Streetfighter 848
Pompa hamulcowa Ducati Streetfighter 848Kapa Ducati Streetfighter 848
Silnik Ducati Streetfighter 848Kolo Ducati Streetfighter 848
Zegary Ducati Streetfighter 848Wydechy Ducati Streetfighter 848
Owiewka Ducati Streetfighter 848Zaciski Ducati Streetfighter 848
Zadupek Ducati Streetfighter 848Wydechy i tyl Ducati Streetfighter 848
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê