tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada 950 po 50 tys. km testu długodystansowego. Usterki, zużycie, opinie - strona 2
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada 950 po 50 tys. km testu długodystansowego. Usterki, zużycie, opinie - strona 2

Autor: Artykuł sponsorowany 2020.04.02, 10:50 Drukuj

Nieszkodliwe rysy

Multistrada test 21

Wewnętrze ścianki cylindrów posiadają niewiele nieznacznych rys, które nie wpłynęły na wydajność. Tak naprawdę silnik wykazał się najlepszymi osiągami mocy i momentu obrotowego po przekroczeniu 50 000 km.

Multistrada test 20

Na zaworach widać resztki niespalonego paliwa. Stan zaworów mieścił się w normalnym zakresie.

Zbudowany by trwać

Multistrada test 29

 

Multistrada test 22

Projekt oraz rzeczywiste zdjęcie wału korbowego i korbowodów silnika Testastretta. Widać maszynowo obrabiane obszary na czopach wału, celem jego wyważenia. W tym przypadku nie ma niczego do zaraportowania, poza faktem, że elementy są w topowej formie.

Multistrada test 23

 

Multistrada test 24

Łożyska ślizgowe (panewki) korbowodów i wału korbowego, biorąc pod uwagę przebieg, były w stanie tip-top.

Multistrada test 25

Pomiar panewek przeprowadzany wraz z technikiem Roberto Colombarini w dziale rozwoju silników.

Wytrzymałe sprzęgło

Multistrada test 26

Elementy skrzyni biegów były w świetnej kondycji zarówno pod względem stanu kół zębatych, jak i minimalnego zużycia wybieraka.

Multistrada test 27

 

Multistrada test 28

Sprzęgło było w dobrym stanie z minimalnym zużyciem tarcz ciernych, a kosz i elementy mocujące były perfekcyjne. To pierwszy przypadek ze wszystkich analizowanych silników długodystansowych, w którym nie znaleźliśmy śladów zużycia, czy nawet rowków, które przeszkadzałyby w perfekcyjnym ruchu tarcz w koszu sprzęgłowym.

WEWNĄTRZ SILNIKA

Multistrada test 30a

 

POD MIKROSKOPEM

Wykres z hamowni pochodzi z naszego centrum testowego. Widzicie techników Ducati – Massimo Cocchianella i Alberto Migliaccio. Testy przeprowadzane były zawsze po przeglądach.

Porównanie wyników z hamowni

Osiągi silnika: najlepsze na koniec

obr./min. 2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 10000
Moc (KM) po 2500 km 15.20 27.64 45.63 56.40 69.45 84.92 97.98 100.16 94.82
Moc (KM) po 15000 km 13.97 26.81 43.79 53.90 67.12 82.75 96.09 99.63 95.38
Moc (KM) po 26000 km 13.71 27.46 46.57 57.87 69.97 85.18 98.97 101.68 98.21
Moc (KM) po 41000 km 14.25 26.94 44.50 56.08 68.52 83.58 97.92 101.57 97.76
Moc (KM) po 50000 km 14.84 26.49 45.56 57.72 70.01 86.05 99.71 103.49 98.47

Dwucylindrowy silnik progresywnie zwiększał swoją moc, osiągając największą wartość przy 50 000 km. To znak, że silnik był w perfekcyjnym stanie także na koniec testu.

Inżynierskie Desmo

Multistrada test 31

Wałki rozrządu napędzane są paskami zębatymi (kolejny pomysł pana Taglioni, wprowadzony w 1979 roku w silniku Pantah 500). Są cichsze niż inne napędy, jak łańcuch czy koła zębate. Zostały wymienione podczas drugiego przeglądu.

Multistrada test 32

Oto serce Ducati. Rozrząd Desmodromiczny rozwinięty przez inżyniera Fabio Taglioni i użyty po raz pierwszy w silniku 125 Gp w 1956 roku. System sterowania 4 zaworami pochodzi z projektu inżyniera Bordi w 1987 roku.

Multistrada test 33

Nasz inżynier Riccardi i inżynier Vincenzo De Silvio, nowy szef R&D. Po 31 latach w Ducati, wcześniej w oddziale wyścigowym, jest umysłem stojącym za silnikami 1098 i Multistrada.

Multistrada test 34

 

Multistrada test 35

Widać racjonalne wykorzystanie przestrzeni na wałkach rozrządu. Przy planowanym przeglądzie wszystkie luzy pozostawały precyzyjne. Stalowe połówki pierścienia utrzymują zawory na swoich miejscach.

Zdję™cia

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 01

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 02

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 03

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 04

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 05

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 06

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 07

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 08

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 09

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 10

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 11

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 12

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 13

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 14

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 15

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 16

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 17

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 18

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 19

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 20

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 21

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 22

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 23

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 24

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 25

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 26

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 27

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 28

Ducati Multistrada 950 Test dlugodystansowy 29

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę